بررسی فنی فورک پیشنهادی اتریوم

فورک اتریوم
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 355 نفر

فورک پیشنهادی اتریم یک تهدید برای اتریوم است؟

پیشنهاد فورک اتریوم توسط ماینرها ارائه شده است. منطقی است که آنها بخواهند اتریوم را به عنوان یک زنجیره اثبات کار نگه دارند، زیرا تمام سود آنها یک شبه با تغییر به مکانیزم اثبات سهام  از بین می رود. ظاهراً تنها چند هفته تا به روزرسانی مرج اتریوم باقی مانده است و جامعه اتریوم چهارچشمی روی تغییرات پیشنهادی متمرکز شده اند. با این وجود، ماینرها حق دارند زنجیره را دوشاخه کنند، و اینجاست که  مکاینزم اثبات کار اتریوم دوباره مورد توجه قرار میگیرد.

هفته گذشته، چندلر گوئو، ماینر چینی اتریوم، کمپینی را برای هارد فورک کردن بلاک چین اتریوم راه اندازی کرد. در ابتدا، هر دو زنجیره یکسان خواهند بود و هر گونه دارایی را کپی می کنند. با این حال، اگرچه شبکه از نظر فنی می تواند تکراری باشد، ولی مقدار آن نمی تواند تکراری باشد.”

یک سال پیش، ما در بیت‌کوینیست در مقاله‌ای با عنوان «آیا دی‌فای اتریوم را غیرقابل انشعاب می‌کند؟» درباره این وضعیت به طور دقیق نظریه‌پردازی کردیم؟ داستان  مکانیزم اثبات کار اتریوم حتی در چشم انداز ما قرار نداشت، اما ما گفتیم:

اگرچه می توان تصور کرد که برخی از پروژه های دیگر می توانند دو نسخه را حفظ کنند، و هر بلاکچین یک نسخه را نگهداری می کند. اما در مورد استیبل کوین ها به این سادگی امکان پذیر نیست. USDC  یک سیستم با پشتوانه دلار است. فقط یک سیستم ثبت کننده می‌تواند با بدهی‌های واقعی CENTRE  مطابقت داشته باشد، و بنابراین دفتر کل USDC بر روی یک زنجیره دیگر بی‌معنی است.

سرنوشت اثبات کار اتریوم در دست استیبل کوین ها است

تا کنون، تتر هنوز در مورد فورک اتریوم صحبت نکرده است، اما بنیانگذاران USDC گفته اند که از مکانیزم اثبات کار اتریوم  پشتیبانی نخواهند کرد. این موضوع باعث می‌شود که انتظار ماینرها قانع‌کننده‌ نباشد، زیرا همانطور که مطالعه‌ای که ما به آن اشاره کردیم، می‌گوید; «با توجه به اینکه همه این‌ها چقدر در هم پیچیده هستند، حل کردن سریع و ایمن آن فوق‌العاده چالش‌برانگیز است». نتیجه گیری ما در مورد آزمایش فکری ساده بود; “محرک ها غیرقابل انکار هستند، “همه DeFi مجبور هستند با هم حرکت کنند.” و به نظر می رسد که DeFi از زنجیره اثبات سهام پشتیبانی خواهد کرد.

بنابراین، اگر راهی وجود ندارد که این طرح برای ماینرهای اتریوم کار کند، چرا آن‌ها باز استخراج اتریووم را انجام می‌دهند؟ با اشاره به بروز رسانی هفتگی، آنها یک نظریه ارائه می کنند. «اگر استیبل کوین‌ها در زنجیره اثبات کار بی‌ارزش باشند، پروژه های DeFi  روی  اثبات کار از بین می‌رود. اما برخی از صرافی‌ها  اتریوم مبتنی بر اثبات کار را فهرست می‌کنند، که باعث گمانه‌زنی در مورد این دارایی و رقابت برای استخراج هرچه بیشتر اتریوم از یک اکوسیستم مرده می‌شود.

چالش های فنی باورنکردنی پیش روی فورک اتریوم

تیم  اتریوم کلاسیک در نامه ای سرگشاده به چندلر گوئو، استخراج کننده اتریوم، موضوعی را علیه  فورک پیشنهادی اتریوم مطرح کردند. و استدلال آنها به موضوعات فنی مربوط است که از دستمزد اکثر ما بالاتر است. مثلا:

این بار شما باید نود Geth را فورک کنید (و احتمالا ًErigon، Besu  وNethermind). هر کدام از این پایگاه‌های کد باید منطق انتقال اثبات سهام  را حذف کنند، تا دشواری شبکه را غیرفعال کنند و همچنین Chain ID را به‌روزرسانی کنند تا از خرج دوباره آن جلوگیری شود. نرم‌افزار استخراج احتمالاً باید فورک یا به‌روزرسانی شود تا از آن Chain ID متفاوت پشتیبانی کند. برخلاف کد کلاینت که عمومی و متن باز است، بسیاری از نرم افزارهای ماینینگ منبع بسته هستند و شما باید نویسندگان آن را متقاعد کنید که این تغییرات را انجام دهند و سپس از آنها استفاده کنید.

طبق گفته تیم  اتریوم کلاسیک، زمانی برای هماهنگ کردن همه چیزهایی که ماینرها برای موفقیت اتریوم مبتنی بر اثبات کار نیاز دارند باقی نمانده است. با این حال، آیا تضمین می شود که ادغام در چند هفته آینده اتفاق بیفتد؟ تیم توسعه‌دهنده اتریوم چندین بار این فرآیند را به تعویق انداخته است. آیا ماینرها چیزی می دانند که ما نمی دانیم؟

تهدید بالقوه

در هر صورت،The Weekly Update  یک تهدید بالقوه دیگر برای طرح ماینرها برای فورک اتریوم مطرح می کند. خیلی ساده بگوییم “هیچ انجمنی پشت  اتریوم مبتنی بر اثبات کار وجود ندارد. و جالب اینجاست که لیست حامیان اتریوم مبتنی بر اثبات کار شامل استخرهای ماینینگ یا صرافی ها می شود. که هدف آن ها از این پشتیبانی کاملا روشن است. هیچ dApps یا ارائه‌دهنده زیرساخت بلاکچینی به طور عمومی از فورک پشتیبانی نکرده است. و اگر همه قصد داشته باشند که اتریوم مبتنی بر اثبات کار را پس از به روز رسانی مرج بفروشند، هنوز مشخص نیست که چه کسی آن ها را خواهد خرید.

آیا ماینرها این سناریوها را در نظر نگرفته اند؟ آیا طرح اتریوم مبتنی بر اثبات کار یک کار سود ده است؟ و اگر هست، نقدینگی آن از کجا می آید؟ چه کسی چیزی را که می فروشد خواهد خرید؟ یا، آیا چیزی وجود دارد که ما در نظر نگرفته ایم؟ آیا ماینرها ما را شگفت زده خواهند کرد؟ خرید بیت کوین در زمان انتشار مقاله ۲۲۹۹۰ دلار بوده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx