شبکه تجارت جهانی حمل و نقل (GSBN) یک پلتفرم بلاکچین برای مدیریت حمل و نقل دریایی راه اندازی کرد

شبکه تجارت جهانی حمل و نقل (GSBN) یک پلتفرم بلاکچین برای مدیریت حمل و نقل دریایی راه اندازی کرد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1224 نفر

شبکه تجارت جهانی حمل و نقل (GSBN) یک پلتفرم بلاکچین برای مدیریت حمل و نقل دریایی راه اندازی کرد

شبکه تجارت جهانی حمل و نقل (GSBN) یک پلتفرم جدید مبتنی بر بلاکچین راه اندازی کرده است که به طور بالقوه می تواند یک سوم کانتینرهای حمل و نقل در سراسر جهان را ردیابی کند.

GSBN در اکتبر سال ۲۰۲۰ توسط هشت شرکت جهانی باربری دریایی بین المللی به منظور راه اندازی یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین برای دیجیتال سازی فرآیندهای حمل و نقل مانند صدور اسناد، ترخیص و داده های لجستیک، تاسیس شد.

گفته می شود که از هر سه کانتینر در جهان یک کانتینر توسط اعضای کنسرسیوم غیرانتفاعی GSBN که در هنگ کنگ مستقر است مدیریت می شود. انتظار می رود به زودی این ادعا با راه اندازی کامل این پلتفرم بلاکچینی قابل تأیید باشد.

شرکای تجاری

GSBN از راه اندازی این پلتفرم جدید بلاکچینی در روز چهارشنبه با همکاری شرکت های اوراکل (Oracle)، مایکروسافت اژور (Microsoft Azure)، انت چین (AntChain) و علی بابا کلاود (Alibaba Cloud) خبر داد.

GSBN خاطرنشان کرد که این مشارکت ها در راستای اهداف ژئواستراتژیک مانند سیستم عامل تجارت جهانی اوراکل و قابلیت اطمینان خدمات اژور در آسیای جنوب شرقی شکل گرفته است. همچنین از شرکت های انت گروپ (Ant Group) و علی بابا کلاود برای استقرار در چین استفاده خواهد شد.

برای حصول اطمینان از کنترل اطلاعات توسط GSBN، داده ها قبل از ارسال به این پلتفرم بلاکچینی رمزگذاری خواهند شد. این مهم به این معنی است که سایر اعضا امکان دسترسی بدون مجوز به داده ها را نخواهند داشت. این کنسرسیوم همچنین تأکید کرد که فناوری بلاکچین این امکان را می دهد که GSBN با شرکت های مختلف و بعضا رقبای خود در بازار همکاری کند.

در ماه جولای، GSBN اولین برنامه مبتنی بر بلاکچین خود موسوم به ترخیص بار (Cargo Release) را در چین راه اندازی کرد. هدف از توسعه این برنامه، سرعت بخشیدن به زمان پردازش با حذف کاغذ و ذخیره داده ها در بلاکچین عنوان شده بود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx