وضعیت مالیات برای اتریوم بعد از ادغام

اتریوم
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 540 نفر

ادغام اتریوم در ماه سپتامبر با وعده‌هایی مبنی بر زمان تراکنش سریع‌تر، بهبود امنیت و کاهش ۹۹ درصدی مصرف انرژی، بر دنیای ارزهای دیجیتال مسلط شد. با این حال، آیا در نهایت با یک لایحه مالیاتی غافلگیرکننده نیز مواجه خواهید شد؟ بررسی کنیم.

در طول رویداد Merge، شبکه اصلی اتریوم – بلاک چین اثبات کار (PoW) در آن زمان – با زنجیره بیکن اثبات سهام (PoS) ادغام شد و پایان PoW را به عنوان مکانیزم اجماع برای بلاک چین اتریوم نشان داد.

در بیکن چین، اتریوم به جمع دیگر بلاک چین های PoS اصلی مانند بایننس چین، کاردانو و سولانا پیوست. اتر دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین است و اتریوم زنجیره ای است که فعالیت های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را رهبری کرده است. ادغام پیامدهای فراوانی را به همراه دارد، اما پیامدهای مالیاتی بالقوه برای سرمایه گذاران، معامله گران و مشاغل به طور یکسان چیست؟

پیامدهای مالیاتی احتمالی چیست؟

اگر به جنگ داخلی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ برگردیم به یاد می آوریم که در نهایت به شکاف زنجیره ای بین بیت کوین و بیت کوین کش ختم شد. این رویداد – بدون جناس – به عنوان یک هارد فورک ابداع شد. در این مثال، کوین های BCH جدید برای دارندگان BTC صادر شد و در نتیجه، درآمد مشمول مالیات به ارزش بازار منصفانه پس از دریافت BCH برای گیرندگان ایجاد شد. علاوه بر این، اگر هر یک از دارندگان BCH کوین های خود را کنار بگذارند، هرگونه سود یا زیان انباشته مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

آیا یک جنگ داخلی در میان جامعه اتریوم به دلیل ادغام در حال وقوع است؟

مطمئناً سروصداهایی وجود دارد، و به نظر می‌رسد که اجماع اثبات کار می‌تواند توسط برخی استخراج‌کنندگان اتریوم همچنان پشتیبانی شود. این نسخه فورک شده بالقوه اتریوم در حال حاضر دارای علامت ETHW است که مخفف EthereumPoW است.

پیامدهای مالیاتی به محل زندگی شما بستگی دارد. در ایالات متحده، خدمات درآمد داخلی (IRS) هیچ راهنمایی خاصی در مورد ادغام به خودی خود صادر نکرده است. با این حال، برای دارندگان ETH که یک ایردراپ معادل ETHW دریافت می‌کنند، این موضوع بدون شک مشمول مالیات بر درآمد است، درست مانند بیت کوین کش در سال ۲۰۱۷. IRS در این مورد راهنمایی روشنی دارد.

در انگلستان، با یک ایردراپ ETHW به گونه‌ای متفاوت رفتار می‌شود. با توجه به دستورالعمل می توان استنباط کرد که هنگام دریافت، مالیات بر درآمد اعمال نمی شود. درآمد و گمرک HM یک گام فراتر رفته و راهنمایی هایی را در مورد آنچه به عنوان انتقال یک طرفه توصیف می کند ، ارائه کرده است. نظر آن این است که بخش ۴۳ قانون مالیات بر عایدی قابل شارژ ۱۹۹۲ در این سناریو اعمال خواهد شد. به بیان ساده، یک رویداد مشمول مالیات مشمول مالیات بر عایدی سرمایه توسط ادغام ایجاد نشده است. در عوض، مبنای هزینه ETH موجود شما به توکن ETHW شما نسبت داده می شود و هر گونه جابه جایی بعدی به طور معمول سود یا زیان را به همراه خواهد داشت.

در مورد استیکینگ و ماینینگ چطور؟

سرمایه گذاران و معامله گران می توانند ETH خود را استیک (و قفل کنند) و پاداش دریافت کنند. آنها باید رویکردی محافظه کارانه در قبال این پاداش ها داشته باشند، حتی اگر راهنمایی های مالیاتی نامشخص باشد.

برای دارندگان ایالات متحده، پس از ادغام، استخراج کریپتو و استیکینگ هر دو مشمول مالیات بر درآمد هنگام دریافت و مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) پس از واگذاری هستند. با این حال، استیکینگ موضوعی بحث برانگیز است و مشمول یک پرونده قضایی در حال انجام است، بنابراین ممکن است در آینده با ادامه پرونده تغییر کند.

در بریتانیا، پاداش‌های استیکینگ ETH و ماینینگ عموماً درآمدهای متفرقه (کمتر از هزینه‌های مجاز معین) هستند و مشمول مالیات بر درآمد پس از دریافت و CGT هنگام دفع می‌شوند. با این حال، این به میزان فعالیت، سازماندهی، ریسک و تجاری بودن نیز بستگی دارد.

احتمالات چیست؟

در یک هارد فورک، بلاک چین اصلی به بخشی از بلاک چین تازه ادغام شده تبدیل می شود. همه قراردادهای هوشمند به همراه داده های قبلی تغییر می کنند. هارد فورک اتریوم بر خلاف فورک هایی است که قبلا دیده بودیم. ادغام یک ارتقاء برنامه ریزی شده بود. فورک ETHW به احتمال زیاد فاقد پشتیبانی لازم از صرافی ها، پروتکل های دیفای و اوراکل ها است. درست مانند بیت کوین کش، ETHW، به نظر من، به یک نمایش فرعی بی اهمیت در سایه زنجیره رایج پس از ادغام PoS تبدیل خواهد شد.

توصیه های عملی برای سرمایه گذاران و معامله گران

سرمایه گذاران و کسب و کارها باید احتیاط بیشتری به خرج دهند و با ایجاد مفاد بدهی مالیاتی برای این سناریو آماده شوند. شما نمی خواهید در موقعیتی باشید که در آن هارد فورک اتفاق می افتد، و در بدترین حالت، ارزش اتریوم شما پس از ادغام به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و توانایی شما برای جمع آوری سرمایه برای پرداخت صورتحساب مالیات کریپتو شما را مهار می کند. به یاد داشته باشید، این فقط می تواند به آژانس مالیاتی شما با ارز فیات پرداخت شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx