هک واتس اپ و هشدار ژائو مدیرعامل بایننس

واتس اپ
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 646 نفر

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس به کاربران در مورد موج آتی کلاهبرداری های فیشینگ هشدار داده است زیرا هکرها شماره تلفن های نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر واتس اپ را می فروشند.

ژائو که در توییتر با نام CZ شناخته می‌شود، در توییتی گفت که بیش از ۴۸۷ میلیون شماره تلفن واتس‌اپ در دارک وب برای فروش گذاشته شده است. وی اظهار داشت که این شماره ها واقعی به نظر می رسند و کاربران باید برای دریافت لینک های فیشینگ و پیام های کلاهبرداری آماده باشند.

به گزارش سایبرنیوز، یک هکر این شماره ها را در تاریخ ۱۶ نوامبر در انجمن معروف هکرها منتشر کرد و مدعی شد که این شماره ها یک پایگاه داده به روز از ۴۸۷ میلیون شماره تلفن همراه کاربر واتس اپ است. بر اساس گزارش ها، این مجموعه داده شامل شماره های کاربران واتس اپ از ۸۴ کشور است. بیشترین تعداد شماره تلفن متعلق به شهروندان مصر (۴۵ میلیون)، ایتالیا (۳۵ میلیون)، ایالات متحده (۳۲ میلیون)، عربستان سعودی (۲۹ میلیون)، فرانسه (۲۰ میلیون) و ترکیه (۲۰ میلیون) است.

ظاهراً این هکر به سایبرنیوز گفته است که آنها مجموعه داده های ایالات متحده را به قیمت ۷۰۰۰ دلار، انگلستان را به قیمت ۲۵۰۰ دلار و آلمان را به قیمت ۲۰۰۰ دلار می فروشند. رسانه ها همچنین ادعا کردند که فروشنده نمونه ای از داده ها را با آنها به اشتراک گذاشته است و آنها می توانند اعتبار شماره ها را تأیید کنند. گزارش شده است که واتس اپ بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. این اپلیکیشن پیام رسان در میان محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان موبایلی در جهان قرار دارد.

نشت گسترده داده های واتس اپ

این هکر نحوه دستیابی به پایگاه داده را مشخص نکرد و اشاره کرد که از استراتژی خود برای جمع آوری داده ها استفاده کرده اند، سایبرنیوز حدس می زند که این اطلاعات می تواند از طریق جمع آوری اطلاعات در مقیاس به دست آمده باشد که به آن scraping نیز می گویند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx