اخبار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته

اخبار ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 400 نفر

مهمترین اخبار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته

در پنج ماه گذشته، مقامات در ایران بیش از ۹۰۰۰ ریگ ماینینگ غیرقانونی ارزهای دیجیتال را در تهران دستگیر کرده‌اند. در این مقاله برخی از مهم ترین خبر های هفته گذشته در دنیای ارزهای دیجیتال را جمع آوری کرده است.

ادغام اتریوم

توسعه‌دهندگان اتریوم نگرانی‌های خود را درباره «ادغام» آینده این شبکه که باعث انتقال از اثبات کار (PoW) به اجماع اثبات سهام (PoS) می شود را ابراز کرده‌اند. ادغام قرار است در تاریخ ۱۵ سپتامبر یا حوالی آن انجام شود و شبکه اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار غیرمتمرکز فعلی خود به الگوریتم اثبات سهام جدید تغییر خواهد کرد.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، همیشه مدافع پروتکل PoS بوده است. او در پست وبلاگ خود از نوامبر ۲۰۲۰، دلایلی را توضیح داد که چرا معتقد است PoS سیستم بهتری نسبت به PoW است. اینها شامل امنیت بیشتر «با همان هزینه»، عدم تمرکز، و حملاتی است که «بازیابی» را آسان‌تر می‌کنند.

چین لینک اعلام کرده است که از زنجیره اثبات سهام پس از مرج اتریوم پشتیبانی می کند. اتریوم از شبکه‌ای که برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها نیاز به ماینرها دارد، به شبکه‌ای می‌رود که به‌اصطلاح اعتبار‌دهنده‌ها توکن‌های اتریوم را با فرصتی برای تأیید تراکنش‌ها استیک می کنند. این خود باعث صرفه جویی ۹۹.۵ درصدی در مصرف انرژی می شود.

تحریم های ارزهای دیجیتال

پس از حملات متعدد به ارزهای دیجیتال، دولت‌ها در سراسر جهان مقرراتی را ارائه کرده‌اند که شرکت‌های ارز دیجیتال باید از آنها پیروی کنند. گزارش ها حاکی از آن است که ۶۲۰ میلیون دلاری که از زنجیره جانبی Ronin ازشبکه اکسی اینفینیتی به سرقت رفته بود، از طریق میکسرهای رمزنگاری غیرقانونی منتقل شده است.

لو رفتن کلیدهای خصوصی کیف پول های رونین منجربه برداشت اتریوم و استیبل کوین USDC  از زنجیره جانبی Ronin شد. رونین یک پل رمزنگاری است که برای کمک به بازیکنان اکسی اینفینیتی ایجاد شد تا توکن‌ها را بین بلاک چین‌ها مبادله کنند.

در ۶ می ۲۰۲۲، وزارت خزانه داری ایالات متحده، پلتفرمBlender.io  را پس از اینکه فاش شد که این سرویس میکسر بیت کوین  توسط هکرهای کره شمالی برای پولشویی برای جرایم سایبری استفاده شده است، تحریم کرد. وزارت خزانه داری گفت که این میکسر ۵۰۰ میلیون دلار از تراکنش های بیت کوین را در اکسی اینفینیتی هنگام هک پردازش کرده است.

در نامه ای به جانت یلن، وزیر خزانه داری، تام ایمر، نماینده ناحیه ششم مینه سوتا در کنگره درخواست توضیح درباره آنچه او ممنوعیت بی سابقه یک میکسر رمزنگاری مشابه به نام تورنادو کش می نامد، کرد.

رشد NFT ها

پلتفرم‌های توکن های غیرمثلی (NFT) اخیراً در چند ماه گذشته رشد سریعی داشته‌اند، زیرا کاربران علاقه زیادی به خرید، فروش و معامله این دارایی‌های دیجیتال نشان داده‌اند.

اخیراً، نایک، یکی از معروف‌ترین برندهای ورزشی آمریکا، به عنوان پردرآمدترین برند جهان از خرید NFT تا کنون در سال جاری شناخته شده است. این شرکت محصولات ورزشی در صدر فهرست پردرآمدترین برندهای توکن دیجیتال قرار دارد. بر اساس داده های Dune Analytics، این شرکت با فروش ۱۸۵ میلیون دلاری پیشتاز این حوزه است است.

استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال

دولت ایران در پنج ماه گذشته بیش از ۹۰۰۰ ریگ ماینینگ غیرقانونی ارزهای دیجیتال را در تهران توقیف کرده است که انتظار می‌رود بسیاری از آنها در سایر نقاط کشور مصادره شوند.

این دستگیری ها پس از آن صورت گرفت که دولت ایران فارم های ماینینگ ارزهای دیجیتال را که از برق یارانه ای برای تامین انرژی خود استفاده می کردند. در برخی موارد، این فارم برق را از شرکت های خدمات دولتی می دزدیدند. طبق اعلام بانک مرکزی ایران (CBI)، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران غیرقانونی است. اگرچه استخراج و استفاده از آنها برای پرداخت هزینه واردات قانونی است.

جمهوری اسلامی ایران اخیراً اولین سفارش وارداتی خود را به ارزش ۱۰ میلیون دلار با استفاده از ارز دیجیتال انجام داده است. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد دور زدن تحریم‌ها افزایش داده است. به گفته رئیس بانک، افرادی که دارای مجوز رسمی هستند، مجاز به استخراج ارزهای دیجیتال برای این نوع واردات هستند.

کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال

کلاهبرداری های با ارزهای دیجیتال یک مشکل بزرگ در فضای کریپتو بوده و هست. سالانه میلیاردها دلار توسط کلاهبرداران به سرقت می رود. این به یک چالش اصلی سرمایه گذاری در فضای ارزهای دیجیتال و همچنین برای دولتی که در تلاش برای کنترل آن است تبدیل شده است.

در گزارشی در ۲۲ آگوست، صاحب یکی از NFT های Bored Ape که آن را به قیمت ۱۱۶۰۰۰ دلار خریده بود، تنها دو ساعت پس از خرید قربانی کلاهبرداری شد. این تنها یکی از چندین سرقتی است که در ماه آگوست رخ داده است.

کلاهبرداران بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزهای دیجیتال را بین ژوئیه ۲۰۲۱ و ژوئیه ۲۰۲۲ به سرقت برده اند. تابستان سال گذشته، فروش NFT به شدت افزایش یافت، که منجر به هجوم سرمایه گذاران جدید و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال شد که با این فضا آشنایی نداشتند. بسیاری از این افراد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

نوآوری های ارزهای دیجیتال

سامسونگ در حال بررسی راه‌اندازی یک صرافی ارزهای دیجیتال در سال آینده است. که در آن شرکت سرمایه‌گذاری این غول فناوری قصد دارد ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کند. این غول حوزه فناوری کره جنوبی یک کیف پول برای سری گوشی های هوشمند گلکسی خود و تلویزیونی که از NFT و کاردانو پشتیبانی می کند را قبلا طراحی کرده است.

در سال ۲۰۲۳، شش شرکت برجسته دیگر در کره جنوبی صرافی ارزهای دیجیتال خود را راه اندازی خواهند کرد، از جمله  شرکت مدیریت سرمایه میرا. این ممکن است سرمایه‌گذاران بیشتری را به شرکت ارزهای دیجیتال جذب کند زیرا سرمایه‌گذاران هنگام سرمایه‌گذاری در شرکت های معروف، احساس امنیت بیشتری می‌کنند. اخبار صرافی ارزهای دیجیتال سامسونگ با استقبال جامعه کریپتو مواجه شده است زیرا به مشروعیت بخشیدن به این صنعت کمک خواهد کرد.

ژاپن قوانین مالیاتی شرکت ها را بررسی می کند

آژانس خدمات مالی دولت ژاپن (FSA) و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت (METI) نرخ‌های مالیات شرکت‌ها را برای شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را از سال ۲۰۲۳ بررسی خواهند کرد. این بررسی عمدتاً بر روی شرکت‌های کریپتویی متمرکز خواهد بود که از ارزهای دیجیتال برای راه اندازی کسب و کارهای مختلف استفاده می کنند.

سیستم جدید در حال بررسی است که آیا شرکت‌هایی که دارای توکن‌های دیجیتال هستند، تنها در صورتی مشمول مالیات می‌شوند که هنگام فروش سود حاصل شود. این آژانس‌ها استدلال می‌کنند که نمی‌خواهند با داشتن یک سیستم مالیات مضاعف، رشد استارت‌آپ‌ها را متوقف کنند و مانع کار آنها در داخل ژاپن شوند. در ژوئیه ۲۰۲۲، حامیان کریپتو در ژاپن خواستار کاهش مالیات شدند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx