چرا صعود بیت کوین یک سراب بود؟

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 444 نفر

امیدهای علاقه مندان به بیت کوین برای یک رالی طولانی مدت پس از پراکندگی حرکت رو به رشد دارایی دیجیتال و متوقف شدن شدید آن، از بین رفت.

از ماه مه، قیمت دارایی‌ها به دلیل کاهش نرخ ارز استیبل کوین ترا و شکست شرکت‌های بزرگ در این فضا کاهش یافت. بیت کوین بیشترین افت را متحمل شد و از اوج ۳۰ هزار دلار به ۱۷ هزار دلار سقوط کرد.

پس از سه ماه کاهش قیمت، نوری در انتهای تونل ظاهر شد. بیت کوین با افزایش قیمت ها به ۲۴۰۰۰ دلار، چیزی که به نظر می رسید یک تجدید حیات است، انجام داد، اما این روند ادامه نداشت. تحلیل عمیق توسط Glassnode Research دلایل متعددی را برای شکست این دارایی در نقض ۲۵ هزار دلار شناسایی کرد.

در راس این لیست، فعالیت فعالان بازار قبل از افزایش قیمت و پس از آن بود. میگوها، آدرس‌هایی با کمتر از ۱ بیت کوین و نهنگ‌ها وقتی قیمت‌ها به زیر ۲۰ هزار دلار رسید، انباشت کننده‌های  تهاجمی بودند، اما با شروع افزایش قیمت‌ها، هر دو طبقه «فرصت را برای توزیع کوین های خود غنیمت شمردند». در این گزارش اشاره شد که روند انباشت کاهش یافت در حالی که قیمت افزایش یافت و آن را برای حفظ رالی ناکافی کرد.

فعالیت شبکه نیز شاخص دیگری بود

گلس‌نود خاطرنشان کرد که اصل عرضه و تقاضا نقش مهمی در رویدادهای چند روز اخیر داشته است. این گزارش به افزایش شدید تعداد آدرس‌های جدید به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش اشاره کرد، اما با کوچک‌نمایی، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که میانگین ماهانه هنوز کمتر از میانگین سالانه است.

بینش ها را می توان از فعالیت های ماینرها در شبکه به دست آورد. بازار نزولی با کاهش درآمد ماینرها همراه بود که منجر به گمانه زنی های گسترده این صنعت شد. اندازه‌گیری ازدحام شبکه و تقاضا برای گنجاندن در بلوک بعدی، «سطح افزایش کم اما محسوس تقاضا» را نشان می‌دهد که برای حمایت از افزایش کافی نبود.

در تحلیل گلاسنود آمده است: «ساختار فعلی بازار مطمئناً با بازار نزولی اواخر سال ۲۰۱۸ قابل مقایسه است، با این حال، هنوز روند معکوس کلان در سودآوری و جریان ورودی تقاضا برای یک روند صعودی پایدار را ندارد.

سایر عوامل کلیدی شامل سود گرفتن از دارندگان کوتاه مدت، کاهش اعتماد از سوی این زیرمجموعه از سرمایه گذاران و جریان ورودی و خروجی مبادلات ارزهای دیجیتال است.

وضعیت فعلی بیت کوین

بیت کوین زیر مرز ۲۰ هزار دلار قرار دارد، که فاصله زیادی با بالاترین رقم نزدیک به ۷۰ هزار دلاری دارد که در پایان سال ۲۰۲۱ به آن دست یافت.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx