ریال دیجیتال به زودی رونمایی می‌شود

ریال دیجیتال
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 442 نفر

ریال دیجیتال ۱۸ بهمن‌ماه، با مجوز بانک مرکزی، در تمام بانک‌ها وارد فاز عملیاتی و برای پرداخت‌های خرد به کار گرفته می‌شود.

به گفته محمدرضا مانی‌یکتا، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، ریال‌دیجیتال بعد از اجرای آزمایشی در کیف پول‌های سه بانک ملی، ملت و تجارت قرار است ۱۸ بهمن‌ماه با مجوز بانک مرکزی در تمام بانک‌ها وارد فاز عملیاتی و برای پرداخت‌های خرد به کار گرفته شود. ناگفته نماند سایر مسئولان بانک مرکزی تاکنون اجرای فاز عملیاتی ریال دیجیتال در این تاریخ را تأیید نکرده‌اند. پروژه ر‌یا‌ل دیجیتال از سال ۹۷ تا امروز در دستور کار بانک مرکزی قرار داشته و اجرای فاز پیش آزمایشی آن در سال ۱۴۰۰ کلید خورد و در نهایت در سال ۱۴۰۱ وارد فاز آزمایشی شد.

تاکنون طبق گفته مانی‌یکتا، فاز آزمایشی این طرح با ۵۰۰ کاربر در سه بانک ملی، ملت و تجارت اجرایی شده و قرار است با رونمایی رسمی از این طرح در اواسط بهمن، برای تمامی بانک‌های کشور امکان توزیع ریال دیجیتال و احراز هویت کاربران برای استفاده از آن فراهم شود. بر اساس پیش‌نویس طرح، بانک مرکزی وظیفه مدیریت چرخه ریال د‌یجیتال و تعریف دسترسی بانک‌ها و مسدود و فعال‌سازی و تعریف و اعمال سیاست‌های کلان مدیریت زیست‌بوم ریا‌ل دیجیتال را بر عهده دارد و متولی دفترکل توزیع‌شده و مشارکت در تأیید تراکنش‌ها و اجرای قراردادهای هوشمند است.

علی صالح‌آبادی، رئیس پیشین بانک مرکزی، اوایل سال ۱۴۰۱ گفته بود در سال جاری و پس از انتشار ریال دیجیتال، افراد می‌توانند اسکناس‌های ریال خود را تحویل بانک مرکزی دهند و معادل آن رمزریال تحویل بگیرند که این ریال دیجیتال قابل‌استفاده برای سرمایه‌گذاری نیست و صرفاً جایگزین اسکناس خواهد شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx