ایا بیت کوین کف جدیدی ثبت میکند یا این پایان بازی است؟

قیمت بیت کوین
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 427 نفر

تحلیل جامع بیت کوین

برای گاوها، قیمت روزانه بیت کوین چیزهای زیادی را به دنبال دارد، و در حال حاضر، نشانه های کمی از یک چرخش قریب الوقوع وجود دارد.

به دنبال روند شش ماهه یا بیشتر گذشته، عوامل فعلی همچنان بر قیمت بیت کوین فشار وارد می کنند:

نگرانی های مداوم در مورد مقررات سختگیرانه بالقوه رمزارزها.
سیاست فدرال رزرو ایالات متحده، افزایش نرخ بهره و انقباض کمی.
نگرانی های ژئوپلیتیکی مربوط به روسیه، اوکراین و تسلیح سازی منابع طبیعی با تقاضای بالا که توسط اتحادیه اروپا وارد می شود.
احساس خطر شدید به دلیل احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده و جهانی.
وقتی این چالش‌ها با هم ترکیب شوند، دارایی‌های با نوسان بالا را برای سرمایه‌گذاران نهادی جالب‌تر کرده است، و سرخوشی که در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ مشاهده شد تا حد زیادی از بین رفته است.

بنابراین، اقدام روزانه قیمت دلگرم‌کننده نیست، اما نگاه کردن به معیارهای بلند مدت تر که قیمت بیت‌کوین، احساسات سرمایه‌گذاران و درک ارزش‌گذاری را اندازه‌گیری می‌کند، برخی از داده‌های جالب را نشان می‌دهد.

بازار همچنان در شرایط اشباع فروش قرار دارد

در بازه زمانی روزانه و هفتگی، قیمت بیت کوین در برابر خط روند نزولی بلندمدت فشار می آورد. در همان زمان، باندهای بولینگر، یک شاخص حرکت ساده که دو انحراف استاندارد را در بالا و پایین یک میانگین متحرک ساده منعکس می‌کند، شروع به منقبض شدن می‌کنند.

فشرده شدن باندها معمولاً قبل از حرکت جهت دار اتفاق می افتد و معاملات قیمت در مقاومت بلندمدت نیز معمولاً نشان دهنده یک حرکت جهت دار قوی است.

فروش بیت کوین از ۲۸ مارس تا ۱۳ ژوئن، شاخص قدرت نسبی آن (RSI) را به پایین ترین رکورد چند ساله خود رساند و نگاهی گذرا به این اندیکاتور در مقایسه با عملکرد بلندمدت قیمت بیت کوین نشان می دهد که خرید زمانی که RSI شدیداً بیش از حد فروخته می شود. یک استراتژی سودآور است

قیمت بیت کوین

شاخص قدرت نسبی نمودار هفتگی BTC/USD. منبع: TradingView

در حالی که وضعیت کوتاه‌مدت وخیم‌ است، یک دیدگاه قیمتی از بیت‌کوین و ساختار بازار آن نشان می‌دهد که اکنون زمان مناسبی برای انباشت است.

اکنون، بیایید عملکرد قیمت چند ساله بیت کوین را نسبت به RSI مقایسه کنیم تا ببینیم آیا پویایی جالبی ظاهر می شود یا خیر.

قیمت بیت کوین

نمودار هفتگی BTC/USD. منبع TradingView

به نظر من نمودار برای خودش صحبت می کند. البته، نزولی بیشتر ممکن است رخ دهد، و شاخص های مختلف تکنیکال و تجزیه و تحلیل زنجیره ای هنوز پایین بودن بازار را تایید نکرده اند.

برخی از تحلیلگران کاهش قیمت به محدوده ۱۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار را پیش بینی کرده اند و ممکن است دیوار خرید ۱۸۰۰۰ دلاری جذب شده و به تله گاو تبدیل شود. جدای از این رویداد، افزایش حجم معاملات در زمان وقوع RSI هفتگی در اشباع فروش،میتواند نتایج مثبتی را برای کسانی که به اندازه کافی شجاع هستند، به همراه داشته است.

یکی دیگر از معیارهای جالب برای مشاهده در بازه زمانی طولانی تر، نوسانگر واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) است. مانند RSI، MACD به دلیل سقوط قیمت بیت کوین به ۱۷۶۰۰ دلار به شدت اشباع شد و در حالی که MACD (آبی) از بالای خط سیگنال (نارنجی) عبور کرده است، می‌توانیم ببینیم که هنوز در قلمروی که قبلاً آزمایش نشده بود باقی می‌ماند.

قیمت بیت کوین

بیت کوین هفتگی MACD. منبع: TradingView

هیستوگرام مثبت شده است، که برخی از معامله گران آن را به عنوان نشانه معکوس روند اولیه تفسیر می کنند، اما با توجه به تمام چالش های کلان پیش روی کریپتو، در این مورد نباید به شدت به آن اعتماد کرد.

چیزی که به نظر من جالب است این است که در حالی که قیمت بیت کوین در نمودار هفتگی کف و سقف های پایین تر را نشان می دهد، RSI و MACD در جهت مخالف حرکت می کنند. این به عنوان یک واگرایی صعودی شناخته می شود.

قیمت بیت کوین

نمودار هفتگی BTC/USD که منعکس کننده واگرایی های صعودی است. منبع: TradingView

از نقطه نظر تحلیل تکنیکال، تلاقی چند شاخص نشان می دهد که بیت کوین کمتر از ارزش فعلی در حال معامله است. اکنون، با توجه به اینکه مجموعه ای از مسائل غیر اختصاصی رمزنگاری همچنان ضعف را به قیمت بیت کوین و بازار گسترده تر تزریق می کند، به نظر نمی رسد که پایین باشد. کاهش به ۱۰۰۰۰ دلار کاهش ۴۸ درصدی دیگر از ارزش فعلی بیت کوین نزدیک به ۲۰۰۰۰ دلار است.

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که داده‌های زنجیره‌ای در حال حاضر نشان می‌دهند.

شاخص MVRV Z-Score

MVRV Z-Score یک معیار روی زنجیره است که نسبتی از ارزش بازار بیت کوین را در مقابل سرمایه تحقق یافته آن (مبلغی که مردم برای بیت کوین پرداخت می کنند در مقایسه با ارزش امروزی آن) منعکس می کند.

به گفته یکی از خالقان دیوید پول:

“این معیار به وضوح اوج و رکود چرخه قیمت را نشان می دهد و بر نوسان بین ترس و طمع تاکید می کند. درخشش ارزش درک شده در این است که “احساسات جمعیت” را تا حد قابل توجهی تحت کنترل در می آورد.
اساساً، اگر ارزش بازار بیت کوین به طور قابل اندازه گیری بالاتر از ارزش تحقق یافته آن باشد، این متریک وارد ناحیه قرمز رنگ می شود که نشان دهنده احتمال بالای بازار است. هنگامی که معیار وارد منطقه سبز می شود، نشان می دهد که ارزش فعلی بیت کوین کمتر از قیمت واقعی آن است و ممکن است بازار به پایین ترین سطح خود نزدیک شود.

قیمت بیت کوین

بیت کوین MVRV Z-Score. منبع: Glassnode

با نگاهی به نمودار، در مقایسه با قیمت بیت کوین، ۰.۱۲۷ MVRV Z-Score فعلی در همان محدوده پایین ترین و پایین ترین چرخه چند ساله قبلی است. مقایسه داده های زنجیره ای با تکنیک شاخص های تجزیه و تحلیل آل که قبلاً ذکر شد دوباره نشان می دهد که بیت کوین کمتر از ارزش گذاری شده است و در یک منطقه بهینه برای ایجاد یک موقعیت طولانی است.

ریسک ذخیره

یکی دیگر از نقاط داده روی زنجیره که داده های جالبی را نشان می دهد، معیار ریسک ذخیره است. این نمودار که توسط Hans Hauge ایجاد شده است، تصویری را ارائه می دهد که چگونه سرمایه گذاران «با اعتماد» بیت کوین در مقابل قیمت نقدی بیت کوین قرار دارند.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، زمانی که اعتماد سرمایه گذار بالاست، اما قیمت بیت کوین پایین است، ریسک پاداش یا جذابیت بیت کوین در مقابل ریسک خرید و نگهداری بیت کوین وارد منطقه سبز می شود.

در مواقعی که اعتماد سرمایه گذار پایین است، اما قیمت آن بالا است، ریسک ذخیره به ناحیه قرمز حرکت می کند. بر اساس داده های تاریخی، ایجاد موقعیت بیت کوین زمانی که ریسک ذخیره وارد منطقه سبز می شود، زمان خوبی برای ایجاد موقعیت بوده است.

قیمت بیت کوین

ریسک ذخیره بیت کوین منبع: LookIntoBitcoin

از ۳۰ سپتامبر، داده‌های LookIntoBitcoin و Glassnode هر دو نشان می‌دهند که تجارت ریسک رزرو در پایین‌ترین میزان خود تا کنون و خارج از مرزهای منطقه سبز است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx