تحلیل اتریوم: سخنرانی ترامپ و راه‌اندازی ETF ها چه تاثیری بر قیمت خواهند داشت؟

انتشار 3 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

قیمت اتریوم (ETH) روز دوشنبه نزدیک به یک درصد کاهش یافت، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به طور رسمی تایید کرده که به ETFهای اسپات اتریوم مجوز نهایی را داده است. با توجه به راه‌اندازی ETF اتریوم و کنفرانس پیش روی بیت کوین، هفته پیش رو می‌تواند برای اتریوم بسیار مهم باشد. […]

تحلیل اتریوم

قیمت اتریوم (ETH) روز دوشنبه نزدیک به یک درصد کاهش یافت، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به طور رسمی تایید کرده که به ETFهای اسپات اتریوم مجوز نهایی را داده است. با توجه به راه‌اندازی ETF اتریوم و کنفرانس پیش روی بیت کوین، هفته پیش رو می‌تواند برای اتریوم بسیار مهم باشد. به همین دلیل، در این مقاله به تحلیل اتریوم و سناریوهای احتمالی برای تغییر قیمت آن در هفته پیش رو می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم در هفته پیش رو

اتریوم ممکن است هفته‌ای انفجاری را پیش رو داشته باشد، چرا که چندین محرک بالقوه صعودی در افق دیده می‌شود.

تایید ETFهای اتریوم

طبق به‌روزرسانی‌های وب‌سایت SEC، این نهاد به فرم S-1 متقاضیان ETF اتریوم تایید داده است.

بورس نیویورک (NYSE) تایید کرده است که مجوز لیست کردن و آغاز معاملات Grayscale Ethereum Trust و Bitwise Ethereum ETF را از روز سه‌شنبه دریافت کرده است. بورس شیکاگو (Cboe) نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که صندوق اتریوم فیدلیتی، ETF اتریوم فرانکلین، ETF اتریوم اینوسکو گلکسی، ETF اتریوم ون‌اک و 21Shares Core Ethereum ETF نیز از روز سه‌شنبه آغاز به معامله خواهند کرد.

ETF اتریوم

کنفرانس بیت کوین

کنفرانس بیت کوین 2024 در تاریخ 25 جولای آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، قصد دارد در این کنفرانس در مورد یک استراتژی بالقوه برای بیت کوین در آمریکا صحبت کند، انتظار می‌رود بیت کوین شاهد یک رالی کوتاه‌مدت باشد. بسیاری انتظار دارند که اتریوم به دلیل همبستگی مثبت با بیت کوین و راه‌اندازی ETFهای اتریوم در همین هفته، از این افزایش قیمت بهره‌مند شود.

ورودی سرمایه به اتریوم

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران سنتی نسبت به راه‌اندازی ETFهای اتریوم خوش‌بین هستند، زیرا محصولات سرمایه‌گذاری اتریوم هفته گذشته 45 میلیون دلار ورودی سرمایه ثبت کردند. این حرکت جریان خالص ورودی سرمایه در سال جاری را به 103 میلیون دلار رساند.

چندین کارشناس از جمله تحلیلگران بیت‌وایز و گلکسی پیش‌بینی کرده‌اند که ETFهای اتریوم در شش ماه اول پس از راه‌اندازی، بین 3 تا 5 میلیارد دلار ورودی سرمایه خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال اتریوم: معامله‌گران اتریوم مردد هستند

اتریوم در روز دوشنبه در حدود 3460 دلار معامله می‌شد که نسبت به روز قبل حدود یک درصد کاهش را نشان می‌داد.

انتظار می‌رود قیمت اتریوم پس از راه‌اندازی احتمالی ETFهای اتریوم در روز سه‌شنبه، شاهد افزایش نوسانات باشد. این موضوع در نوسانات ضمنی آپشن‌های اتریوم مشهود است که هفته گذشته از 56 درصد به 70 درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، آپشن‌های اتریوم با ارزش اسمی 1.89 میلیارد دلار در روز جمعه منقضی می‌شوند. قیمت اعمال این آپشن‌ها به شدت روی 3700 دلار متمرکز است و نسبت خرید به فروش (PCR) برابر با 0.45 است. از آنجایی که PCR به نفع خرید است، نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران صعودی هستند و روی افزایش قیمت اتریوم به بالای 3700 دلار قبل از پایان ماه شرط‌بندی می‌کنند.

یکی دیگر از معیارهای مهم برای بررسی، نسبت خرید به فروش قراردادهای آتی اتریوم است که در سطح 0.88 قرار دارد. این نشان می‌دهد که بخش بزرگی از معامله‌گران قراردادهای آتی اتریوم نزولی هستند.

قیمت اتریوم

با وجود تایید راه‌اندازی ETFهای اتریوم، اما با توجه به وجود عدم اطمینان در بازار، ممکن است احساسات صعودی ناشی از ورود سرمایه نتواند یک رالی بزرگ در این هفته را ایجاد کند، همان‌طور که بسیاری این را پیش‌بینی کرده‌اند. در سناریوی مثبت، طبق تحلیل اکثر تحلیلگران خبره، قیمت اتریوم می‌تواند 8 درصد افزایش یافته و به سطح کلیدی 3731 دلار برسد. در حالی که در سناریو منفی می‌تواند تا حدود 3205 دلار پایین برود و در این محدوده حمایت شود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
اتریوم
ETH
اتریوم
اتریوم، پلتفرم انقلابی بلاکچین است که با فناوری قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز، در حال تغییر دنیای دیجیتال است. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های پیچیده و مقیاس‌پذیر بسازند و به کاربران آزادی بیشتری در استفاده از فناوری بلاکچین و اجرای خودکار و شفاف توافقات می‌دهد.
خرید اتریوم
نوشته‌های مرتبط
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx