معاملات NFT واش تریدینگ هستند

واش تریدینگ NFT
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 482 نفر

۶۰ درصد معاملات NFT واش تریدینگ است

گزارش اخیر منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Dune نشان داد که تقریبا ۶۰ درصد از حجم معاملات NFTها در سال جاری، واش تریدینگ (Wash Trading) بوده است. واش تریدینگ (Wash Trading)  نوعی دستکاری بازار است که در آن یک معامله گر برای ایجاد افزایش حجم معاملا ظاهری و فعالیت در بازار، اوراق بهادار را خریداری و سپس می فروشد. در کریپتو، این فعالیت‌ها شامل خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال، توکن‌های غیرمثلی یا مثلی در پلتفرم‌های معاملاتی است که قصد دارند حجم تراکنش‌ها را افزایش دهند. هدف نهایی گمراه کردن سایر معامله گران در مورد سطح تقاضا برای یک دارایی خاص است.

یک نمونه از واش تریدینگ در زمینه NFTها ممکن است شامل معامله‌گری باشد که دارای یک NFT خاص است و می‌خواهد این تصور را ایجاد کند که تقاضای بالایی دارد. معامله‌گر می‌تواند چندین حساب در یک بازار NFT راه‌اندازی کند و از آن‌ها برای خرید و فروش NFT به صورت رفت و برگشتی استفاده کند و ظاهر حجم معاملات بالایی را ایجاد کند و قیمت آن دارایی را بالا ببرد.

به گفته Dune، معاملات واش‌تریدینگ در صنعت کریپتو در سال ۲۰۱۹ مورد توجه قرار گرفت اما در سال ۲۰۲۲ به فضای NFT نیز وارد شد. این شرکت تحلیلی خاطرنشان کرد واش تریدینگ NFT با جذب معامله‌گران با پاداش‌های کریپتویی به دلیل رقابت‌پذیری بالای فضا و راه‌اندازی مکرر پلت‌فرم‌های جدید، تقویت می‌شود. متداول‌ترین روش‌های واش تریدینگ شامل معاملات  NFT‌های سرمایه‌گذاران بین دو یا چند کیف پول است که آنها کنترل می‌کنند و بیشترین مقدار اتریوم (ETH) ممکن است.

در ماه فوریه، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis گزارش داد که حدود ۱۱۰ آدرس واش تریدینگ ۸.۹ میلیون دلار سود ایجاد کرده اند. قابل توجه است که تعداد قابل توجهی از این کیف پول ها به دلیل کارمزد تراکنش ها ضرر کردند. با این حال، آدرس های سودآور از آدرس های زیان آور بیشتر بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx