فرانکلین تمپلتون به دنبال راه‌اندازی ETF سولانا است

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

فرانکلین تمپلتون، یکی از اولین شرکت‌هایی که صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF) در آمریکا عرضه کرده است، نسبت به توسعه ETFهای ارز دیجیتال از جمله سولانا خوش‌بین است. این شرکت در 23 ژوئیه اعلام کرد که علاوه بر بیت‌کوین و اتریوم، سولانا نیز به دلیل پذیرش و رشد فنی قابل توجه، پتانسیل بالایی دارد. فرانکلین تمپلتون در همان روز، ETF اسپات اتریوم (EZET) خود را با کارمزد 0.19٪ عرضه کرد. پیش‌بینی می‌شود اولین ETFهای سولانا در مارس 2025 تأیید شوند و راه را برای ETFهای بیشتر باز کنند.

ETF سولانا

شرکت فرانکلین تمپلتون، یکی از اولین شرکت‌هایی که یک صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) را در ایالات متحده عرضه کرده است، نسبت به دارایی‌های جدید برای تقویت ETFهای ارز دیجیتال، از جمله سولانا، خوش‌بین است.

فرانکلین تمپلتون در یک پست X در تاریخ 23 ژوئیه نوشت: «علاوه بر بیت‌کوین و اتریوم، پیشرفت‌ها و توسعه‌های هیجان‌انگیز دیگری وجود دارند که ما معتقدیم فضای رمزنگاری را به جلو می‌رانند.» فرانکلین تمپلتون در این پست افزود:

سولانا پذیرش بزرگی نشان داده و به رشد خود ادامه می‌دهد، با غلبه بر مشکلات فنی و برجسته کردن پتانسیل معماری‌های مونو لیتیک با توان بالا.

ETF اسپات اتریوم فرانکلین تمپلتون در CBOE آغاز به معامله کرده است. بیانیه فرانکلین تمپلتون درباره ETFهای احتمالی سولانا (SOL) در همان روزی که این شرکت دومین ETF اسپات ارز دیجیتال خود، یعنی ETF اتریوم فرانکلین (EZET) را عرضه کرد، اعلام شد.

ETF جدید اتریوم در بورس معاملات آپشن‌های شیکاگو (CBOE) BZX با قیمت 0.19٪ یا 19 واحد پایه ارائه می‌شود. فرانکلین تمپلتون تصمیم گرفته است که تا 31 ژانویه 2025، کارمزدها را به طور کامل به 0٪ کاهش دهد برای اولین 10 میلیارد دلار در دارایی‌های صندوق. عرضه EZET تقریباً شش ماه پس از آنکه فرانکلین تمپلتون ETF اسپات بیت‌کوین (BTC) خود را در ژانویه 2024 همراه با نه ناشر دیگر ETF بیت‌کوین از جمله گری‌اسکیل، بلک‌راک، فیدلیتی و دیگران عرضه کرد، انجام شد.

پاتریک اوکانر، رئیس جهانی ETFهای فرانکلین تمپلتون، اظهار داشت: «پس از موفقیت در عرضه ETF اسپات بیت‌کوین (EZBC) در ژانویه، به اضافه کردن EZET به مجموعه رو به رشد ETFهای دارایی دیجیتال خود افتخار می‌کنیم.»

چه زمانی ETF سولانا راه اندازی می‌شود؟

انتظار برای ETF سولانا توجه زیادی از سرمایه‌گذاران جلب کرده است از زمانی که VanEck در ژوئن 2024 برای یک ETF سولانا به نام VanEck Solana Trust درخواست داده است. رقبا بزرگ مانند 21Shares نیز درخواست یک ETF سولانا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه کرده‌اند.

بر اساس تحلیل‌ها، اولین درخواست‌های ETF اسپات سولانا باید حدود اواسط مارس 2025 تصمیم‌گیری نهایی از سوی SEC آمریکا را دریافت کنند.

این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که تحلیلگر ETF بلومبرگ، اریک بالچوناس، پیش‌بینی کرد که ETFهای اتر (ETH) راه را برای ETFهای بیشتری از جمله ETFهای اسپات مبتنی بر سولانا هموار خواهند کرد. او نوشت: «به خاطر داشته باشید پس از عرضه، جریان‌ها وجود دارند، و سپس محصولات ETH اضافه می‌شوند، من مطمئنم، سپس سولانا، و سپس … احتمالاً هیچ وقت تمام نخواهد شد. سد شکسته است.»

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx