7 دلیل که دوج کوین می‌تواند جایگاه ریپل را تصاحب کند

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

آیا دوج کوین می‌تواند ریپل را شکست دهد؟ شرکت ریپل لبز، پشتیبان رمزارز XRP، در حال پشت سر گذاشتن دادگاهی طولانی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است و دوج کوین، میم کوینی با نماد DOGE، می‌تواند از نظر ارزش بازار از ریپل عبور کند. بر اساس داده های وبسایت CoinMarketCap، ارزش کل […]

دوج کوین

آیا دوج کوین می‌تواند ریپل را شکست دهد؟

شرکت ریپل لبز، پشتیبان رمزارز XRP، در حال پشت سر گذاشتن دادگاهی طولانی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است و دوج کوین، میم کوینی با نماد DOGE، می‌تواند از نظر ارزش بازار از ریپل عبور کند.

بر اساس داده های وبسایت CoinMarketCap، ارزش کل بازار دوج‌کوین در زمان نگارش این مقاله، حدودا 22.5 میلیارد دلار است و قیمت هر واحد آن در حدود 0.156 دلار معامله می‌شود. در همین حال، قیمت هر واحد ریپل XRP برابر با 0.524 دلار است و کل ارزش بازار آن به 28.9 میلیارد دلار می‌رسد.

یک کارشناس حقوقی بر این باور است که دادگاه ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ممکن است تا تابستان امسال به پایان برسد. پایان این دادگاه می‌تواند باد موافقی برای ریپل باشد و باعث افزایش ارزش آن شود. با این حال، هفت دلیل وجود دارد که دوج کوین می‌تواند با یکی دو رشد ناگهانی، از نظر ارزش بازار از ریپل پیشی بگیرد:

۱. ایلان ماسک

خرید دوج کوین

داشتن حامی‌ای مثل ایلان ماسک، اعتبار و تبلیغ فوق‌العاده‌ای را برای دوج‌کوین به همراه دارد. ریپل برای اینکه از دوج کوین عقب نیفتد، به چهره‌ای به همان اندازه تأثیرگذار نیاز دارد. نزدیک‌ترین چهره‌ای که ریپل در حال حاضر دارد، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاست! مخالفت شدید او با ریپل، به نوعی به سرمایه‌گذاران می‌گوید که ریپل می‌تواند برای عرصه‌ی مالی سنتی بسیار مخرب باشد و این موضوع به نحوی تبلیغات مفیدی برای ریپل است. دوج‌کوین در آوریل ۲۰۱۹ تنها با ۰.۰۰۳ دلار معامله می‌شد. اما زمانی که ایلان ماسک در توییتر خود نوشت که «دوج‌کوین شاید ارز دیجیتال مورد علاقه‌ی من باشد»، ارزش آن به شدت افزایش یافت. این یعنی در طول پنج سال، ارزش این ارز دیجیتال ۴۶۰۰ درصد افزایش یافته و به طور میانگین، سالانه ۹۲۰ درصد بازدهی داشته است.

۲. افزایش تعداد سرمایه‌گذاران بزرگ دوج‌کوین

در روز 4 ماه مه، تعداد سرمایه‌گذاران بزرگ دوج‌کوین در ۲۴ ساعت، ۵۸۲ درصد افزایش یافت که سیگنالی بسیار صعودی برای این ارز دیجیتال است. در همین حال، نهنگ‌های ریپل (سرمایه‌گذاران با حجم دارایی بالا)، در حرکتی نزولی، توکن‌های XRP خود را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند.

طبق گزارش کانال محبوب یوتیوبی «سیگنال‌های معاملاتی دوج‌کوین» که اخبار و تحلیل‌های این ارز دیجیتال را پوشش می‌دهد، اطلاعات وبسایت IntoTheBlock نشان‌دهنده‌ی افزایش قابل توجهی در ورود سرمایه‌گذاران بزرگ به دوج کوین است. این ورود سرمایه، از ۱۲۹.۶۳ میلیون دوج‌کوین به رقم چشمگیر ۷۵۴.۷۵ میلیون دوج‌کوین رسیده است که ارزشی معادل تقریباً ۱۱۶.۹۸ میلیون دلار آمریکا دارد.

۳. تسلا دوج کوین را برای پرداخت می‌پذیرد

خرید تسلا با دوج کوین

شرکت تسلا سال‌هاست که برای خرید کلاه و تی‌شرت‌های تبلیغاتی خود، دوج‌کوین را می‌پذیرد. اما برای اولین بار در ماه مه سال جاری، این شرکت سازنده‌ی خودروهای برقی، شروع به پذیرش دوج کوین برای خرید خودروهای نو کرده است. این اتفاق باعث شد تا ارزش دوج‌کوین ۲۱ درصد افزایش یابد. ریپل نیز با شرکت‌های بزرگی همکاری دارد، اما بسیاری از این شرکت‌ها، بانک‌ها و دولت‌های خارجی هستند. به ثمر رسیدن این مشارکت‌ها، در مقایسه با تأثیر فوری پذیرش دوج‌کوین توسط تسلا، زمان زیادی می‌برد. شرکت‌های دیگری که دوج‌کوین را می‌پذیرند شامل مایکروسافت، ای‌ام‌سی، توییچ و نیو‌اگ می‌شوند.

۴. قدرت بالای میم‌ها

به زبان ساده، میم کوین‌ها در اینترنت، به ویژه در میان افراد علاقه‌مند به تکنولوژی که توانایی مالی بالایی برای تحت تأثیر قرار دادن بازار دارند، قدرت بسیار زیادی دارند. ریپل با وجود ماهیت غیرمتمرکزش، بیشتر شبیه یک بانک سنتی است و به احتمال زیاد نمی‌خواهد از یک شخصیت عروسکی برای افزایش محبوبیت خود استفاده کند. شاید این موضوع مهم نباشد، اما برای طرفداران ارزهای دیجیتال، اهمیت دارد. بسیاری از ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۲۳ بیشترین رشد قیمتی را داشته‌اند، مبتنی بر شوخی و میم‌ها بودند. رهبر رشد قیمت در بازار ارزهای دیجیتال در اولین فصل سال ۲۰۲۴ نیز یک ارز دیجیتال مبتنی بر میم به نام پاپ‌کت بود.

۵. قدرت هم‌گروهی دوج کوین: یاران DOGE توقف‌ناپذیرند!

تحلیل دوج کوین

قدرت میم‌ها به اختلالات اقتصادی واقعی، با اعداد و ارقام نجومی منجر شده است. ارزهای دیجیتال هم‌گروه دوج کوین، از جمله شیبا اینو (SHIB)، بونک (BONK)، داگ‌ویف‌هت (WIF) و فلوکی اینو (FLOKI)، در ۱۲ ماه گذشته سودهای چشمگیری را برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به ارمغان آورده‌اند. شرکت مدیریت دارایی ون اک (VanEck)، در این ماه اقدام به راه‌اندازی شاخص «MarketVector Meme Coin» کرد. از مجموع شش ارز دیجیتال موجود در این شاخص، پنج مورد آن‌ها با «میم کوین‌های با تم سگ» هستند.

۶. قدرت اثبات کار (Proof of Work)

حتی در دوره‌هایی مانند هفته‌ی گذشته که در آن میم‌کوین‌ها (بعد از صدرنشینی در سودآوری هفته‌ی قبل) بیشترین افت را در میان ارزهای دیجیتال داشتند، قیمت دوج‌کوین با تکیه بر سرمایه‌گذاران حوزه‌ی استخراج، قدرت ماندگاری خود را حفظ کرد.

دوج کوین در دسامبر ۲۰۱۳ از بلاک‌چین اصلی بیت‌کوین که در ژانویه‌ی ۲۰۰۹ راه‌اندازی شده بود، منشعب (هارد فورک) شده است. عملکرد آن تا حد زیادی شبیه به شبکه‌ی بیت‌کوین است و سرمایه‌گذاران آن را به دلیل نیاز به مصرف برق برای مشارکت در شبکه انتخاب می‌کنند. این نیاز به مصرف برق به جلوگیری از تورم و حفظ قدرت خرید رمزارز کمک می‌کند. حتی طرفداران محیط زیست که از ارزهای فیات و تسلط بانک‌های مرکزی خسته شده‌اند، تمایل بیشتری به بلاک‌چین‌های اثبات کار پیدا کرده‌اند. اثبات کار، اقتصاد دیجیتال را به صنعت نفت و انرژی‌های جایگزین متصل کرده است. این سیستم، بزرگ‌ترین جایزه برای منابع ارزان‌ترِ تأمین انرژی الکتریسیته در جهان است.

۷. کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر سال جاری

ممکن است فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در ماه ژوئن ثابت نگه دارد، اما بانک مرکزی انگلستان می‌تواند با کاهش نرخ بهره در ماه آینده، مسابقه‌ی بازار ارزهای فیات را آغاز کند. بسیاری از اقتصاددانان و تحلیلگران همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو در اواخر سال جاری اقدام به کاهش نرخ بهره کند. به هر حال، پس از لایحه‌ی مصارف ۱.۲ تریلیون دلاری در ماه مارس برای تأمین بودجه‌ی دولت ایالات متحده برای شش ماه دیگر، واشنگتن در حال برنامه‌ریزی برای چاپ ۲.۴ تریلیون دلار در سال است. این اتفاق معمولاً باعث تورم و افزایش قیمت‌ها می‌شود و تقاضا برای ارزهای دیجیتال ضدتورمی مانند بیت کوین و دوج کوین را بیش از پیش تشدید می‌کند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx