قراردادهای هوشمند، یوان دیجیتال را گسترش می دهد

قراردادهای هوشمند
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 480 نفر

بانک مرکزی چین (PBOC)، بانک مرکزی این کشور، قصد دارد قراردادهای هوشمند بیشتری را برای یوآن دیجیتال مستقر کند، زیرا در میان آزمایش ارز دیجیتال جدید، موارد استفاده فزاینده ای ظاهر شده است.

مو چانگچون، مدیر کل موسسه ارز دیجیتال PBOC، در سخنرانی روز جمعه خود گفت که قراردادهای هوشمند شامل یوان دیجیتال یا e-CNY در زمینه هایی مانند یارانه های دولتی، بازاریابی خرده فروشی و مدیریت صندوق های پیش پرداخت استفاده می شود. .

این حرکت مطابق با کاغذ سفید موسسه در سال گذشته است که گفته بود e-CNY از «استقرار قراردادهای هوشمند که به عملکرد پولی آن آسیب نمی زند» قابلیت برنامه ریزی را به دست می آورد.

قراردادهای هوشمند که به طور گسترده در بلاک چین و تنظیمات غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرند، قراردادهایی هستند که قابل ردیابی هستند که پرداخت‌های مشروط، پرداخت‌های تضمین شده و سایر موارد استفاده پیچیده را امکان‌پذیر می‌سازند. PBOC در سال گذشته اعلام کرد که قراردادهای هوشمند E-CNY می تواند نوآوری مدل کسب و کار را تسهیل کند.

مو گفت که ماهیت “اجرای تضمین شده” قراردادهای هوشمند به این معنی است که باید مدیریت صحیح الگوها و سیستم های قراردادهای هوشمند وجود داشته باشد در غیر این صورت می تواند خطراتی را برای ثبات اقتصادی و مالی به همراه داشته باشد.

مو گفت: «قراردادهای هوشمند، از این نظر، باید قبل از اینکه به الگوها و مدل‌ها تبدیل شوند، بررسی‌ها و آزمایش‌های انطباق را انجام دهند.» وی افزود که PBOC در حال کار برای ایجاد بستری برای بررسی و ثبت مدل‌های قرارداد هوشمند است.

به گفته مو، استقرار قراردادهای هوشمند e-CNY می تواند به طور موثر هزینه های فعالیت های اقتصادی را کاهش دهد و می تواند در سناریوهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

رسانه‌های محلی در ماه اوت گزارش دادند که ماه گذشته بانک چین، یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری دولتی کشور، از طریق قراردادهای هوشمند برای برنامه‌های آموزش بعد از مدرسه در چنگدو، مرکز استان سیچوان در جنوب غربی چین، از CNY الکترونیکی حمایت کرد. .

بر اساس این ابتکار، والدین می‌توانند برای کلاس‌ها با e-CNY پیش‌پرداخت کنند و اگر دانش‌آموزان برخی از کلاس‌ها را غیبت کنند، شهریه به‌طور خودکار از طریق تنظیمات قرارداد هوشمند برنامه بازپرداخت می‌شود. اگر یک مؤسسه آموزشی به دلیل مشکلات قانونی حساب های بانکی خود را مسدود کند، این می تواند از مشکلات بازپرداخت جلوگیری کند.

PBOC آزمایشات آزمایشی e-CNY را در اکتبر ۲۰۲۰ در شنژن آغاز کرد و از آن زمان آزمایشات را به حداقل ۲۳ شهر و منطقه گسترش داده است.

غول های فناوری چینی نیز از پرداخت یوان دیجیتال استقبال می کنند. در ماه ژوئن، پلتفرم خرده‌فروشی آنلاین JD.com ۴۰۰ میلیون یوان (۶۰ میلیون دلار آمریکا) فروش یوان دیجیتال در جشنواره خرید «۶۱۸» را ثبت کرد که حدود ۰.۱ درصد از کل فروش رویداد را به خود اختصاص داد.

استفاده از یوان دیجیتال همچنین گسترش یافته است و شامل انواع خدمات حمل و نقل عمومی و شهری، از جمله مترو، اتوبوس، قطار، دروازه های عوارض بزرگراه، مالیات و بیمه اجتماعی می شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx