سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری گوگل روی شرکت های بلاکچینی

گوگل بلاکچین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 415 نفر

گوگل از سپتامبر ۱.۵ میلیارد دلار در شرکت های بلاکچینی سرمایه گذاری کرده است

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت مادر گوگل، آلفابت، در مقایسه با سایر شرکت‌های دولتی دیگر، بیشترین سرمایه را به صنعت بلاکچین سرازیر کرد و ۱.۵ میلیارد دلار بین سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ را به شرکت های بلاکچینی اختصاص داده است.

در وبلاگ به روز شده ای که توسط بلاک دیتا در ۱۷ آگوست منتشر شد، آلفابت (گوگل) به عنوان بزرگترین سرمایه گذار این حوزه در مقایسه با ۴۰ شرکت دولتی برتر که در شرکت های بلاکچینی و ارزدیجیتالی در این دوره سرمایه گذاری می کردند، معرفی شد.

این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار در این فضا سرمایه گذاری کرد و روی چهار شرکت بلاکچینی از جمله پلتفرم نگهداری دارایی های دیجیتال فایربلاکس، شرکت بازی Web3 Dapper Labs، ابزار زیرساخت بیت کوین ولتاژ و شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Digital Currency Group تمرکز کرده است.

این موضوع با سال گذشته کاملا متفاوت است. سال گذشته گوگل تنها ۶۰۱ میلیون دلار را بین ۱۷ شرکت مبتنی بر بلاکچین تقسیم کرد.  این شرکت ها شامل Dapper Labs، Alchemy، Blockchain.com، Celo، Helium  و Ripple بوده است.

افزایش سرمایه‌گذاری گوگل در صنعت بلاکچین با ۴۰ شرکت برتر تجاری دیگر مطابقت دارد. شرکت ها در مجموع ۶ میلیارد دلار در این مدت سرمایه‌گذاری کرده اند. گوگل  ۱.۹ میلیارد دلار را بین ژانویه ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۱ و ۵۰۶ میلیون دلار را در کل سال ۲۰۲۰ روی این حوزه سرمایه گذاری کرده است.

سایر سرمایه گذاران بزرگ

سایر سرمایه گذاران بزرگ شرکتی شامل شرکت مدیریت دارایی بلک راک با سرمایه گذاری ۱.۱۷ میلیارد دلاری، شرکت بانکداری سرمایه گذاری مورگان استنلی با سرمایه گذاری ۱.۱۱ میلیارد دلاری و شرکت الکترونیک سامسونگ با سرمایه گذاری در مجموع ۹۷۹.۲ میلیون دلار روی شرکت های بلاکچینی در پشت سر گوگل قرار دارند.

مانند گوگل، مورگان استنلی و بلک راک رویکرد متمرکزتری را اتخاذ کردند و تنها در دو تا سه شرکت در این دوره سرمایه گذاری کردند. با این حال، سامسونگ فعال ترین سرمایه گذار با سرمایه گذاری در ۱۳ شرکت مختلف بود.

این داده‌ها همچنین نشان داد که شرکت‌هایی که  خدمات توکن های غیرمثلی (NFT) ارائه می‌دهند، محبوب‌ترین سرمایه‌گذاری بوده‌اند.

بسیاری از اینها به صنایعی مانند بازی، هنر و سرگرمی و فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) تعلق دارند.

بقیه سرمایه گذاری ها بین سایر شرکت‌های بلاکچینی تقسیم شده است. این حوزه شامل ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، خدمات زیرساخت بلاکچین، پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، راه‌حل‌های مقیاس‌بندی و پلتفرم‌های نگهداری ارزهای دیجیتال است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که بانک‌ها به دلیل افزایش تقاضای مشتریان برای خدمات ارزهای دیجیتال شروع به همکاری با شرکت‌های رمزارزی و بلاکچینی کرده‌اند. از جمله بانک‌هایی که خود را در فهرست برترین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌بینند مانند United Overseas Bank، بانک مشترک المنافع استرالیا و  BNY Mellon.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx