رقابت داغ مؤسسات برای تسخیر ETFهای بیت کوین

انتشار 4 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

سرمایه‌گذاران خرد همچنان پیشتاز سرمایه‌گذاری در ETFهای بیت کوین (BTC) هستند، اما علاقه مؤسسات نیز هر فصل به طور پیوسته در حال افزایش است. به گفته وِتله لوند از موسسه تحقیقاتی K33 Research، تعداد شرکت‌های حرفه‌ای که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با افزایش ۲۶۲ شرکت، به تعداد ۱۱۹۹ رسیده است. در حالی که سرمایه‌گذاران […]

ETFهای بیت کوین

سرمایه‌گذاران خرد همچنان پیشتاز سرمایه‌گذاری در ETFهای بیت کوین (BTC) هستند، اما علاقه مؤسسات نیز هر فصل به طور پیوسته در حال افزایش است. به گفته وِتله لوند از موسسه تحقیقاتی K33 Research، تعداد شرکت‌های حرفه‌ای که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با افزایش ۲۶۲ شرکت، به تعداد ۱۱۹۹ رسیده است.

در حالی که سرمایه‌گذاران خرد هنوز بیشترین سهم از ETFهای اسپات بیت کوین را در اختیار دارند، مؤسسات نیز سهم خود از دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) را ۲.۴۱ درصد افزایش داده و در سه‌ماهه دوم به ۲۱.۱۵ درصد رسانده‌اند.

دارایی‌های تحت مدیریت یا «Asset Under Management»، که اختصاراً به آن «AUM» گفته می‌شود، به دارایی‌های اطلاق می‌شود که یک صندوق سرمایه گذاری مشترک از سرمایه گذاران خود دریافت می‌کند. به عبارت دیگر، دارایی‌های تحت مدیریت (AUM)، به کل ارزش بازار سرمایه ‌گذاری‌هایی گفته می‌شود که یک شخص یا نهاد به نمایندگی از سرمایه گذاران دریافت می‌کند.

در مقابل، صندوق (GBTC) گری اسکیل کاهش چشمگیری در سرمایه‌گذاری نهادی داشته است، در حالی که IBIT و FBTC با افزایش قابل‌توجهی در مشارکت سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مواجه شده‌اند.

لوند اشاره می‌کند که بازارسازها، اصلی‌ترین دارندگان ETFهای بیت کوین هستند. با این حال، شرکت‌های Millennium و Susquehanna که از بزرگترین دارندگان این صندوق‌ها به شمار می‌روند، در مقایسه با سه‌ماهه اول سال پوزیشن‌های خود را کاهش داده‌اند.

این کاهش به دلیل افزایش رقابت با ورود شرکت Jane Street به بازار در سه‌ماهه دوم و همچنین شرایط باثبات‌تر بازار که منجر به کاهش سوددهی شده، رخ داده است؛ به طوری که نرخ سود سالانه CME از ۱۴ درصد در ۳۱ مارس به ۸.۶ درصد در ۳۰ ژوئن کاهش یافته است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بیت کوین
BTC
بیت کوین
بیت کوین ، که با نماد BTC نمایش داده می‌شود، یک ارز دیجیتال یا ارز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. BTC در سال 2009 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" ساخته و معرفی شد و تا به امروز معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال جهان است.
خرید بیت کوین
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx