فایل کوین به فضا می‌رود

فایل کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 493 نفر

بنیاد فایل کوین (Filecoin)، نهاد حاکمیتی که شبکه فایل کوین را کنترل می کند، در حال پیشبرد برنامه خود برای راه اندازی یک سیستم فایلینگ غیرمتمرکز در فضا و در سال جاری است.

در این اطلاعیه آمده است که بنیاد فایل کوین سیستم فایل بین سیاره ای (IPFS) را در فضا بر روی ماهواره لاکهید مارتین مستقر خواهد کرد. این به دنبال همکاری قبلی بین فایل کوین و شرکت فناوری هوافضای ایالات متحده برای طراحی یک سیستم ذخیره سازی فایل غیرمتمرکز برای صنعت فضایی است. مارتا بلچر، رئیس بنیاد فایل کوین در این اطلاعیه گفت:

«با IPFS، داده ها نیازی به رفت و برگشت به زمین را ندارند.»

این راه اندازی، اولین نمایش از این فناوری خواهد بود. فضاپیمای لاکهید مارتین پس از قرار گرفتن در مدار زمین این آزمایش را انجام خواهد داد. این تست برای ارزیابی موارد استفاده برای ذخیره سازی غیرمتمرکز در فضا استفاده خواهد شد. تمرکز ویژه بر روی زنده ماندن ارتباطات فضا به زمین با استفاده از IPFS خواهد بود.

IPFS یک سیستم ذخیره سازی و به اشتراک گذاری فایل نظیر به نظیر است. این پروتکل از شناسه های منحصر به فرد برای هر قطعه محتوا استفاده می کند. گره ها به همتایان خود متصل می شوند و می توانند این شناسه ها را بین خود به اشتراک بگذارند. فایل کوین، یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز، از IPFS برای پروتکل خود استفاده می کند.

IPFS با ذخیره سازی متمرکز داده اینترنت متفاوت است. به جای ارجاع محتوا با شناسه های منحصر به فرد، محتوا را با مکان آن در سرور ارجاع می دهد. بازیابی داده IPFS شامل اتصال به نزدیکترین گره در شبکه است که دارای شناسه منحصر به فرد محتوای مورد نیاز است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx