همبستگی بیت کوین و طلا به بالاترین حد خود رسید

همبستگی بیت کوین و طلا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 527 نفر

همبستگی بیت کوین و طلا به بالاترین حد خود رسید

برای سال‌ها، طرفداران بیت‌کوین معتقد بودند که این ارز دیجیتال در راستای تبدیل شدن به یک دارایی امن و پوششی در برابر تورم با امکان جایگزین شدن با طلا است. نکته قابل توجه این است که واقعیت تبدیل شدن به یک پناهگاه امن سرمایه گذاری ممکن است با افزایش همبستگی ارزهای دیجیتال پرچمدار با این فلز گرانبها در میان عوامل اقتصادی کلان غالب، محقق شود. بلومبرگ در ۲۲ اکتبر گزارش داد، بیت کوین پس از اینکه ارزش آن در اواسط آگوست در حدود صفر بود، به همبستگی ۴۰ روزه با طلا روی ۰.۵۰ رسیده است.

این همبستگی، بیت کوین را به عنوان طلای دیجیتال مورد توجه قرار داده است، پس از دوره ای که ارز دیجیتال عمدتاً همزمان با سهام معامله می شود. قابل ذکر است که هر دو طبقه دارایی تحت تأثیر تورم و افزایش نرخ بهره غالب قرار گرفته اند.

کاهش نوسانات بیتکوین

با این حال، ارزش بیت کوین برای هفته ها در حدود ۲۰۰۰۰ دلار تثبیت شده است، که عامل اصلی کاهش نوسانات دارایی است. قابل ذکر است که این دارایی نسبت به برخی از محصولات بازار سهام مانند شاخص داو جونز با نوسانات کمتری ظاهر شده است و این شاخص به پایین ترین حد خود نزدیک می شود.

یکی از استراتژیست‌های بانک آمریکا می‌گوید:

همبستگی مثبت کاهشی با SPX/QQQ و همبستگی با طلا  که به سرعت در حال افزایش است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است بیت کوین را به عنوان یک پناهگاه امن نسبی ببینند، زیرا عدم اطمینان نسبت به اقتصاد کلان ادامه دارد و پایین‌ترین سطح بازار همچنان قابل مشاهده است.

پتانسیل رشد بیت کوین و طلا

از آنجایی که هم بیت کوین و هم طلا برای موقعیت خود به عنوان پناهگاه امن می جنگند، بخشی از بازار کریپتو معتقد است که دارایی ها در کنار محافظت از ثروت، شانس ثبت بازده قابل توجهی را در آینده دارند. طبق گزارش  فینبولد، نویسنده کتاب مالی شخصی «پدر پولدار، پدر فقیر» رابرت کیوساکی، معتقد است که اقتصاد جهانی احتمالاً سقوط خواهد کرد و هم بیت کوین و هم طلا می توانند به عنوان ذخیره ثروت عمل کنند.

علاوه بر این، مایک مک گلون، استراتژیست کالای اطلاعاتی بلومبرگ، پس از اصلاحات گسترده بازار در نیمه اول سال ۲۰۲۲ اظهار داشت که هم بیت کوین و هم طلا از جمله دارایی هایی هستند که بهبود اقتصاد جهانی را رهبری خواهند کرد. در همان زمان، این تحلیلگر پیشنهاد کرد که توانایی بیت کوین برای پایدار ماندن پس از آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نشان می دهد که این ارز دیجیتال در حال رسیدن به بلوغ است.

در این میان، بیت کوین به تحکیم خود در حدود ۱۹۰۰۰ دلار ادامه می دهد و در زمان انتشار در ۱۹۱۰۰ دلار معامله می شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx