۳۴ میلیون دلار معامله در دیفای توسط مجرمان سایبری انجام شده است!

34 میلیارد دلار معامله در دیفای توسط مجرمان سایبری انجام شده است!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2073 نفر

۳۴ میلیون دلار معامله در دیفای توسط مجرمان سایبری انجام شده است!

در سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۴۴.۳ میلیارد دلار معامله در دیفای انجام شد. داده های منتشر شده توسط Chainanalysis نشان می دهند که در حدود ۳۴ میلیون دلار تراکنش توسط مجرمان و خلافکاران سایبری در دیفای انجام شده است.

مبالغ دریافتی ماهانه توسط مجرمان در دیفای

مبالغ دریافتی ماهانه توسط مجرمان در دیفای

این رقم ۳۴ میلیون دلاری ممکن است زیاد به نظر نرسد چون فقط ۰.۰۲ درصد از حجم تخمینی دکس را تشکیل می دهد. جیکوب ایلوم (Jacob Illum)، محقق ارشد Chainalysis در این خصوص نوشت:

اما این رقم، رقم قابل توجهی است زیرا پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۱ میزان چنین فعالیت هایی افزایش پیدا کند.

دلایل رشد فعالیت های مجرمانه

یکی از عواملی که باعث رشد این رقم خواهد شد، کاملاً لجستیکی خواهد بود. شرکت های تجزیه و تحلیلی بلاکچین مانند Chainalysis و Elliptic تمام فعالیت های مجرمانه و خلافی که در سال ۲۰۲۰ رخ داده اند را شناسایی نکرده اند. به همین ترتیب، انتظار می رود که امسال موارد بیشتری را شناسایی کنند. به عنوان مثال می توان به طرج پانزی پلاس توکن (Plus Token) اشاره کرد. با اینکه این طرح پانزی در سال ۲۰۱۹ رخ داد اما مهره های اصلی این طرح یک سال بعد شناسایی شدند.

به اعتقاد ایلوم دلیل دیگری که باعث افزایش میزان فعالیت در دیفای شده است، استفاده مجرمان سایبری از قراردادهای هوشمند بوده است. در قراردادهای هوشمند بسته به شرایط مندرج در کد، وجوه و مبالغ به کیف پول کاربران واریز می شود. به اعتقاد ایلوم، به دلیل کمبود نظارت انسانی بر روی معاملات، پولشویی از طریق دیفای افزایش خواهد یافت.

عامل سوم دارک مارکت هایی مانند تلوند (Televend) هستند که در حال تمرکز زدایی هستند. دارک مارکت تلوند برای اتصال بیش از ۱۵۰ هزار فروشنده به خریداران از ربات های چت (chat bot) خودکار در پیام رسان تلگرام استفاده می کند. در این روش خریداران سفارش های خود را از طریق چت بات ها به فروشندگان ارسال می کنند و سپس آدرس بیت کوین به صورت خودکار برای خریداران توسط این بات ها ارسال می شود. ایلوم در این خصوص نوشت:

در هر فروش، تلوند کمیسیون دریافت می کند، اما در واقع هرگز این مبالغ را حتی لمس هم نمی کند. بنابراین هیچ نهاد مرکزی برای اجرای قانون وجود ندارد که بتواند این تراکنش ها را از طریق تجزیه و تحلیل بلاکچین ردیابی کند. معاملات و تراکنش ها به راحتی در یکدیگر ترکیب و به نحوی گم می شوند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx