خرس‌های بیت کوین قدرت می‌گیرند؛ آیا زمان شورت گرفتن فرا رسیده است؟

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 390 نفر

در چند روز گذشته، شاهد تلاش بیت کوین [BTC] برای حفظ روند صعودی خود بوده ایم. اکنون بازار ضعف صعودی را نشان می‌دهد و خرس‌ها در تلاش هستند از این مزیت استفاده کنند. چند روز آینده ممکن است اصلاح قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که شکست بیت‌کوین در ادامه صعود به سطح مقاومت ۲۸۳۰۰ دلاری باعث از دست دادن اعتماد سرمایه‌گذاران شد. این وضعیت به دلیل جریان خروجی (outflow) ماینرها که در حال حاضر طبق آخرین داده های گلس نود در بالاترین سطح ماهانه است، تشدید شد. خروجی ماینرهای بیت‌کوین اغلب به عنوان یک شاخص اطمینان در نظر گرفته می شود. به این دلیل که ماینرها اغلب در صورت وجود انتظارات صعودی، بیت کوین خود را حفظ می کنند و زمانی که انتظارات نزولی وجود دارد، به فروش می پردازند.

بنابراین جای تعجب نیست که آنها مقداری بیت کوین را از صرافی‌ها تخلیه می کنند، درست پس از اینکه بیت کوین تلاش کرد تا از سطح مقاومت فعلی خود فراتر رود.

آیا جریان خروجی بیت کوین به خرس ها کمک می کند؟

همچنین رفتار ماینرهای بیت کوین با جریان خالص ۱۱۹ میلیون دلاری بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته، مطابق با هشدارهای گلس نود است. این مقدار کمی کمتر از -۱۹۰.۵ میلیون دلار جریان خالص در ۲۴ مارس و حتی کمتر از -۳۴۲ میلیون دلار جریان خالص در ۲۳ مارس است.

توجه به این نکته مهم است که جریان خالص تأیید می کند که فشار فروش نیز کاهش یافته است. به عبارت دیگر، بر خلاف انتظارات، بیت کوین لزوماً در این هفته با یک عقب نشینی نزولی قوی مواجه نخواهد شد. با این حال، این موضوع به رویدادهای بازار بستگی دارد که ممکن است به سرعت نتیجه را تغییر دهد.

جریان خالص کمتر ممکن است توضیح دهد که چرا فروشندگان کوتاه مدت ممکن است لزوماً مشتاق اجرای پوزیشن‌های اهرمی نباشند. نسبت اهرم تخمینی بیت‌کوین در حال حاضر به پایین ترین سطح خود از ابتدای سال ۲۰۲۳ رسیده است. در همین حال، نرخ های تامین مالی در بیشتر موارد کاهش یافته است.

تحلیل بیت کوین

عدم اطمینان در میان فروشندگان کوتاه مدت و معامله گران اهرمی، مشاهدات متفاوتی را با توزیع عرضه بیت کوین منعکس می کند. به عنوان مثال، آدرس‌هایی که بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ BTC دارند در سه روز گذشته خرید کرده‌اند، از این رو حمایتی برای قیمت ارائه می‌دهند. همین دسته نهنگ در حال حاضر ۱۲.۱۳ درصد از عرضه در گردش را کنترل می کند.

از سوی دیگر، آدرس هایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت‌کوین را در خود جای داده اند در سه روز گذشته فروش داشته اند. همین آدرس ها در حال حاضر ۲۳ درصد از کل عرضه بیت کوین را کنترل می کنند، از این رو تأثیر آنها بیشتر است.

قیمت بیت کوین

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx