ماینر ها همچنان در فاز تسلیم قرار دارند

ماینر
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 497 نفر

کاهش سود آوری ماینر ها بدلیل افزایش قیمت انرژی

پرتال استخراج بیت کوین، در گزارش سه ماهه سوم خود که در ۱۹ اکتبر منتشر شد، میزان رنج ماینرها در طول رکود را اعلام کرد.

Hashprice که معیاری از ارزش بازار است که به ازای هر واحد قدرت هش به دلار در هر تراهش در ثانیه در روز ($/TH/s/d) تعریف میشود، که این معیار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۸۳.۵ درصد کاهش یافته است.

این شاخص که هزینه هش ریت را در طول زمان اندازه گیری می کند، گزارش می دهد که قیمت هش، که به عنوان سوددهی استخراج نیز شناخته می شود، از ۰.۴۱۲ دلار در هر THs در روز در اکتبر ۲۰۲۱ به ۰.۰۶۸ دلار امروز کاهش یافته است.

هشریت بیت کوین

                                                                شاخص هش قیمت بیت کوین ۱۲ ماه 

این گزارش خاطرنشان کرد: در طول سه ماهه سوم، شرکت‌های معدنی عمومی «به سکوهای استخراج معدن و بیت کوین برای تأمین مالی عملیات و پرداخت بدهی‌ها ادامه داده‌اند». این سازمان اضافه کرد که فروش دارایی‌های مضطرب شروع به رشد کرد و اولین ورشکستگی بزرگ معدن رخ داد. Compute North، دومین ارائه دهنده میزبانی ماینینگ بیت کوین در ایالات متحده، در ماه سپتامبر اعلام ورشکستگی کرد.

کاهش سودآوری مستقیماً به افزایش قیمت انرژی و کاهش قیمت BTC نسبت داده شده است.

این گزارش نشان می دهد که میانگین هزینه برق صنعتی در ایالات متحده از ۷۵ دلار در هر مگاوات ساعت به ۹۴ دلار در هر مگاوات ساعت از ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئیه ۲۰۲۲ ۲۵ درصد افزایش یافته است. برخی از ایالت‌ها مانند تگزاس و جورجیا شاهد افزایش شدیدتر در حدود ۶۵ درصد در این دوره بودند.

Jaran Mellerud، محقق استخراج بیت کوین، هزینه های تولید یک بیت کوین در تگزاس یک سال پیش را با امروز مقایسه کرد. این گزارش می افزاید که اکثر ارائه دهندگان هاستینگ در ایالات متحده “در برابر آستانه های سرسخت ایستاده اند”. به نظر می رسد که این موضوع حتی برای سخت افزارهای استخراج نسل جدیدتر مانند Bitmain Antminer S19j Pro نیز صادق است.

ماینرها به نقد کردن بیت کوین خود در سه ماهه سوم ادامه دادند، اگرچه فروش تا پایان دوره کاهش یافت. برای اولین بار از ماه می، استخراج کنندگان عمومی بیت کوین کمتری نسبت به تولید ماهانه خود در ماه آگوست و سپتامبر فروختند.

میزان هش و سختی استخراج بیت کوین به اوج خود می رسد

این مشکلات قدرت با بالا ترین زمان های اخیر در نرخ هش و سختی شبکه ترکیب شده است. این کار استخراج بلوک بعدی را از نظر ریاضی دشوارتر کرده است.

طبق BitInfoCharts، میانگین هش ریت  ۲۷۱.۵ اگزاهش در ثانیه (EH/s) است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶.۵ درصد افزایش داشته است. در ۱۱ اکتبر به بالاترین حد خود یعنی ۲۹۵ EH/s رسید.

معیار سختی، که رقابت بین ماینرهایی که به دنبال حل بلوک بعدی شبکه هستند را اندازه گیری می کند، همچنین در بالاترین حد خود یعنی ۳۵.۶T است. هر دو معیار، زمانی که در اوج هستند، استخراج بیت‌کوین را برای شرکت‌ها و استخرهای استخراج بسیار سخت‌تر می‌کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx