فدرال رزرو :سرویس پرداخت ارز دیجیتال بانک مرکزی را ایجاد خواهیم کرد

فدرال رزرو
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 422 نفر

فدرال رزرو ایالات متحده در حال بررسی یک سیستم پرداخت است که می تواند نیاز به ارز دیجیتال بانک مرکزی (CDBC) را کاهش دهد.

فدرال رزرو مزایای FedNow را بررسی می کند

سرویسی به نام FedNow می تواند نقش پیش بینی شده برای CBDC ها را ایفا کند.

میشل دبلیو بومن، فرماندار فدرال رزرو ایالات متحده، امروز در طی سخنرانی در کنفرانس فین‌تک VenCent در لیتل راک، آرکانزاس، نظرات مختلفی را در مورد این موضوع بیان کرد. او در سخنرانی خود گفت که فدرال رزرو در حال توسعه سرویسی به نام FedNow است، یک سرویس پرداخت که هدف آن نهادهای سپرده گذاری است.

بومن گفت که FedNow “به مسائلی که برخی در مورد نیاز به CBDC مطرح کرده اند می پردازد.” FedNow به یک استیبل کوین صادر شده توسط دولت یا CBDC متکی نیست. با این حال، نقش مشابهی را ایفا می کند، زیرا به موسسات مالی و مشتریان اجازه می دهد. از خدماتی استفاده کنند که با سایر ارائه دهندگان پرداخت رقابت می کند.

بومن گفت که تکمیل FedNow یک “اولویت بالا” است و گفت که این سرویس باید تا اواسط سال ۲۰۲۳ آماده شود. توسعه این پروژه در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و گزارش های اخیر نشان می دهد که فدرال رزرو شرکت کنندگانی را پیدا کرده و یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است.

 

اگرچه نظرات اولیه بومن نشان می دهد که FedNow نیاز به CBDC را کاهش می دهد، این دو تلاش می توانند مکمل یکدیگر باشند. بومن اضافه کرد که فدرال رزرو در حال بررسی این موضوع است. که آیا یک CBDC “ممکن است با چشم انداز پول و پرداخت های ایالات متحده در آینده مطابقت داشته باشد” حتی در حالی که مزایای FedNow را ارزیابی می کند.

بومن  افزود

خاطرنشان کرد که فدرال رزرو شاهد “تقاضای قابل توجه مصرف کنندگان” برای بانک ها برای ارائه خدمات رمزنگاری بوده است. او گفت که این روندها احتمالاً باعث شده است که بانک ها بخواهند این خدمات را برای مشتریان خود بهتر درک کنند و تسهیل کنند.

او افزود که بانک‌ها مشاهده کرده‌اند که برخی از سپرده‌های مشتریان به شرکت‌های رمزنگاری سپرده می‌شود، و خاطرنشان کرد که بانک‌ها «می‌خواهند با ارائه خدماتی که با صنعت کریپتو رقابت می‌کنند، جلوی این خروج را بگیرند».

بومن هشدار داد که بانک ها باید خطرات ارائه خدمات رمزنگاری را در نظر بگیرند. او گفت که فدرال رزرو در حال ایجاد انتظارات نظارتی برای بانک ها در مورد مسائلی مانند نگهبانی کریپتو، خرید، فروش، وام دهی و همچنین انتشار استیبل کوین است.

دیروز، فدرال رزرو اطلاعات مربوط به این موارد را در نامه نظارتی جداگانه منتشر کرد.

فدرال رزرو مدت هاست که در مرکز توسعه CBDC و سایر مقررات ارزهای دیجیتال قرار داشته است. در اوایل سال جاری، آژانس دولتی گزارشی در مورد CBDC ارائه کرد که هزینه ها و مزایای چنین دارایی را ارزیابی می کرد.

این آژانس دولتی همچنین مسئول افزایش چندگانه نرخ بهره در سال جاری بود. که آخرین مورد در پایان جولای رخ داد و ظاهراً قیمت ارزهای دیجیتال را افزایش داد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx