پیش بینی ارزهای دیجیتال در مهر ماه

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 490 نفر

عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در سپتامبر

اتریوم ادغام را در ۱۵ سپتامبر به پایان رساند، اما سرمایه گذاران این انتقال را به عنوان یک رویداد «فروش اخبار» دیدند. در دو ماه منتهی به انتقال اتریوم به اثبات سهام، قیمت اتریوم ۳۲ درصد افزایش یافت در حالی که در همان دوره بیت کوین ۲.۸ درصد کاهش یافت. پس از ادغام، قیمت اتریوم ۱۸ درصد کاهش یافت در حالی که قیمت بیت کوین تنها ۱.۹ درصد کاهش یافت. نگرانی سرمایه گذاران در مورد تورم و افزایش نرخ بهره همچنان بر ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های پرریسک تاثیر می گذارد. در ماه سپتامبر، فدرال رزرو سومین افزایش متوالی ۷۵ واحد پایه (bps)  نرخ بهره را صادر کرد.

در حال حاضر، الکش شاه، تحلیلگر بانک آمریکا می گوید اتریوم احتمالاً به از دست دادن سهم بازار خود در برابر آلت کوین های رقیب مانند ترون، آوالانچ وسولانا ادامه خواهد داد.

افزایش قابل توجه قیمت اتریوم از اواسط ژوئیه تا اواسط آگوست همچنان معکوس می شود زیرا سرمایه گذاران درک می کنند که گذار اتریوم به اثبات سهام نگرانی های مقیاس پذیری یا کارمزدهای بالای تراکنش را برطرف نمی کند و رویکردها در مورد ارتقاهای آینده تغییر کرده است.

قیمت بیت کوین ماهانه تقریباً ثابت است اما در طول سال ۵۸ درصد کاهش یافته است. قیمت اتریوم در ماه سپتامبر ۱۲ درصد کاهش یافت و تا به امروز ۶۳ درصد کاهش یافته است.

تاثیر دلار بر ارزهای دیجیتال

یکی از بزرگترین کاتالیزورهای بازار در ماه سپتامبر، افت پوند انگلیس بود. نخست‌وزیر جدید بریتانیا، لیز تراس، یک برنامه محرک اقتصادی جدید تهاجمی را اعلام کرد که شامل کاهش مالیات و مشوق‌های سرمایه‌گذاری می‌شد که فروش را تسریع کرد.

پس از اعلام تراس، پوند در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود سقوط کرد و بانک انگلستان را بر آن داشت تا وارد عمل شود و اعلام کند که شروع به خرید اوراق قرضه دولتی بریتانیا با تاریخ طولانی خواهد کرد. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده برای مدت کوتاهی نزدیک به ۴ درصد افزایش یافت و سپس به ۳.۷ درصد کاهش یافت.

مارکوس سوتیریو، تحلیلگر گلوبال بلاک می‌گوید که عدم اطمینان و نوسانات در ارزهای فیات ممکن است در بلندمدت به بازار ارزهای دیجیتال کمک کند. در حال حاضر عدم اعتماد به بانک انگلستان و خزانه داری بریتانیا وجود دارد، همانطور که بازار با حرکت های ارزی بی ثبات نشان داده است. سوتیریو می‌گوید:

«این موضوع این تصور را ایجاد می‌کند که ارزهای دیجیتال می‌توانند راه‌حلی برای این آشفتگی ارائه دهند، راهی برای خروج از وابستگی به تعداد کمی از افراد برای ایجاد ثبات اقتصادی.»

متأسفانه برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، افزایش اخیر دلار آمریکا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران عمیقاً نگران رکود اقتصادی بالقوه جهانی هستند و آنها همچنان دلار آمریکا را امن‌ترین پناهگاه می‌دانند.

ادغام صنعت ارزهای دیجیتال

کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال در اوایل سال ۲۰۲۲ منجر به بحران نقدینگی در بین سرمایه‌گذاران و وام دهندگان کریپتو و سقوط ۶۰ میلیارد دلاری  لونا با استیبل کوین TerraUSD شد. این رکود همچنین باعث شد که بزرگترین تتر استیبل کوین جهان (USDT) پیوند ۱ به ۱ خود را با دلار آمریکا برای مدت کوتاهی در ماه می از دست بدهد.

بحران نقدینگی باعث ورشکستگی ۱۰ میلیارد دلاری صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال Three Arrows Capital  و وام دهندگان ارزهای دیجیتال سلسیوس و وویجر دیجیتال شد. در اواخر سپتامبر، صرافی ارزهای دیجیتال FTX برنده یک حراج ورشکستگی شد تا دارایی‌های وویجر دیجیتال را به مبلغ تقریباً ۱.۴ میلیارد دلار خریداری کند.

سم بنکمن فراید، مالک میلیاردر صرافی FTX، از آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ برای به دست آوردن دارایی های تهاجمی استفاده کرده است. معامله وویجر پس از آن صورت گرفت که FTX در ماه جولای یک خط اعتباری ۲۵۰ میلیون دلاری به وام دهنده رمزارز بلاکفای ارائه کرد و به FTX این امکان را داد که بلاکفای را در آینده به طور کامل خریداری کند.

ماجراهای سپتامبر برای شرکت های وام دهی کریپتو به همین جا ختم نشد. مدیر عامل سلسیوس، الکس ماشینسکی، در ۲۷ سپتامبر از سمت خود استعفا داد، به این دلیل که سلسیوس همچنان در طی مراحل قانونی ورشکستگی خود گیر کرده بود.

در حالی که سرمایه‌گذاران کوچک ارزهای دیجیتال به مبارزه ادامه می‌دهند، سرمایه‌گذاران نهادی در حال گسترش حضور خود در فضای کریپتو و بلاکچین هستند.

سم بنکمکن فراید، در ۹ سپتامبر ۳۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری جایگزین اسکای بریج کپیتال را تصاحب کرد.  اسکای بریج قصد دارد بخشی از درآمد حاصل از سرمایه گذاری را برای خرید ۴۰ میلیون دلار ارز دیجیتال برای نگهداری در ترازنامه خود استفاده کند.

شریک سرمایه‌گذاران بلاکچین، میچ مکیگیان، می‌گوید که زمستان ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نهادی در فناوری بلاکچین را کاهش نداده است.

او می‌گوید:
«آنچه قابل توجه است این است که در حالی که شرایط بازار بر برخی از مقوله‌های پذیرش نهادی، به‌ویژه خریدهای ترازنامه تأثیر گذاشته است، زمستان ارزهای دیجیتال جریان ثابت فعالیت نهادی را کاهش نداده است.»

به گفته  او، هیچ بازار نزولی ارز دیجیتال وجود ندارد. او می‌گوید:
«بزرگ‌ترین شرکت‌ها و بازیگران مالی همچنان به شدت به بلاکچین علاقمند هستند.»

شاه می گوید انجام ادغام ممکن است اتریوم را برای سرمایه گذاران نهادی جذاب تر کند.

کاهش قابل توجه مصرف انرژی پس از ادغام ممکن است برخی از سرمایه گذاران نهادی را قادر سازد تا توکنی را خریداری کنند که قبلاً از خرید توکن هایی که روی بلاکچین ها اجرا می شد با استفاده از اثبات کار منع شده بود.

مقررات رمزارزها در راه است

کاخ سفید اولین چهارچوب خود را منتشر کرد که آینده مقررات ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال ایالات متحده را ترسیم می کند.

این دستورالعمل‌ها ممکن است به عنوان دستورالعمل‌هایی برای تنظیم‌کننده‌هایی مانند کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CTFC) عمل کنند، زیرا آنها به دنبال اجرای قوانین رسمی برای محافظت از سرمایه‌گذاران و کاهش فعالیت‌های غیرقانونی در فضای ارزهای دیجیتال هستند.

بر اساس گزارش اطلاعاتی منتشر شده توسط کاخ سفید، انتظار می‌رود وزارت خزانه‌داری ایالات متحده یک «ارزیابی ریسک مالی غیرقانونی» را در مورد DeFi و توکن‌های غیرمثلی (NFT) در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تکمیل کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx