معاملات فیوچرز و معاملات مارجین | تفاوت در چیست؟

تفاوت معاملات مارجین با معاملات فیوچرز
  • زمان مطالعه: 17دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 687 نفر

تفاوت معاملات مارجین و معاملات فیوچرز

معاملات مارجین چیست؟

معامله مارجین استراتژی است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا بدون استفاده از وجوه خود و به جای قرض گرفتن پول از یک کارگزار، دارایی های بیشتری را خریداری کنند. معاملات مارجین در بازارهای ارزهای دیجیتال هیچ تفاوتی با معاملات مارجین سنتی ندارد. تامین مالی مارجین وامی برای تجارت یک دارایی دیجیتال در نظر گرفته می شود که در آن مارجین پول قرض گرفته شده از یک کارگزار و تفاوت بین ارزش کل سرمایه گذاری و مبلغ وام است.

دارایی‌هایی که موجودی حساب معاملاتی مارجین را تشکیل می‌دهند، به‌عنوان وثیقه برای وام برای پوشش ریسک اعتباری و زیان‌های احتمالی که معامله‌گران ممکن است داشته باشند، استفاده می‌شود، به‌ویژه هنگام معامله با اهرم. اگر ارزش سرمایه گذاری به میزان قابل توجهی کاهش یابد، شرکت کارگزاری یا یک صرافی ارز دیجیتال ممکن است دارایی های یک معامله گر را نقد کند.

برای معامله کریپتو با مارجین، سرمایه‌گذار باید از سوی ارائه‌دهنده خدمات مجاز باشد تا یک حساب مارجین باز کند که در آن ارز دیجیتال، پول نقد یا اوراق بهادار را به عنوان وثیقه برای وام واریز کند. در معاملات مارجین ارزهای دیجیتال، اهرم هم سود و هم ضرر را تقویت می‌کند و ممکن است کال مارجین با زیان‌های سنگین مانند کاهش ارزش سهام اوراق بهادار رخ دهد.

کال مارجین به صرافی یا کارگزار اجازه می دهد وثیقه سرمایه گذار را بدون اجازه او نقد کند یا برای جلوگیری از نقد کردن اجباری، کارگزار وجوه بیشتری را به حساب مارجین خود درخواست کند.

معاملات مارجین چگونه کار می کنند؟

هدف معاملات مارجین تقویت سود است و به سرمایه گذاران باتجربه اجازه می دهد تا به طور بالقوه آنها را به سرعت بدست آورند. اگر معامله‌گر نداند چگونه کار می‌کنند، ممکن است ضررهای قابل توجهی به همراه داشته باشند.

هنگام معامله با مارجین، سرمایه گذاران کریپتو برای معامله از یک شرکت کارگزاری وام می گیرند. آنها ابتدا پول نقد را به یک حساب مارجین واریز می کنند که به عنوان وثیقه برای وام، نوعی سپرده تضمینی استفاده می شود.

سپس شروع به پرداخت سود پول قرض شده می کنند که با توجه به شرایط فعلی بازار می توان آن را در پایان وام یا با اقساط ماهانه یا هفتگی پرداخت کرد. هنگامی که دارایی فروخته می شود، درآمد حاصل از آن ابتدا برای بازپرداخت وام حاشیه استفاده می شود.

وام برای افزایش قدرت خرید سرمایه گذاران و خرید مقادیر بیشتری از ارزهای دیجیتال ضروری است و دارایی های خریداری شده به طور خودکار به وثیقه وام مارجین تبدیل می شوند.

مبلغی که سرمایه گذار مجاز به استقراض است به قیمت دارایی خریداری شده و ارزش وثیقه بستگی دارد. با این حال، معمولاً یک کارگزار به سرمایه‌گذار پیشنهاد می‌کند تا ۵۰ درصد از قیمت خرید یک ارز دیجیتال را در مقابل مقدار وثیقه موجود در حساب وام بگیرد.

بنابراین، برای مثال، اگر سرمایه‌گذاری بخواهد ۱۰۰۰ دلار ارز دیجیتال بخرد و نیمی از آن را در معامله مارجین قرار دهد، برای بازپرداخت وام اولیه به حداقل ۵۰۰ دلار وثیقه نیاز دارد.

اهرم معاملات مارجین

یک حساب مارجین معمولاً برای معاملات اهرمی استفاده می شود که اهرم آن نشان دهنده نسبت وجوه قرض گرفته شده به مارجین است. یک مثال معامله مارجین می تواند باز کردن یک معامله ۱۰۰۰۰ دلاری با اهرم ۱۰:۱ باشد. در این صورت، یک معامله گر باید ۱۰۰۰ دلار از سرمایه خود را برای اجرای معامله متعهد کند.

این نسبت های اهرمی بسته به پلتفرم معاملاتی و بازار معامله شده متفاوت است. به عنوان مثال، بازار سهام دارای نسبت معمولی ۲:۱ است. در مقابل، در قراردادهای فیوچرز، این نسبت به ۱۵:۱ افزایش می یابد. در معاملات مارجین کریپتو، جایی که قوانین همیشه مانند بازارهای سنتی وضع نمی‌شوند، نسبت اهرم می‌تواند از ۲:۱ تا ۱۲۵:۱ متغیر باشد. جامعه کریپتو معمولاً اشاره به نسبت را به صورت ۲x، ۵x، ۱۲۵x و غیره ساده می‌کند، که نشان‌دهنده میزان چند برابری سرمایه‌گذاری آنها است.

معاملات مارجین شامل معاملات خرید (لانگ) و فروش (شورت) است. هنگامی که افراد موقعیت خرید یا لانگ باز می‌کنند، پیش بینی می کنند که قیمت از نظر ارزش افزایش می یابد. یک موقعیت فروش بر این فرض استوار است که برعکس اتفاق خواهد افتاد و سرمایه گذاران موضع منفی در مورد قیمت یک ارز دیجیتال دارند و معتقدند قیمت آن کاهش خواهد یافت. در این صورت، سرمایه گذار در صورت سقوط دارایی سود خواهد برد.

مزیت معاملات مارجین افزایش سود است، اما از طرفی سرمایه گذاران ممکن است پول خود را از دست بدهند. دارایی‌های معامله‌گر وثیقه وام است و در صورتی که ارزش آن‌ها به زیر یک آستانه ثابت کاهش یابد، کارگزار حق فروش را برای خود محفوظ می‌دارد مگر اینکه سرمایه‌گذار وجوه بیشتری را به‌عنوان وثیقه تزریق کند تا به حداقل‌های مورد نیاز برای معامله مارجین دست یابد.

معاملات فیوچرز چیست؟

فیوچرز (Futures) نوعی قرارداد مشتقه است که خریدار و فروشنده یک ارز دیجیتال را به انجام معامله با قیمت تعیین شده در تاریخ مشخصی در آینده می‌بندد.

برخی از علاقه مندان به کریپتو ترجیح می دهند به جای خرید و فروش واقعی آن از طریق کلیدهای خصوصی، رمزهای عبور، از طریق معاملات فیوچرز سرمایه گذاری کنند و به طور کلی از تحمل دردسرهایی که اکثر پلتفرم ها برای معامله کریپتو نیاز دارند، اجتناب می کنند.

قراردادهای فیوچرز در صرافی های فیوچرز مانند CME Group، بزرگترین و شناخته شده ترین در سطح جهانی معامله می شوند و با ماه انقضا مشخص می شوند. طبق گزارش انجمن صنعت فیوچرز (FIA)، ۲۹ میلیارد قرارداد فیوچرز ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ معامله شد. معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال بخش رو به رشدی از بازار است و افراد بیشتری به این نوع سرمایه گذاری جذب می‌شوند.

CME افزایش ۱۳ درصدی در ارزش افزوده روزانه (ADV) قراردادها و معاملات فیوچرز بیت کوین را گزارش داد. مزایای معاملات فیوچرز عمدتاً به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا ریسک های مربوط به نوسانات شدید ارزهای دیجیتال جلوگیری کند.

در معاملات فیوچرز می توانید ضرر کنید. با این حال، به دلیل قابلیت پوشش، زیان کاهش می یابد و می تواند نسبت به معاملات مارجین کمتر چشمگیر باشد. مانند حساب‌های مارجین، تجارت کریپتو با قراردادهای فیوچرز مستلزم افتتاح یک حساب کارگزاری است که باید توسط صرافی یا کارگزار تأیید شود.

معامله فیوچرز چگونه کار می کند؟

معاملات فیوچرز در بازار ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا روی قیمت بیت کوین شرط بندی کنند. به عنوان مثال، در یک تاریخ خاص در آینده، بدون اینکه واقعاً مالک بیت کوین ها باشید.

این فرآیند بدون توجه به قیمت واقعی دارایی در آن تاریخ آتی اتفاق می‌افتد و توسط مبادلات فیوچرز تنظیم می‌شود که باید اجرای قرارداد را در تاریخ انقضای آن تضمین کنند. در معاملات کریپتو، قراردادهای فیوچرز اغلب قراردادهای سه ماهه یا دائمی هستند.

قراردادهای فیوچرز باید شامل موارد زیر باشد:

  • تاریخ انقضا: زمانی که قرارداد فیوچرز در شرایط از پیش تعیین شده تسویه می شود.
  • ارزش قرارداد: مقدار ارز دیجیتالی که دارایی زیربنایی تحت پوشش قرارداد را تشکیل می دهد.
  • اهرم: برخی صرافی ها به معامله گران اجازه می دهند برای افزایش اندازه موقعیت خود و افزایش سود بالقوه پول قرض بگیرند.
  • نوع تسویه: معمولاً می تواند به صورت ارز دیجیتال، پول نقد در دست یا از طریق حواله بانکی باشد.

آیا معاملات مارجین و فیوچرز مشابه هستند؟

معاملات مارجین بازار اسپات معامله می‌شوند، در حالی که معاملات فیوچرز مربوط به معاملاتی است که در بازار مشتقات روی دارایی هایی که قرار است در آینده تحویل داده شوند، رخ می دهد.

معاملات مارجین و معاملات فیوچرز دو استراتژی هستند که سرمایه گذار را ملزم به داشتن مهارت های معاملاتی خوبی می کند زیرا از تکنیک های معاملاتی پیشرفته استفاده می‌کند. آنها دو نوع مختلف از ابزارهای سرمایه گذاری با یک هدف مشابه هستندو

شباهت ها

فرصت

معاملات مارجین و معاملات فیوچرز ابزارهای سرمایه گذاری مشابهی هستند. هدف آنها اجازه دادن به سرمایه گذاران برای خرید بیشتر دارایی دیجیتال با پول کم است. هر دو بازار بر اساس پیش بینی قیمت عمل می‌کنند و رویکردهای متفاوتی برای دستیابی به یک هدف دارند.

هدف

هر دوی آنها می توانند بازدهی تقویت شده را ایجاد کنند، اما می توانند ضررهای شدیدی نیز ایجاد کنند. به خصوص در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال، تجربه سودهای سریع و قابل توجه به نوعی آسان است. با این حال، زیان های چشمگیری نیز ممکن است رخ دهد، بنابراین توصیه می شود که فقط معامله گران با تجربه از این ابزار استفاده کنند.

تفاوت ها

بازارهای مختلف

تفاوت اصلی بین معاملات مارجین و معاملات فیوچرز در بازاری است که در آنها معامله می شوند. مارجین در بازار اسپات معامله می شود، در حالی که قراردادهای فیوچرز قراردادهایی هستند که در بازار مشتقه مبادله می شوند.

قدرت نفوذ

معاملات مارجین در کریپتو معمولا دارای اهرمی است که بین ۵ تا ۲۰ درصد متغیر است، در حالی که معمولاً در معاملات فیوچرز از ۱۰۰ درصد فراتر می رود.

تخصیص وثیقه

حساب‌های مارجین ارز دیجیتال به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از طریق نوعی وام که باید بهره پرداخت شود، بازار اسپات را تحت تأثیر قرار دهند، در حالی که قراردادهای فیوچرز فقط به یک سپرده به عنوان وثیقه نیاز دارند.

مدت زمان

از آنجایی که بازار اسپات دائمی است، معامله گران باید تعیین کنند که چه مدت می خواهند سکه را تحت اهرم خود نگه دارند. از سوی دیگر، قراردادهای فیوچرز قراردادهایی با تاریخ انقضا هستند که تعیین می کنند تا چه مدت می توانید یک موقعیت را حفظ کنید.

سرمایه گذاران

آنها دو نوع معامله گر را برای اجرای معاملات مارجین و معاملات فیوچرز هدف قرار می دهند. معاملات مارجین بیشتر برای سرمایه گذاران کوتاه مدت است، در حالی که معاملات فیوچرز بیشتر به سرمایه گذاران بلندمدت اشاره دارد.

آیا معاملات مارجین و فیوچرز ابزارهای ریسکی هستند؟

در حالی که سرمایه‌گذاران معاملات مارجین و معاملات فیوچرز را به دلیل بازدهی بالقوه‌شان بسیار جذاب می‌دانند، باید محتاط باشند و همه ریسک‌ها را قبل از اتخاذ آنها در نظر بگیرند.

ریسک های مرتبط با معاملات مارجین

معاملات مارجین کریپتو به دلیل مولفه اهرمی ریسک بیشتری نسبت به معاملات استاندارد دارد که ممکن است سرمایه‌گذار را بیشتر از آنچه در ابتدا در اختیار داشت از دست بدهد. به خصوص با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال دارایی های بسیار بی ثبات و غیرقابل پیش بینی هستند، سرمایه گذار ممکن است مجبور شود برای جلوگیری از اجبار به فروش، وجوه اضافی را به وثیقه ارائه دهد.

سرمایه گذاران از روز اول شروع به پرداخت سود وامی که برای معامله حاشیه ای گرفته اند می کنند و با افزایش سود، بدهی افزایش می یابد. به همین دلیل، معاملات مارجین برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت مناسب است، زیرا با پرداخت سود در دوره طولانی، احتمال کسب سود کمتر است.

ریسک های مرتبط با معاملات فیوچرز

ریسک اصلی مرتبط با معاملات فیوچرز، اهرمی است که سرمایه گذاران می توانند با موقعیت های سفته بازانه خود درخواست کنند. به طور معمول، قراردادهای فیوچرز دارای اهرم بسیار بیشتری نسبت به دارایی های پایه خود هستند، به این معنی که آنها همچنین با خطر افزایش مارجین مواجه هستند که می تواند زیان را افزایش دهد.

همراه با نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال، قیمت یک قرارداد فیوچرز ممکن است در تاریخ انقضا به نفع سرمایه گذار نباشد. مهمتر از همه، مبتدیانی که دانش کمی از بازارها و استراتژی ها دارند، باید قبل از سرمایه گذاری در معاملات مارجین یا معاملات فیوچرز، برخی مهارت های معاملاتی را کسب کنند، زیرا آنها ابزارهای سرمایه گذاری سوداگرانه و پرخطری هستند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx