ماجرای کلاهبرداری صرافی اکسننس

کلاهبردای اکسننس
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1835 نفر

ماجرای کلاهبرداری صرافی اکسننس

اکسننس یک صرافی‌ رمزارز ایرانی بود که در حال حاضر سایت آن از دسترس کاربران خارج شده و کسی جوابگوی کاربران این سایت نیست. تاکنون چندین نفر از کاربران این صرافی رمزارز با طرح شکایت کلاهبرداری خواستار رسیدگی به وضعیت دارایی‌های خود شده اند.

در حال حاضر سایت اینترنتی این صرافی از دسترس خارج شده و کاربران نمی‌توانند وارد حساب‌های کاربری خود شوند.

درگاه معتبر ، آدرس غیرمعتبر

یکی از کاربران صرافی اکسننس گفت: پس از چند ماه عضویت در پلتفرم اکسننس که با درگاه پرداخت معتبر کار می‌کرد. به دلیل نیاز از چند صد میلیون موجودی خود ۲۰ میلیون تومان را فروختم. اما هرچه از پشتیبان‌های سایت صرافی اکسننس پیگیری کردم این ۲۰ میلیون تومان به حسابم واریز نشد.

این فرد که درخواست فاش نشدن نامش را داشت، ادامه داد; پس از پیگیری از پشتیبان صرافی اکسننس، این فرد با آرامش عذرخواهی و اعلام کرد که صبور باشید و مشکلی در درگاه پرداخت به وجود آمده که به زودی حل خواهد شد و پول به حسابتان واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: بنده مشکوک شدم و پس از اینکه چندین بار با صرافی اکسننس تماس گرفتم، ولی کسی پاسخگو نبود، به آدرسی که در سایت بود مراجعه کردم. آدرس دفتر این صرافی در سایت میدان نوبنیاد ذکر شده بود، اما پس از مراجعه متوجه شدم که هیچ اثری از آن‌ها نیست.

صرافی اکسننس تحت پیگیرد قانونی

یکی دیگر از مالباختگان صرافی اکسننس در مورد شکایت از این صرافی گفت; پس از آنکه موفق به تماس با پشتیبانی صرافی اکسننس نشدم به دفتر دادستانی مراجعه و شکایتی تنظیم کردم. بدین ترتیب پرونده به جریان افتاد و دستور توقیف حساب این صرافی ازسوی دادستانی داده شد. مدارک ثبتی حساب این صرافی رمزارز در نهایت اعلام شد. پس از پیگیری فراوان روز دوشنبه پلیس فتا حساب اعلامی را مسدود کرد.

صد‌ها مالباخته این صرافی رمزارز امیدوارند که مالک این صرافی دستگیر و سرمایه‌های آن‌ها عودت داده شود. سوال اساسی این است که شرکتی بدون مجوز از درگاه اینترنتی که زیر نظر بانک مرکزی و شاپرک است بتواند کلاهبرداری کند؟ این شرکت درگاه پرداخت داشته و مسئولان اعطاکننده درگاه پرداخت باید پاسخگوی مالباختگان باشند.

هرچند اسامی متعددی در مورد مدیر و همدستان صرافی اکسننس مطرح است. که هر یک در این کلاهبرداری شریک اند و همچنان متواری؛ اما نکته عجیب سکوت مسئولان دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه رمزارز‌ها در قبال این پرونده است; مسئولانی که هر یک باید پاسخگوی فعالیت بی قید و بند این صرافی‌های کلاهبردار در حوزه رمزارز باشند.

یک منبع آگاه با تکذیب خبر دستگیری یکی از عوامل صرافی اکسننس که در فضای رمزارزی کشور شایعه شده است گفت: تا این لحظه هیچ کدام از عوامل این صرافی دستگیر نشده اند.

این فرد که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد; رقم کلاهبرداری شده از کاربران بیش از ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است. اما باید چند روز منتظر ماند تا تعداد دقیق مالباختگان مشخص شود. اکسننس اولین صرافی‌ رمزارزی نیست که در ایران کلاهبرداری کرده و این موارد بسیار است.

وی با هشدار به فعالان بازار رمزارز پیشنهاد داد به هر صرافی اعتماد نکنند.

مالباختگان اکسننس سریع‌تر شکایت کنند

این منبع آگاه در پاسخ به این سوال که مالباختگان صرافی اکسننس چه کنند، گفت; لازم است مالباختگان هرچه سریع‌تر به دادسرای جرایم رایانه‌ای ناحیه ۳۱ تهران مراجعه و نسبت به طرح شکایت اقدام کنند.

این فرد ادامه داد; آنچه مشخص است این است که احتمالا مدیر و همدستان این صرافی هنوز در ایران هستند و موفق به خروج از کشور نشده اند.

 

برای مشاهده اخبار روز دنیا رمزارزها به وبلاگ ارزینجا مراجعه فرمایید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx