بیت کوین پول است اما بانک مرکزی ارزهای دیجیتالی نه

ایا بیت کوین پول است؟
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 491 نفر

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به زودی در کشورهای مختلف عملیاتی خواهند شد و ذکر این نکته مهم است که آنها نوعی پول با قابلیت برنامه ریزی ذاتی هستند. قوانینی برای نحوه هزینه کرد این بدهی های بانک مرکزی می تواند وضع شود و خواهد بود. با گذشت زمان، CBDC ها باعث حذف پول نقد و در نتیجه تبادل خصوصی می شوند. آنها همچنین “لغزنده ترین شیب” هستند که تاکنون شاهد آن بوده ایم.

در دستان اشتباه، توانایی برنامه‌ریزی پول وحشتناک است و به درجات مختلف برای خدمت به اهداف استبدادی استفاده خواهد شد. چین را تصور کنید – کشوری پیشرو در CBDCها – سیستم اعتبار اجتماعی دیستوپیایی خود را مستقیماً بر روی یوان دیجیتال اعمال می کند: اجازه می دهد فقط برای کالاها و خدمات تحریم شده توسط دولت هزینه شود، نرخ های بهره ای را ارائه می دهد که مانع از موارد نامطلوب برای حزب کمونیست چین می شود و ارائه پول. با تاریخ انقضا، به جای پس انداز، هزینه ها را مجبور می کند.

به زبان ساده، این پول نیست. این یک اهرم بانک مرکزی برای نفوذ اقتصادی و کنترل اجتماعی است. این وسیله ای برای تبادل انرژی است که اختیارات بسیار کمی را در اختیار کاربر قرار می دهد، که بسیار نامطلوب است و در واقع تا حدودی با مفهوم پول مخالف است. این بدون ذکر این است که این ارزها صرفاً نشان دهنده اسکناس های فیات هستند که به سرعت در حال کاهش هستند و به طور فعال نیروی حیات ذخیره شده کاربران خود را به منظور تأمین بودجه طرح های دولتی از بین می برند.

ایا بیت کوین پول است؟

خوشبختانه، از آنجایی که جمعیت جهان شروع به دست و پنجه نرم کردن با این نقض های اساسی حقوق خصوصی و مالکیت خود می کند، آنها این گزینه را خواهند داشت که انرژی پولی خود را با استفاده از پول بین المللی و فسادناپذیری که توسط قوانین اداره می شود، ذخیره و معامله کنند، نه حاکمان – بیت کوین – برای اولین بار در تاریخ

شما می توانید ارزی را هر طور که دوست دارید طراحی کنید، اما نمی توانید مردم را وادار به ارزش گذاری آن کنید. بازار آزاد در طول تاریخ بازاری بوده است که در زمانی که ارزهای قدیمی شکست خورده اند، به دنبال و انتخاب ارز مطلوب بوده است. زمانی که آسیب‌پذیری‌ها یا سوءاستفاده‌ها از رسانه‌های کنونی با شدت آشکار می‌شود، مردم به‌طور غریزی به سمت رسانه‌های مبادله قوی‌تر جذب می‌شوند.

طلا

طلا از لحاظ تاریخی دارایی پولی لایه پایه بوده است که جوامع در بیشتر موارد از آن استفاده کرده اند. این یک ماده معدنی به راحتی قابل شناسایی و بادوام است که می تواند ذوب، تقسیم و بازسازی شود و تقریباً صفر شود. طلا همچنین در عرضه نسبتا کمیاب است زیرا استخراج و پالایش آن مستلزم اثبات جنبشی عظیمی از کار است. صدور آن به طور خودسرانه توسط یک حاکم یا شخصیت مرجع دیکته نمی شود.

بنابراین طلا بسیاری از جعبه ها را چک می کند! نسبتاً قابل تقسیم است، اگرچه مطمئناً محدودیت‌های خود را دارد. به اندازه کافی بادوام است تا انرژی را در طول زمان منتقل کند و کمبود آن باعث می شود که عملکرد مناسبی به عنوان یک ذخیره ارزش داشته باشد.

با این حال، مشکل مقیاس پذیری دارد. معامله با طلا در مقیاس و در سطح دانه دشوار است. هم حمل و نقل و هم ذخیره‌سازی طلا به توانایی قابل‌توجهی پیش‌بینی قدرت نیاز دارد، «مباداً ROI [بازده سرمایه‌گذاری] برای مصادره [آن] برای [بربر] محلی شما جذاب‌تر از آن باشد که نادیده گرفته شود»، همانطور که جیسون لوری آن را قاب‌بندی می‌کند.

حمل سکه های طلا برای خرید شیر دست و پا گیر است و توان تبادل انسان را محدود می کند. باید توجه داشته باشیم که مبادله انسانی اساس تمدن است، زیرا امکان تقسیم کار و تخصصی شدن صنایع دستی را فراهم می کند که بازدهی بیشتری را به ازای هر واحد انرژی مصرف شده فراهم می کند.

بیت کوین و طلا

به همین دلیل است که پول های کاغذی لایه ۲، که قرار است برای دارایی زیربنایی اقتصاد قابل تبدیل باشد، یک فناوری موفقیت آمیز بود. یادداشت های کاغذی اجازه می دهد تا مقیاس و دانه بندی بسیار بیشتر تبادل انرژی بین انسان ها با اصطکاک بسیار کم باشد. این و سیستم دفتر کل خانواده مدیچی دو نمونه درخشان از پول به عنوان یک فناوری همیشه در حال پیشرفت هستند.

زمانی است که عرضه این یادداشت‌های کاغذی یا ورودی‌ها در دفتر کل خصوصی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و/یا از یک دارایی واقعی ارزشمند جدا می‌شود که عرضه پولی سمی می‌شود. این در طول تاریخ منجر به تورم شدید و سقوط پول شده است.

بیت کوین یک شبکه پولی لایه پایه است که کمیاب تر از طلا است و دارای حداکثر عرضه محدود به وضوح تعریف شده و غیرقابل تغییر ۲۱ میلیون است. بسیار قابل تقسیم است، بلافاصله با خطای صفر قابل تأیید است و برای بقیه زمان با دوام است. برنامه صدور آن برای تقریباً ۱۱۸ سال آینده با قطعیت مشخص است و پس از آن دیگر هرگز صادر نخواهد شد. بیت کوین همچنین هزینه های حمل و نقل پایین یا صفر دارد و نمی توان آن را -حتی با خشونت- در صورت ذخیره صحیح مصادره کرد.

جالب اینجاست که بیت کوین به عنوان اولین و غالب شی دیجیتالی که مستقیماً با استخراج اثبات کار مرتبط است – اولین و تاکنون تنها کالای دیجیتال – در واقع سبک‌ترین شی واقعی است که تا به حال کشف کرده‌ایم و تراکنش‌های بدون مجوز را امکان‌پذیر می‌کند. با سرعت نزدیک بدون واسطه. همانطور که کنات سوانهولم اشاره می کند، این بی وزنی از نظر فنی بیت کوین را به عنصر صفر در جدول تناوبی تبدیل می کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx