اقتصاد بیت کوین در آینده

بیت کوین و اقتصاد جهان
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 410 نفر

بیت کوین آینده اقتصاد دنیا

می‌خواستم چیزی را درک کنم که پیت ریزو در پادکست  “کاری که بیت کوین انجام داده است” اخیراً گفت که واقعاً به من چسبید. وی بیان کرد که بیت کوینرها باید به سود بیت کوین از آن استفاده مفید کنند و این واقعیت که در مقایسه با سیستم پولی فعلی با هر معیار عینی، بیت کوین برتر است کافی نیست. بیت کوینرها نباید تا آخر عمر منتظر این باشند که سیستم های فشل اقتصادی به کار خود ادامه دهند و بیت کوین همچنان به عنوان یک جایگزین معرفی شود.

دوگانگی این دو فریم قابل تامل است. برای شروع، من فکر نمی کنم آنها با هم  تناقضی داشته باشند. از نوشته‌های ساتوشی مشخص است که او فکر می‌کرد سیستم فعلی به دلیل سابقه ارزهای فیات که توسط مقامات مرکزی کنترل می‌شدند، ذاتاً معیوب و محکوم به شکست است.

باید به بانک مرکزی اعتماد کرد تا ارز را تحقیر نکند، اما تاریخچه ارزهای فیات پر از نقض این اعتماد است. – ساتوشی ناکاموتو، ۱۱ فوریه

من فکر نمی‌کنم احمقانه باشد که باور کنیم ساتوشی پس از تشخیص اینکه سیستم فیات محکوم به شکست است، بیت کوین را ایجاد کرده است. من تقریبا مطمئن هستم که او این کار را کرده است. با این حال، تنها راهی که او می‌تواند ابزاری تولید کند که به عنوان یک دریچه فرار مؤثر از سیستم خراب عمل کند، این است که چیزی تولید کند که ۱.) عملکرد یک مرحله‌ای در آن سیستم بهبود یابد و ۲.) به اندازه کافی در برابر حملات ناشی از خرابی مقاوم باشد. سیستمی که واقعاً نمی خواهد کسی فرار کند. خوشبختانه برای ما، این دقیقاً همان چیزی است که ساتوشی و کسانی که پس از او برای کمک به بهبود پروتکل آمده اند به بشریت داده اند.

بیت کوین شبیه یک شمشیر دولبه است

ما در لبه یک صخره ایستاده ایم با نیروهای غیرقابل توقفی که ما را به سمت یک پرواز مرگبار در هرج و مرج و بی نظمی سوق می دهند و به همه ما این توانایی داده شده است که یک پاراگلایدر را بگیریم که به ما امکان می دهد از صخره بپریم و به سمت یک منطقه امن پرواز کنیم. چیزی که پیت مطرح می‌کند این است که «آیا باید بر این موضوع تمرکز کنیم که تا حد امکان درباره نیروی غیرقابل توقفی که قرار است ما را به سوی مرگ حتمی سوق دهد یا فناوری‌ای که می‌توانیم برای جلوگیری از آن نتیجه استفاده کنیم، به مردم بگوییم؟

شخصاً فکر می کنم هر دو تاکتیک باید به کار گرفته شود. تنها راه حل مشکل این است که در وهله اول تشخیص دهید که مشکل چیست. این همان چیزی است که هشدار در مورد نیروی غیرقابل توقف هدایت کننده مردم لبه صخره انجام می دهد. تنها زمانی که مردم آن نیرو را درک کنند، می توانند شروع به جستجو و درک راه حل های موجود در نوک انگشتان خود کنند.

اسیر بزرگنمایی موجود نشوید

با این گفته، من فکر می کنم پیت به نکته بسیار خوبی اشاره می کند. بیت کوینرها ممکن است برای برجسته کردن شکست قریب‌الوقوع سیستم پولی فیات، بیش از حد بزرگنمایی کنند، در حالی که پیشرفت‌های عملکردی مرحله‌ای را که بیت‌کوین در دنیای کالاهای پولی، تسویه نهایی و پرداخت‌ها به ارمغان می‌آورد را کمتر بزرگنمایی می‌کنند. بیت کوین چیزهایی را امکان پذیر می کند که قبل از راه اندازی آن امکان پذیر نبودند. این چیزی است که باید تا حد امکان قدرش را دانست و برجسته کرد. در یک سناریوی ایده آل، مرگ ارزهای فیات در طول چندین دهه به طول می انجامد و در طول آن دوره ابزارها و محصولات ساخته شده در اطراف شبکه بیت کوین بسیار برتر از سیستم فعلی هستند که مردم به طور طبیعی آنها را به طور انبوه اتخاذ می کنند زیرا آنها هستند.

من دعا می کنم که چگونه همه چیز بر وفق مراد بیت کوین پیش برود. با این حال، سخت است باور کنیم که اشتباهات مرکب که توسط برنامه ریزان مرکزی غیرمولد در طول چندین دهه مرتکب شده اند، به دردسر نمی خورند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx