استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲ چگونه بود؟

استخراج و ماینینگ بیت کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 397 نفر

وضعیت استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲

سایت داده‌های ماینینگ Hashrate Index گزارشی را منتشر کرده است که در آن وضعیت صنعت استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. این تحلیل کاهش شدید سودآوری ماینینگ در سال ۲۰۲۲ را در مقایسه با سال ۲۰۲۱ در بحبوحه سقوط قیمت بیت کوین و افزایش نرخ هش بررسی می کند.

سخت ترین بازار خرسی

طبق گزارشی که در روز چهارشنبه منتشر شد، شاخص HashPrice بیت کوین در نوامبر سال گذشته به پایین ترین حد تاریخ ۵۵.۹۴ دلار به ازای هر هش در روز رسید . شاخص HashPrice یک معیار دلاری از درآمد ماینر برای هر واحد قدرت هش استفاده شده است. میانگین قیمت هش در سال ۲۰۲۲ ۱۲۳.۸۸ دلار به ازای هر هش در روز بود که کاهش شدیدی نسبت به میانگین ۳۱۴.۶۱ دلار به ازای هر هش در روز در سال ۲۰۲۱ داشت

در این گزارش توضیح داده شده است:

۳۵ ایالت آمریکا میانگین نرخ برق صنعتی کمتری نسبت به قیمت برق سربه سر فعلی دستگاه ماینرS19 Pro  یعنی ۹۲ دلار در هر مگاوات ساعت دارند.

افزایش هزینه های انرژی نیز باعث افزایش هزینه خدمات هاستینگ ماینرها شده است. در حالی که یک «قرارداد معقول» ممکن است قبل از سال ۲۰۲۲ قیمت هایی را بین ۰.۰۵-۰.۰۶ دلار در کیلووات ساعت ارائه کرده باشد، اکنون مشاهده نرخ های حدود ۰.۰۸-۰.۰۹ دلار در کیلووات ساعت کاملا عادی است. این گزارش ادامه داد: «هر چیزی کمتر از ۰.۰۷۵ دلار در کیلووات ساعت با توجه به شرایط بازار «سرقت» محسوب می‌شود.»

در همین حال،  خرید و فروشASIC ها (ماشین های تخصصی که برای استخراج موثر بیت کوین استفاده می شوند) به شدت کاهش یافته است. دستگاه‌های تمام نسل‌های جدید، میانی و قدیمی هر کدام بیش از ۸۰ درصد بازدهی خود را کاهش دادند که باعث شد امتیاز S19 XP  در طول سال ۲۰۲۲ افزایش یابد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx