اطلاع رسانی جدید متامسک درمورد جمع‌آوری داده‌‌ها

متامسک
  • زمان مطالعه: ۵دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 481 نفر

جامعه کریپتو به شدت از به‌روزرسانی متامسک در رابطه با سیاست‌های جمع‌آوری داده‌ آن انتقاد می‌کند. توسعه‌دهنده کانسنسیس (ConsenSys) اکنون یک به‌روزرسانی منتشر کرده است که تغییرات این خط‌مشی را روشن می‌کند.

ارائه دهنده کیف پول متامسک پس از به روز رسانی اخیر درمورد سیاست های حفظ اطلاعات خود با واکنش شدید عمومی مواجه شده است. این واکنش باعث شد یک پست از توسعه دهنده کانسنسیس در ۶ دسامبر منتشر شود که به کاربران متامسک و اینفورا (Infura) اطمینان می‌دهد.

سیاست حفظ حریم خصوصی این شرکت در ماه گذشته تغییر کرد که منجر به جمع‌آوری  آدرس IP کاربران کیف پول می‌شود. این به سرعت منجر به واکنش شدید جامعه کریپتو شد، زیرا متامسک خود را به‌عنوان حافظ حریم‌خصوصی تبلیغ می‌کرد. کانسنسیس در مورد اجرای دقیق سیاست های داده خود توضیحاتی ارائه کرد و این تغییر را با تمرکز بر شفافیت بهتر توصیف می کند. برخی از نکات مهم در رابطه با این سیاست را ذکر می کند که ممکن است واکنش برانگیز باشد:

کاربران متامسک اگر فقط موجودی خود را بررسی کنند اطلاعات حساب ذخیره نمی‌شود. فقط درخواست‌های نوشتن (write requests)، یا تراکنش‌های پخش‌شده، مشمول این مجموعه داده‌ها هستند.

مهمتر از همه، کانسنسیس قصد دارد حفظ اطلاعات کاربر خود را به هفت روز محدود کند و سپس آن‌ها را حذف می‌کند. همچنین بیان می کند که داده های کاربر را نمی فروشد. کاربران متامسک همچنین این گزینه را خواهند داشت که به یک ارائه دهنده RPC غیر از اینفورا سوئیچ کنند.

به طور طبیعی، جامعه ارزهای دیجیتال در مورد جمع آوری داده ها دست به کار شده بود. رسانه‌های اجتماعی نگرانی‌های خود را اعلام کردند و ردیت مملو از انتقاد از این حرکت بود. برخی از کاربران پیشنهاد کردند که یک توکن حاکمیتی به توقف چنین تغییراتی کمک می‌کند.
حتی با این شفاف سازی، بعید است که کاربران کاملاً مطمئن شوند. این احتمال وجود دارد که آنها به دنبال جایگزین های متامسک باشند که داده ها را جمع آوری نمی کنند. دیگران پیشنهاد می کنند که به سادگی از اینفورا RPC خارج شوید که از جمع آوری آدرس IP جلوگیری می کند.

متامسک به جنبش رو به رشد مخالف مالیات اپل می پیوندد

متامسک به دلایل متعدد در هفته‌های اخیر خبرساز شده است. بانک اسبر روسیه اعلام کرد که قصد دارد پلتفرم بلاکچین خود را با اتریوم و متامسک ادغام کند. این مطمئناً توجه سازمان های جهانی را به خود جلب می کند. متامسک همچنین با مالیات اپل مخالفت کرده است، تا جایی که حاضر است اکوسیستم اپل را ترک کند. دن فینلی، یکی از بنیانگذاران متامسک، ایجاد یک رله تراکنش پیش پرداخت جدید را پیشنهاد کرد تا به کاربران اپل کمک کند تا از کاهش ۳۰ درصدی جلوگیری کنند. کوین بیس همچنین باید به پشتیبانی از انتقال NFT به دلیل مسائل مربوط به سیاست های اپل پایان دهد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx