خرید شیبا

خرید شیبا
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 9613 نفر

شیبا اینو یک رمزارز در دسته میم کوین ها، طرفداران زیادی پیدا کرده است. روز به روز به تعداد کسانی که به خرید شیبا روی می آوردند افزوده می شود. اما این رمزارز چیست و از کجا آمد؟ و چگونه می توان آن را خرید؟

شیبا اینو چیست؟

روزی روزگاری، یک سگ بسیار خاص وجود داشت. آن سگ یک شیبا اینو بود و الهام بخش میلیون ها نفر در سراسر جهان شد تا پول خود را در نمادهایی سرمایه گذاری کنند که تصویر این سگ روی آن قرار دارد. طبق وب‌سایت شیبا اینو، شیبا «قاتل دوج کوین» است و در صرافی غیر متمرکز خودش ShibaSwap لیست شده است. شیبا اینو توسط یک فرد ناشناس در آگوست ۲۰۲۰ با نام مستعار “ریوشی” ایجاد شد. ریوشی در مورد خودش می گوید که:  “او هیچ کس نیست و مهم نیست که او کیست.”

خرید شیبا

این میم کوین به سرعت پیشرفت نمود و ارزش پیدا کرد. اجتماعی از سرمایه گذاران به دنبال جذابیت این کوین همراه با تیترها و توییت های شخصیت هایی مانند ایلان ماسک و ویتالیک بوترین به سمت آن جذب شدند. مدت‌ها تصور می‌شد که ویتالیک بوترین مبدع شیبا اینو باشد، اما او در پادکست Lex Fridman در ۵ ژوئن ۲۰۲۱ چنین شایعاتی را تکذیب کرد.

شیبا اینو قصد دارد همتای مبتنی بر اتریوم برای دوج کوین مبتنی بر الگوریتم استخراج اسکریپت باشد. شیبا اینو و توکن SHIB بخشی از انبوه ارزهای دیجیتال با تم و مضمون “سگ” هستند. از جمله بیبی دوج کوین (BabyDoge)، دوج کوین(DOGE) و جیندو اینو (JIND). این توکن‌های قیمت پاییینی دارند و سرمایه‌گذارانی را جذب کرده‌اند که پامپ قیمتی دوج کوین را از دست دادند. ایین پامپ از ۰.۰۰۰۲ دلار تا نزدیک به ۰.۷۵ دلار بود.

برای مطالعه بیشتر درباره شیبا اینو به این مقاله مراجعه کنید.

در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، کوین بیس، بزرگترین صرافی رمزارزی مستقر در ایالات متحده، شیبا اینو را در پلتفرم خود فهرست کرد. این خبر باعث شد که قیمت شیبا در دو روز بعد بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد و این میم توکن را دوباره در کانون توجه قرار دهد.

برای خرید شیبا چه باید کرد؟

خرید شیبا در صرافی‌های متمرکز بین المللی مانند بایننس، کوین بیس، هوبی و اوکی اکس امکان‌پذیر است. همچنین می توان برای خرید شیبا به صرافی های غیرمتمرکز یونی سواپ و شیبا سواپ مراجعه کرد. اما همانطور که می دانید اکثر صرافی های متمرکز بین المللی کاربران ایرانی را تحریم کرده اند و همچنین امکان واریز با حساب های بانکی ایرانی در این صرافی ها وجود ندارد. برای خرید شیبا از صرافی های غیر متمرکز نیز به اتریوم یا یک استیبل کوین نیاز دارید که می توانید آن را از صرافی های داخلی مانند ارزینجا تهیه کنید. این روش ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. همچنین ممکن است قیمت تمام شده با احتساب کارمزد ها کمی بالاتر از حد معمول باشد. از این رو می توانید برای خرید شیبا اینو بصورت مستقیم به صرافی ارزینجا مراجعه کنید.

در پلتفرم صرافی ارزینجا (که نرم افزار اندروید و IOS آن نیز در دسترس است) می توانید بیش از ۴۰۰ رمزارز مختلف را معامله کنید. برای خرید شیبا و اطلاع از قیمت لحظه ای آن کافیست به سایت ارزینجا مراجعه کنید. سپس:

  • از قسمت ورود/ثبت نام یک حساب کابری ایجاد کنید
  • حساب کاربری ایجاد شده را با مدارک شناسایی خود احراز هویت کنید
  • با کارت های عضو شتاب و از طریق درگاه های پرداخت حساب کاربری خود را شارژ کنید
  • رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و درخواست خرید خود را ثبت کنید

فروش شیبا نیز به همین سادگی است. تنها کافیست وارد حساب کاربری خود شوید. رمزارز شیبا را انتخاب و مقدار مورد نظرتان برای فروش را وارد کنید. پس از ثبت درخواست فروش مقدار ریالی کوین هایتان به حساب عضو شتاب شما واریز می شود.

برای کسب اطلاع بیشتر در مورد نحوه خرید و فروش در صرافی ارزینجا به این لینک مراجه کنید.

سخن نهایی

اگر قصد خرید شیبا یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید درک ریسک‌ها مانند از دست دادن احتمالی سرمایه، بسیار حیاتی است. سرمایه‌گذاران باید با توجه به نوسانات شدید و ریسک‌های فراوان در بازار ارز دیجیتال، رویکردی سنجیده در مورد آن داشته باشند. همچنین موضوع امنیت در حوزه کرییپتو بسیار پررنگ است. اگر سرمایه شما رقم زیادی است سعی کنید برای نگه داری رمزارز خود از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید. برای تحقیق و بررسی کیف پول ها میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx