هر چیز که باید درباره ی کیف پول (wallet) مناسب بدانید

هر چیز که باید درباره ی کیف پول (wallet) مناسب بدانید
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۳ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3491 نفر

هر چیز که باید درباره ی کیف پول (wallet) مناسب بدانید

خرید، فروش و یا نگه داشتن ارزهای دیجیتال نیازمند داشتن یک کیف پول (wallet) است. عملا بدون آن امکان ترید کردن وجود ندارد. پس نیاز است تا با آن بیشتر آشنا شویم.

کیف پول چیست؟

کیف پول ارزهای دیجیتال جایی است که دارایی های دیجیتال شما در آن قرار می گیرد. درست مثل کیف پولی که در جیب خود می گذارید و پول های کاغذی را در آن نگه می دارید. با این تفاوت که این کیف پول ها هم دیجیتال هستند. کیف پول ارزهای دیجیتال کلید عمومی و کلید خصوصی مرتبط با بلاکچین را در خود نگه می دارند.

به زبان ساده تر مدیریت دارایی های دیجیتال شما به وسیله ی کیف پول دیجیتال شما ممکن است. این کیف پول ها تراکنش های مالی شما در بلاک چین را ذخیره می کنند. در واقع به کمک کیف پول ها ارتباط شما با بلاک چین میسر می شود. برای ارسال و دریافت و حتی خرید با ارزهای دیجیتال، نیازمند داشتن کیف پول هستیم. اما کیف پول ها انواع مختلفی دارند. باید با آن ها آشنا شویم تا بدانیم کیف پول مناسب ما کدام است.

کیف پول ها به ۵ دسته ی کلی تقسیم می شوند:

  1. تحت وب
  2. دسکتاپی
  3. موبایلی
  4. سخت افزاری
  5. کاغذی

در اینجا قصد داریم شما را با مزایا و معایب هر کدام به صورت اجمالی آشنا کنیم. پس از انتخاب کیف پول مناسب، پیشنهاد می کنیم در بخش “آموزش کیف پول ها” نحوه ی کار با آن ها را هم یاد بگیرید.

 

  1. تحت وب:

این کیف پول ها بر روی اینترنت وجود دارند. یعنی شما باید با یک مرورگر مثل گوگل کروم به آنها دسترسی داشته باشید.

مزایا:

راه اندازی این کیف پول ها بسیار ساده است. ضمنا دسترسی به آنها نیز دشواری خاصی ندارد. 

معایب:

از آنجایی که کلید های خصوصی بر روی اینترنت ذخیره می شود، این کیف پول ها اصلا امن نیستند. امکان هک و سرقت از آن ها وجود دارد.

 

  1. دسکتاپی:

این کیف پول ها یک نرم افزار هستند که روی کامپیوتر شما نصب می شوند. 

مزایا:

از آنجایی که کلیدهای خصوصی روی هارد کامپیوتر ذخیره می شود، امنیت خوبی دارند. ضمنا راه اندازی آنان نیز آسان است.

معایب:

برخلاف کیف پول های تحت وب که شما می توانید با داشتن اینترنت به آن ها وصل شوید، این کیف پول نیاز به دستگاه شما هم دارد. پس دسترسی به این کیف پول سخت تر است. چرا که نمی توان همیشه لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود را حمل کنیم.

 

  1. موبایلی:

این کیف پول محبوب ترین شکل کیف پول است. چرا که برای اتصال به آن ها نیاز به یک گوشی هوشمند دارید. و این روز ها گوشی های هوشمند پر کاربرد ترین دستگاه الکترونیکی هستند.

مزایا:

راه اندازی آن ها بسیار ساده است. دسترسی به آن ها هم همینطور. با توجه به اینکه همواره همراه ما هستند، پس پرداخت با آن ها هم ساده است. 

معایب:

با تمام خوبی های آن ها، معایبی هم دارند. مثلا برای سرمایه گذاری های سنگین و بلند مدت اصلا استفاده از آن ها پیشنهاد نمی شود. چون امکان هک شدن تلفن همراه، خرابی تلفن، دزدیده شدن آن و… وجود دارد.

 

  1. سخت افزاری:

این کیف پول ها مثل یک فلش مموری هستند. اطلاعات شما بر روی یک فضای امن که به اینترنت متصل نیست ذخیره می شود.

مزایا:

می توان ادعا کرد که این کیف پول بسیار امن است. چرا که آفلاین هستند و به اینترنت متصل نیستند. فقط زمانی که شما بخواهید می توانید آن را به اینترنت متصل کنید. برای همین برای سرمایه گذاری های بلند مدت و نگهداری مبالغ سنگین مناسب هستند.

معایب:

امکان خرید و فروش با آن ها سخت است. کار با آن ها برای ترید کردن های کوتاه مدت آسان نیست. ضمنا رایگان هم نیستند و باید خریداری شوند.

 

  1. کاغذی:

این کیف پول را می توان به دفترچه حساب بانکی تشبیه کرد. (البته برای درک بهتر نحوه ی کار آن ها.) کلید خصوصی ارز دیجیتال در این کیف پول روی کاغذ چاپ می شود. برای ساخت کیف پول کاغذی هر ارز دیجیتال، باید به سایت مربوطه آن مراجعه فرمایید.

مزایا:

بسیار زیاد امن هستند.

معایب:

استفاده از آن ها مشکل است. خطر مفقود شدن یا پاک شدن نوشته ها با گذر زمان هم وجود دارد.

 

جمع بندی

در یک تقسیم بندی کلی می توان کیف پول ها را به دو دسته تقسیم کرد. کیف پوا (wallet) هایی که به اینترنت متصل هستند و آن هایی که آفلاین هستند. کیف پول های آنلاین برای کوتاه مدت و ترید کردن مناسب تر هستند. کیف پول های آفلاین برای سرمایه گذاری های دراز مدت مناسب تر هستند. باید ابتدا بدانید قصد شما چیست و متناسب با آن کیف پول خود را انتخاب کنید. ضمنا ارزی که قصد خرید آن را دارید نیز بسیار مهم است. چرا که کیف پول ها همه ی ارزها را پشتیبانی نمی کنند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با کیف پول ها، اطلاعات آن ها و نحوه ی کار با آن ها حتما به “اینجا” مراجعه کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۳ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

3 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد جعفری
حامد جعفری
2 سال ها قبل

عالی

محبوبه صفری
محبوبه صفری
2 سال ها قبل

سلام وقت بخیر ببخشید من چطوری میتونم شت کوینی که خریدم و توی تراست ولتم هست رو از‌تراست ولت به صرافی انتقال بدم و بفروشم؟

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

3
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx