صندوق بین‌المللی پول دارایی‌های کریپتو در مسیر درستی قرار دارند

کریپتو
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 428 نفر

اکوسیستم کریپتو بسیار سریع در حال تکامل است. رگولاتورها اکنون برای همگام شدن با راهبردهای مقررات مشکل دارند. با توجه به این موضوع، صندوق بین‌المللی پول (IMF) گزارشی با عنوان «تنظیم رمزنگاری: قوانین صحیح می‌تواند فضای امنی برای نوآوری فراهم کند» منتشر کرد.

این گزارش در نسخه سپتامبر مجله مالی و توسعه آن منتشر شد. ادیتیا ناراین، معاون بخش بازار پول و سرمایه صندوق بین‌المللی پول، و مارینا مورتی، معاون مدیر این بخش، این کتاب را تالیف کرده‌اند.

 

طبق گفته صندوق بین‌المللی پول، دارایی‌های دیجیتال دیگر محصولی خاص نیستند. آنها اکنون حضور اصلی تری دارند، بنابراین نیاز به مقررات گسترده تری در فضای ارزهای دیجیتال وجود دارد.

آدیتیا و مورتی، مدیران بازار سرمایه صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کردند که دارایی‌های دیجیتال اکنون برای سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه‌تر، محافظت در برابر ارزهای ضعیف و ابزارهای پرداخت استفاده می‌شوند.

در گزارش آنها، دارایی های دیجیتال بیش از ده سال است که بدون مقررات زیادی وجود داشته است. تلاش برای تنظیم آنها به اولویت اصلی دستور کار سیاست تبدیل شده است. نویسندگان افزودند که شکست‌های اخیر ناشران ارز دیجیتال، صندوق‌های تامینی، و صرافی‌ها نیز عوامل محرک فشار مقررات هستند.

چالش‌ها در مقررات رمزنگاری

این گزارش چالش‌های موجود در مقررات صنعت کریپتو را توضیح می‌دهد. این بیان می‌دارد که مشکلات مربوط به مقررات به این دلیل است که مسئولین مهارت‌ها و استعدادهایی را برای همگام شدن با صنعت در حال رشد کسب نکرده‌اند.

همچنین، با توجه به اینکه داده ها در بازار ارزهای دیجیتال ناهموار و مشکل هستند، نظارت مشکل می شود. علاوه بر این، نظارت بر بازیگران متعددی که اکثر آنها مشمول الزامات عادی افشا نیستند، برای تنظیم‌کننده‌ها مشکل است.

آنها افزودند که تلاش‌هایی در سطوح ملی و بین‌المللی برای توسعه مقررات کریپتو در حال انجام است. کار در حال انجام است و انتظار می‌رود که به زودی یک الگو ارائه شود. مدیر Aditya و Moretti نگران هستند که هر چه بیشتر طول بکشد، مقامات ملی بیشتری در چارچوب های نظارتی متفاوت زنجیر می شوند.

صندوق بین المللی پول خواستار چارچوب نظارتی جهانی است

نویسندگان گزارش صندوق بین‌المللی پول، بی‌نظمی در رویکرد مقررات ارزهای دیجیتال را عامل مشکلی است که تنظیم‌کننده‌ها با آن مواجه هستند. آنها خواستار یک چارچوب نظارتی جهانی هماهنگ، منظم، منسجم و گسترده هستند.

آنها توضیح دادند که برخی از تنظیم کننده ها ممکن است حفاظت از مصرف کننده، ایمنی و یکپارچگی مالی را در اولویت قرار دهند. با این حال، بسیاری از ماینرها، اعتبار سنجی ها و توسعه دهندگان پروتکل دارایی دیجیتال به راحتی تحت پوشش مقررات مالی سنتی نیستند.

این گزارش اضافه کرد که یک چارچوب جهانی نظم را به بازارها خواهد داد. همچنین به القای اعتماد مصرف کننده، محدود کردن موارد مجاز و تضمین فضای امن برای رشد نوآوری کمک می کند.

تنظیم کننده های جهانی در حال حاضر برای حل مشکلات نظارتی جمع می شوند. یک لایحه نظارتی کریپتو به نام قانون نوآوری مالی مسئول برای رسیدگی به بزرگترین سؤالات پیش روی صنعت دارایی های دیجیتال در ایالات متحده تنظیم شده است.

متن نهایی قانونی برای مقررات مورد انتظار بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) هفته آینده در اروپا آماده است. برخی از شخصیت‌های بزرگ ضد کریپتو نیز در مورد نیاز به مقررات جامع رمزنگاری توافق کرده‌اند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx