ممنوعیت ۲ ساله استیبل کوین های الگوریتمی در آمریکا

استیبل کوین
  • زمان مطالعه: استیبل کویندقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 513 نفر

ممنوعیت ۲ ساله استیبل کوین های الگوریتمی در آمریکا

پیش‌نویس لایحه مقررات استیبل کوین ها در کنگره، سیستم فدرال رزرو و تنظیم‌کننده‌های بانکی ایالتی را ملزم می‌کند تا هرگونه طرح استیبل‌کوین توسط نهادهای غیربانکی را قبل از صدور قانونی تأیید کنند.

گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر دسترسی به پیش‌نویس لایحه روز چهارشنبه اعلام کردند که صادرکنندگان استیبل‌کوین که توسط تنظیم‌کننده‌های ایالتی تأیید شده‌اند، باید ظرف ۱۸۰ روز در فدرال رزرو ثبت نام کنند تا به طور قانونی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در ماه جولای، پیش نویس مقررات استیبل کوین ها به دلیل تغییرات لحظه آخری پیشنهاد شده توسط وزیر خزانه‌داری جانت یلن، بیش از یک ماه به تعویق افتاد. او استدلال کرد که قانون باید تفکیک دارایی های مشتریان را از متولیان کیف پول پیش بینی کند تا از آن ها هنگام ورشکتسگی محافظت کند.

در ماه ژوئن، ژاپن لایحه مشابهی را تصویب کرد که در آن استیبل کوین ها را به عنوان پول دیجیتالی که باید به ین یا ارز قانونی دیگری متصل شوند، به رسمیت شناخت.

استیبل کوین های الگوریتمی ممنوع می شوند

استیبل‌کوین‌های جدید با پشتوانه دارایی‌های ایجاد شده توسط همان صادرکنندگان یا «استیبل کوین‌های باثبات درون‌زا» حداقل تا دو سال آینده مجاز نخواهند بود. چنین استیبل کوین‌های موجود باید مدل کسب‌وکار خود را تغییر داده و طی دو سال تأییدیه جدیدی از مقامات مربوطه دریافت کنند.

استیبل‌کوین‌هایی که بدون تأیید قانونی توسط تنظیم‌کننده‌های تعیین‌شده صادر می‌شوند، غیرقانونی بوده و تا پنج سال زندان و جریمه یک میلیون دلاری مجازات خواهند شد. این لایحه پیش‌بینی می‌کند که چنین رمزارزهایی توسط پول نقد یا دارایی‌های با نقدینگی بالا مانند اوراق خزانه داری پشتیبانی شوند.

هدف این پیش نویس ایجاد یک چهارچوب نظارتی پیرامون استیبل کوین ها است و از فدرال رزرو می خواهد که تأثیر اقتصادی دلار دیجیتال ایالات متحده (CBDC) را بررسی کند. همچنین مطالعه روی استیبل کوین های الگوریتمی را با مشورت فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال، OCC  و کمیسیون بورس و اوراق بهادار الزامی می کند.

بانک ها نیاز به تایید رگولاتوری دارند

طبق گزارش رسانه‌ها، این پیش‌نویس می‌گوید، بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی سنتی به تأیید تنظیم‌کننده‌های بانکداری فدرال – دفتر کنترل ارز (OCC) و شرکت بیمه سپرده فدرال نیاز دارند.

همچنین این پیش نویس به موضوع قابلیت همکاری استیبل کوین می پردازد و قدرت ایجاد استانداردها را در تنظیم کننده های بانکی فدرال و ناظران ایالتی اعطا می کند. این لایحه با هدف تطبیق استانداردهای دارایی و حسابداری استیبل کوین ها با بانک ها و اتحادیه های اعتباری است.

پیش نویس لایحه در حال مذاکره بین رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، مکسین واترز و نماینده پاتریک مک هنری است. هنوز احتمال ایجاد تغییرات در آن وجود دارد زیرا هنوز توسط واترز و مک هنری امضا نشده است.

اگرچه تاریخ دقیقی هنوز تعیین نشده است، اما کمیته می تواند در اوایل هفته آینده در مورد این لایحه رأی گیری کند، زیرا فقط تا پایان سال جاری فرصت دارد تا آن را بررسی کند، و انتخابات میان دوره ای آینده فرصت زیادی برای بررسی آن باقی نمی گذارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx