چگونه ارز دیجیتال را به فرزندمان توضیح دهیم؟

ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 657 نفر

ممکن است فرزند شما اصطلاحات کریپتو یا بیت کوین را شنیده باشد، ویدیوهای پر زرق و برق مربوط به ارز دیجیتال را در تیک تاک دیده باشد، یا در مورد این موضوع با دوستانش بحث کرده باشد، اما هنوز به طور کامل اهمیت آنها را درک نکرده باشد. یا ممکن است به این شرایط مسلط باشند و برای خرید وسایل الکترونیکی یا اسباب‌بازی با رمزارز یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اقدام کنند. یا ممکن است علاقه آنها به ارزهای دیجیتال صفر باشد.

بدون توجه به شرایط، به عنوان بخشی از والدین خوب، وظیفه شما این است که به فرزندان خود کمک کنید تا پیچیدگی های دنیای مالی را درک کنند. با توجه به اینکه نسل‌های جوان ارزهای دیجیتال را در برنامه‌های بازنشستگی خود لحاظ می‌کنند (طبق نظرسنجی سواد مالی اینوستوپدیا در سال ۲۰۲۲)، درک ارز دیجیتال ممکن است برای کودکان بسیار مهم باشد. اگرچه برخی از اقتصاددانان ممکن است در مورد ماندگاری ارزهای دیجیتال اختلاف نظر داشته باشند، اما احتمالاً برای سال‌های آینده وجود خواهند داشت و برخی کارشناسان معتقدند که ممکن است طی ۵ تا ۱۰ سال از هزینه‌های پول نقد و کارت‌های اعتباری پیشی بگیرد. کریپتو ممکن است علاقه زیادی را از جانب فرزند شما به خود ببیند.

جویس سریدو، دانشیار و متخصص ترویج علوم اجتماعی خانواده در دانشگاه مینه‌سوتا، که متخصص در تربیت مالی است، توضیح می‌دهد:

تدریس در مورد پول [تقریباً] از بدو تولد شروع می‌شود. اگر کودکان پایه محکمی در مورد چگونگی تبدیل پول و ارز به ارزش و قدرت خرید دریافت کرده باشند، پس در راه درک رمزارز هستند.

او می‌افزاید که در حدود سال‌های پیش از نوجوانی است که کودکان ممکن است درخواست‌های خود را در مورد کریپتو افزایش دهند و احساس کنند که آماده استفاده از آن هستند.

پروفسور حسابداری ویویان فانگ، کارشناس کریپتو مقیم در دانشکده مدیریت کارلسون دانشگاه مینه‌سوتا، خاطرنشان می‌کند که سال‌ها از آموزش دادن به پسر پنج‌ساله‌اش درباره رمزارز فاصله گرفته است. تا آن زمان، او را در مورد ارزش پول از طریق درس های درآمد و ضرر و کار برای پول آموزش می دهد.

فرض کنید فرزند شما آماده است تا وارد کریپتو شود. شما می‌توانید با بررسی منابع معتبر درباره کریپتو، به فرزندتان کمک کنید تا درباره موضوع تحقیق کند. همچنین، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب را که با ویدیوهای آموزشی پر شده است را با هم مرور کنید. بسیاری از بچه‌ها به سمت تیک تاک جذب می‌شوند، بنابراین آن را نادیده نگیرید، زیرا می‌تواند فرصتی آموزشی برای مرور ویدیوهای رمزنگاری آن با هم باشد. این سایت دارای ویدیوهای زیادی است، مانند برخی از اینفلوئنسرهای نامعتبر که ادعاهای وحشیانه ای برای ثروتمند شدن دارند، با تصاویری از فراری ها و رولزرویس هایی که در مقابل خانه های شیک پارک شده اند. با بررسی انواع مختلف اطلاعات، به فرزندتان کمک می کنید اطلاعات قابل اعتماد را از معایب احتمالی جدا کند و به مصرف کننده باهوش تری تبدیل شود

ارز دیجیتال (کریپتو) چیست؟

رمزارز (کریپتوکارنسی) یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که برای امنیت به رمزنگاری متکی است. به فرزندتان کمک کنید بفهمد که رمزارز می‌تواند مانند فیات، ارزهای سنتی، مانند دلار آمریکا و پزو مکزیک، به عنوان سرمایه‌گذاری و برای پرداخت کالاها و تجربیات روزمره استفاده شود. براساس کوین مارکت کپ، تا ۱۲ آوریل ۲۰۲۲، بیش از ۱۸۸۴۷ ارز دیجیتال با ارزش بازار مجموع ۱.۹۵ تریلیون دلار وجود دارد.

بزرگترین رمزارز بیت کوین (BTC) است که در ژانویه ۲۰۰۹ توسط نام مستعار ساتوشی ناکاموتو منتشر شد و تا ۱۲ آوریل ۲۰۲۲ به ارزش بیش از ۴۰۰۰۰ دلار در هر کوین دیجیتالی عرضه شد. محصولات دیجیتال اولیه به راحتی قابل تکثیر بودند، که تا زمانی که بیت کوین با اقدامات ایمنی معرفی شد، چالشی ذاتی برای ارزهای دیجیتال بود. اکنون استفاده از رمزنگاری و فناوری بلاک چین تضمین می‌کند که جعل یا دو برابر کردن ارزهای دیجیتال، علیرغم دیجیتال بودن، تقریبا غیرممکن است.

بلاک چین اساساً یک دفتر کل توزیع شده است که توسط شبکه متنوعی از رایانه ها اجرا می شود. هیچ مقام مرکزی ارزهای دیجیتال را صادر نمی کند، که از نظر تئوری آنها را از دخالت یا دستکاری دولت مصون می کند. در حالی که برخی از سرمایه گذاری های کریپتو مستلزم این است که معامله گر حداقل ۱۸ سال داشته باشد، برخی دیگر محدودیت سنی ندارند. حتی با وجود شرایط سنی، می توانید برای فرزندان زیر سن قانونی خود تا ۱۸ سالگی سرمایه گذاری کنید.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک پایگاه داده توزیع شده است که بین گره های یک شبکه کامپیوتری به اشتراک گذاشته شده است. به عنوان یک پایگاه داده، یک بلاک چین اطلاعات را به صورت الکترونیکی در قالب دیجیتال ذخیره می کند. بلاک چین ها بیشتر به دلیل نقش حیاتی خود در سیستم های ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین، برای حفظ ایمنی و غیرمتمرکز بودن تراکنش ها شناخته می شوند. نوآوری در بلاک چین این است که وفاداری و امنیت رکورد داده ها را تضمین می کند و بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد این کار را انجام می‌دهد.

یکی از تفاوت های کلیدی بین یک پایگاه داده معمولی و یک بلاک چین، نحوه ساختار داده ها است. یک بلاک چین اطلاعات را در گروه هایی به نام بلوک ها جمع آوری می کند که مجموعه ای از اطلاعات را در خود نگهداری می کنند. بلوک‌ها ظرفیت‌های ذخیره‌سازی خاصی دارند و هنگامی که پر می‌شوند، بسته می‌شوند و به بلوک پرشده قبلی متصل می‌شوند و زنجیره‌ای از داده‌ها را تشکیل می‌دهند که به زنجیره بلوک (بلاک چین) معروف است. تمام اطلاعات جدیدی که به دنبال آن بلوک تازه اضافه شده است در یک بلوک جدید تشکیل می شود که پس از پر شدن به زنجیره اضافه می شود.

یک پایگاه داده معمولاً داده های خود را در جداول ساختار می دهد، در حالی که یک بلاک چین، همانطور که از نامش پیداست، داده های خود را به تکه هایی (بلوک هایی) که در کنار هم قرار گرفته اند ساختار می دهد. این ساختار داده به طور ذاتی یک خط زمانی برگشت ناپذیر از داده ها را هنگامی که در طبیعت غیرمتمرکز پیاده سازی می شود ایجاد می کند.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در ژانویه ۲۰۰۹ ایجاد شد. این ارز از ایده هایی پیروی می کند که در یک وایت پیپر توسط ساتوشی ناکاموتو مرموز بیان شده است. هویت شخص یا افرادی که این فناوری را ایجاد کرده اند هنوز یک راز است. بیت‌کوین نسبت به مکانیزم‌های پرداخت آنلاین سنتی نوید کارمزد تراکنش‌های کمتر را می‌دهد و برخلاف ارزهای دولتی، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می‌شود.

بیت کوین به عنوان یک نوع ارز دیجیتال شناخته می شود زیرا از رمزنگاری برای حفظ امنیت آن استفاده می کند. هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد، فقط موجودی در یک دفتر کل نگهداری می شود که همه به آن دسترسی شفاف دارند (اگرچه هر رکورد رمزگذاری شده است). تمام تراکنش‌های بیت‌کوین توسط حجم عظیمی از قدرت محاسباتی از طریق فرآیندی به نام «ماینینگ» تأیید می‌شوند. بیت کوین توسط هیچ بانک یا دولتی صادر یا پشتیبانی نمی شود. علیرغم اینکه بیت کوین در اکثر نقاط جهان پول قانونی نیست، بسیار محبوب است و باعث راه اندازی صدها ارز دیجیتال دیگر شده است که در مجموع به آنها آلت کوین می گویند.

 

بیت کوین و استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن بیت کوین های جدید وارد گردش می شوند. همچنین این روشی است که شبکه تراکنش‌های جدید را تأیید می‌کند و جزء حیاتی نگهداری و توسعه دفتر کل بلاک چین است. “استخراج” با استفاده از سخت افزار پیچیده ای انجام می شود که یک مسئله ریاضی محاسباتی بسیار پیچیده را حل می کند. اولین رایانه ای که راه حل مشکل را پیدا می کند، بلوک بعدی بیت کوین را دریافت می کند و روند دوباره شروع می شود.

استخراج ارزهای دیجیتال پر زحمت، پرهزینه و فقط به صورت پراکنده سودآور است. با این وجود، ماینینگ برای بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال جذابیت خاصی دارد، زیرا ماینرها برای کار خود با توکن‌های رمزنگاری پاداش دریافت می‌کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که کارآفرینان استخراج را مانند سکه‌های طلای کالیفرنیا در سال ۱۸۴۹ می‌بینند.

دفتر کل توزیع شده چیست؟

دفتر کل توزیع شده پایگاه داده ای است که به طور توافقی در سایت ها، مؤسسات یا مناطق جغرافیایی متعدد به اشتراک گذاشته می شود و برای چندین نفر قابل دسترسی است. این اجازه می دهد تا تراکنش ها “شاهد” عمومی داشته باشند. شرکت‌کننده در هر گره شبکه می‌تواند به ضبط‌های به اشتراک گذاشته شده در آن شبکه دسترسی داشته باشد و می‌تواند یک نسخه مشابه از آن را داشته باشد. هر تغییر یا اضافاتی که در دفتر کل ایجاد شده باشد در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه برای همه شرکت کنندگان منعکس و کپی می شود.

دفتر کل توزیع شده در مقابل دفتر کل متمرکز قرار می گیرد، که نوعی دفتر کل است که اکثر شرکت ها از آن استفاده می کنند. دفتر کل متمرکز بیشتر مستعد حملات سایبری و کلاهبرداری است، زیرا دارای یک نقطه شکست است. دفتر کل توزیع شده زیربنایی همان فناوری است که توسط بلاک چین استفاده می شود، که فناوری مورد استفاده بیت کوین است. بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده است که توسط بیت کوین استفاده می شود.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال (یا کیف پول الکترونیکی) یک سیستم مبتنی بر نرم افزار است که به طور ایمن اطلاعات پرداخت و رمز عبور کاربران را برای روش های پرداخت و وب سایت های متعدد ذخیره می کند. با استفاده از کیف پول دیجیتال، کاربران می توانند به راحتی و به سرعت خرید خود را انجام دهند. آنها همچنین می توانند رمزهای عبور قوی تری ایجاد کنند بدون اینکه نگران باشند که آیا بعداً می توانند آنها را به خاطر بسپارند یا خیر.

کیف پول های دیجیتال را می توان همراه با سیستم های پرداخت موبایلی استفاده کرد که به مشتریان امکان می دهد با تلفن های هوشمند خود هزینه خرید را پرداخت کنند. یک کیف پول دیجیتال همچنین می تواند برای ذخیره اطلاعات کارت وفاداری مشتریان و کوپن های دیجیتال استفاده شود.

سخن پایانی

با توجه به این احتمال که ارز دیجیتال تأثیر مستمر و شاید رو به رشدی بر اقتصاد جهان داشته باشد، ممکن است در مورد آموزش مالی فرزندانتان، این عنصر مهمی باشد که باید در نظر بگیرید. علاوه بر کمک به فرزندانتان در ردیابی اطلاعات معتبر، مهم است که در مورد ماهیت مخاطره آمیز سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با آنها صحبت کنید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx