خرید دوج کوین

خرید دوج کوین
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 461 نفر

خرید دوج کوین در مدت اخیر و به خصوص بعد از حمایت ایلان ماسک بنیانگذار تسلا از این میم کوین طرفداران زیادی پیدا کرده است. در زمان نگراش مقاله دوج کوین در رتبه دهم از نظر ارزش بازار قرار دارد.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین در ابتدا یک شوخی بود. اما درحال حاضر یکی از پرطرفدار ترین رمزارزها با ارزش بازار یازده میلیاردی است و در رتبه دهم از نظر ارزش بازار قرار دارد. دوج کوین در مدت کوتاهی جای خود را در دل کاربران حوزه کریپتو باز کرد و این می تواند به دلیل قیمت پایین آن، هدف پروژه و البته سخنان متعدد ایلان ماسک درباره آن باشد. اواخر سال ۲۰۱۳ که توجه خیلی ها به ارزهای دیجیتال جلب شده بود، بیلی مارکوس برنامه نویس با کمک جکسون پالمر تحلیلگر، دوج کوین را خلق کردند. بیلی مارکوس به بازاریابی دوج و پذیرش آن توسط مردم اهمیتی نمیداد. بلکه قصد او فقط شوخی و تفریح بود و می خواست یک سیستم پرداخت آنلاین خودمانی ایجاد کرده باشد.

آن زمان تصویر یک سگ شیبا اینو به همراه کلمه دوج (Doge) تبدیل به یک میم (تصاویر طنز اینترنتی) شده بود و در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد. بنابراین سازندگان دوج این تصویر و اسم رو برای شوخی خود انتخاب کردند. از این رو بعد ها دسته میم کوین ها شکل گرفت. از جمله میم کوین های دیگر می توان به “شیبا اینو” نیز اشاره کرد.

توسعه دهندگان دوج از کد رمزارزی به نام لاکی کوین استفاده کردند. لاکی کوین خود نیز فورک لایت کوین بود. مکانیزم اجماع لاکی کوین و به دنبال آن دوج کوین، از نوع اثبات کار با پاداش بلاک تصادفی بود. یعنی پاداش ماینر ها ثابت و مشخص نبود و ممکن بود رقمی بین صفر تا چند هزار باشد. مارکوس و جکسون فکر می کردند این ویژگی شوخی را بیشتر می کند و باعث می شود ماینر ها ازیت شوند و روی شبکه باقی نمانند. آن ها اصلا به این فکر نمیکردند که دوج را ارز دهم از نظر ارزش بازار کنند!

دوج کوین محدودیت عرضه ندارد اما هر سال فقط یک تعداد محدود قابل استخراج است. با این وجود نرخ تورم آن در هرسال تقریبا ثابت است. درحالی که منتقدان آن بر این باورند که دوج یک رمزارز تورمی است. شاید بتوان گفت دارایی اصلی دوج کوین داستان جذاب و جامعه پویای آن باشد.

استخراج دوج کوین

دوج کوین مانند بیت کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار بهره می برد. یعنی تایید تراکنش ها در شبکه به عهده ماینر ها است. دوج کوین مانند لایت کوین از الگوریتم اسکریپت بهره می برد. در سال ۲۰۱۴ به دنبال کاهش قیمت، پاداش استخراج دوج بشدت کاهش یافت و جامعه را نگران کرد. زیرا ماینر ها از شبکه خارج می شدند و بدنبال آن امنیت شبکه هم کاهش می یافت. از این رو توسعه دهندگان دوج کوین مکانیزم را به “استخراج ترکیبی” تغییر دادند. به این ترتیب دوج از قدرت شبکه لایت کوین استفاده می کند. بنابراین ماینر های لایت کوین، دوج کوین را هم بعنوان پاداش دریافت می کنند. بنابراین اگر کسی بخواهد دوج استخراج کند باید به سراغ استخراج لایت کوین برود.

خرید دوج کوین

برای خرید دوج کوین مانند دیگر رمزارز ها دو انتخاب وجود دارد. خرید دوج کوین بصورت مستقیم از صرافی های ایرانی و یا خرید تتر یا بیت کوین از صرافی های داخلی و تبدیل آن به دوج کوین در صرافی های بین المللی. در اوایل جدی شدن دوج کوین صرافی های داخلی و همچنین خیلی از صرافی های خارجی نیز خدمات خرید و فروش دوج کوین را ارائه نمی دادند. اما با جدی تر شدن آن و بیشتر شدن محبوبیتش بعضی شروع به انجام معاملات دوج کردند. دربین صرافی های ایرانی، ارزینجا امکان خرید دوج کوین و فروش آن را در پلتفرم خود قرار داده است. کاربران می توانند به آسانی و در مدت زمان کوتاهی در ارزینجا عضو شوند و به خرید دوج کوین و ۴۰۰ رمزارز دیگر بپردازند. همچنین می توانند دارایی خود را در کیف پول امن داخلی ارزینجا نگهداری کنند. برای شروع خرید دوج کوین کافیست:

  • به وب سایت ارزینجا مراجعه کنید
  • از قسمت ورود/ثبت نام یک حساب کابری ایجاد کنید
  • حساب کاربری ایجاد شده را با مدارک شناسایی خود احراز هویت کنید
  • با کارت های عضو شتاب و از طریق درگاه های پرداخت حساب کاربری خود را شارژ کنید
  • رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و درخواست خرید خود را ثبت کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید و فروش ارز در صرافی ارزینجا می توانید به این لینک مراجعه کنید.

فرایند فروش نیز به همین سادگی است و شما می توانید با استفاده از حساب کاربری خود و انتخاب رمزارز مورد نظرتان آن را به ریال تبدیل کنید و این مبلغ را در حساب بانکی عضو شتاب خود دریافت کنید.

آیا باید در Dogecoin سرمایه گذاری کنیم؟

جواب بله یا خیری برای این سوال وجود ندارد. سرمایه گذاری در دوج کوین برای برخی افراد مناسب است، اما ممکن است برای برخی دیگر ایده خوبی نباشد. همانطور که این امر در مورد هر شکلی از سرمایه گذاری صادق است. قیمت ارزهای دیجیتال می تواند در دوره های زمانی بسیار کوتاه نوسانات قابل توجهی را تجربه کند. بنابراین لازم است قبل از سرمایه گذاری و خرید دوج کوین یا سایر رمزارز ها به این نکته توجه داشته باشد. به طور کلی، دوج کوین را می توان به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفت زیرا مدتی است که در بازار حضور داشته است و جامعه ای فداکار دارد. همچنین قیمت آن در دراز مدت افزایش یافته است. با این اوصاف، باید بتوانید افت قیمتی را که هر از گاهی رخ می دهد، تحمل کنید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx