کانسن‌سیس آزمایش عمومی شبکه zkEVM خود را آغاز می‌کند

کانسن‌سیس
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 310 نفر

شرکت توسعه بلاک چین کانسن‌سیس (ConsenSys) آزمایش عمومی شبکه zkEVM سازگار با اتریوم خود را در ۲۸ ماه مارس آغاز خواهد کرد.

شبکه دانش صفر یا ZK-Rollup، محاسبات خارج از زنجیره را بر روی یک لایه ثانویه برای تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌دهد و در عین حال از امنیت اتریوم بهره می‌برد. کانسن‌سیس گفت که مرحله آزمایشی بتا با پردازش بیش از ۴۹۰۰۰۰ تراکنش از برنامه‌های غیرمتمرکز مختلف با موفقیت تکمیل شد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی رول آپ zkEVM، عملکرد آن با ماشین مجازی اتریوم است که امکان مهاجرت آسان dApp‌های موجود به این شبکه لایه ۲ را فراهم می‌کند. این شرکت خاطرنشان کرد، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های اتریوم را نصب کنند و از آن‌ها در شبکه zkEVM بدون ایجاد تغییرات مهم استفاده کنند. تیم توسعه این شرکت گفت: «zkEVM ما نقطه اوج سال ها تحقیق توسط ConsenSys R&D است و نهایی شدن سریع، توان عملیاتی بالا و امنیت تسویه اتریوم را ارائه می دهد.»

این مجموعه با ادغام داخلی با ابزارهای محبوب اتریوم مانند سرویس RPC Infura، پلتفرم توسعه ترافل و کیف پول متامسک ارائه خواهد شد.

چشم انداز رقابتی کانسن‌سیس

فناوری zkEVM گام بزرگ بعدی در توسعه راه حل های لایه ۲ در نظر گرفته می شود، اما تاکنون در مرحله آزمایش باقی مانده است. در حالی که مقیاس پذیرتر از راه حل های لایه ۲ موجود مانند Arbitrum و Optimism که شاهد رشد بوده اند، در نظر گرفته می شوند، راه حل های لایه ۲ با دانش صفر در حال حاضر فاقد سازگاری با اتریوم هستند. برای رفع این مشکل، تیم هایی از جمله پالیگان، استارک نت، zkSync، Scroll و کانسن‌سیس در سال گذشته به شدت برای توسعه لایه ۲ مبتنی بر ZK که می تواند از برنامه های اتریوم پشتیبانی کند، رقابت کرده اند.

در حالی که کانسن‌سیس یکی از رقبای برتر است، اما برای مدتی در مرحله آزمایشی باقی خواهد ماند. از سوی دیگر، پالیگان در تلاش است تا با انتشار zkEVM خود در شبکه اصلی اتریوم در مرحله بتا در تاریخ ۲۷ مارس، یک روز قبل از راه اندازی شبکه آزمایشی عمومی کانسن‌سیس، پیشتاز شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx