استخراج بیت کوین می تواند گاز را از زباله به پول تبدیل کند

استفاده از گاز هی گلخانه ایی برای استخراج بیت
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 614 نفر

این مقاله به نقل از دانیل باتن( سرمایه گذار، نویسنده، تحلیلگر و فعال محیط زیست در فناوری آب و هوا است که قبلاً شرکت فناوری خود را تأسیس و رهبری کرده است.)

از سال ۲۰۱۳، فناوری آب و هوا با سرعتی مشابه خود بیت کوین رشد کرده است: رشد ۲۱۰ درصدی در سال گذشته، و رشد ۲۰۹۳۳ درصدی از سال ۲۰۱۳. در واقع، فناوری آب و هوا اکنون ۱۴ سنت از هر دلار سرمایه گذاری خطرپذیر را تشکیل می دهد.

اکنون، این دو جهان در حال ادغام هستند، زیرا استخراج بیت کوین نه تنها به عنوان راهی که سیستم مالی آینده جهان ایمن است، بلکه به عنوان یکی از مهم ترین پیشنهادات فناوری آب و هوا در جهان ظاهر می شود. از نظر توانایی آن برای مقابله با فوری ترین مشکلات انتشار در مقیاس امروزی، به طور باورنکردنی بهترین راه حل فناوری آب و هوا است.

کمی پیش‌زمینه

فناوری آب و هوا به دلایلی سریع‌ترین رشد را در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر دارد. در بخش فناوری، برای حل بزرگترین نقاط درد، پاداش تجاری دریافت می کنید. رواج فناوری آب و هوا نشان می‌دهد که در مجموع، بشریت ممکن است سرانجام با این واقعیت بیدار شده باشد که مشکلات واقعی ما کمبود دستگاه‌های نمایشگر شبکیه چشم نیست، بلکه فقدان یک مسیر روشن برای یک آب و هوای امن است.

شرکت‌های فناوری آب و هوا کمی شبیه سلسله مراتب نیازهای مزلو هستند: برخی از آنها بر فوری‌ترین و فوری‌ترین مسائل (مشابه «غذا، آب و سرپناه») در سلسله مراتب مزلو متمرکز هستند. دیگران بیشتر در مورد تفاوت های ظریف بالاتر از هرم هستند.

وقتی سلسله مراتب مزلو را برای مردم توضیح می دهم، اغلب می گویم: «اگر نمی دانید وعده غذایی بعدی شما از کجا می آید، بعید است که خودشکوفایی اولویت اصلی شما باشد.»

حدود یک سال پیش، متوجه شدم که اگر «تکنولوژی بقا» خود را مرتب نکنیم، لایه‌های بالاتر فناوری آب و هوا برای کمک به ما خیلی دیر می‌رسند.

بر اساس این واقعیت که یک فناوری آماده امروزی تأثیر فوری‌تری نسبت به فناوری آماده در یک دهه دارد، و این واقعیت که انتشار متان ۸۴ برابر قوی‌تر از انتشار دی‌اکسید کربن است، می‌توانیم درک کنیم که هرم مزلو برای فناوری آب و هوا چگونه به نظر می‌رسد. .

لایه ۴ فناوری آب و هوا: تأثیر انتشار محلی. پروژه ای برای ساماندهی رودخانه های محلی

فناوری آب و هوا لایه ۳: قادر به کاهش انتشار کربن در مقیاس جهانی است.

فناوری آب و هوا لایه ۲: قادر به کاهش انتشار متان در مقیاس جهانی است.

فناوری آب و هوا لایه ۱: فناوری هایی که انتشار متان را در مقیاس جهانی کاهش می دهد و امروز آماده است.

برای سرمایه گذاری در مهم ترین حوزه های فناوری آب و هوا نمی توان به اکثر سرمایه گذاران اعتماد کرد

به عنوان مثال، گزارش PwC State of ClimateTech در سال ۲۰۲۱ نشان داد که از ۱۵ حوزه فناوری تجزیه و تحلیل شده، پنج حوزه برتر که بیش از ۸۰ درصد پتانسیل کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آینده را تا سال ۲۰۵۰ نشان می دهند، تنها ۲۵ درصد از سرمایه گذاری اخیر فناوری آب و هوا را دریافت کرده اند.

خود آن گزارش هیچ اشاره‌ای به متان نکرده است، اگرچه از آنجایی که بیانیه UNEP مبنی بر اینکه «کاهش متان قوی‌ترین اهرمی است که ما باید تغییرات آب و هوایی را در ۲۵ سال آینده کاهش دهیم»، تعجب می‌کنم اگر این یک حوزه تمرکز در سال  ۲۰۲۲ نباشد.

بنابراین به بیان ساده: برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، باید روی هر چهار لایه به طور همزمان کار کنیم.

نمونه‌هایی از شرکت‌های لایه ۳ شامل دو شرکت بسیار امیدوارکننده است که اخیراً در آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم: Hot Lime Labs که در حال کربن‌زدایی از گلخانه‌های جهان هستند و Zincovery که فرآیند بازیافت روی در جهان را کربن‌زدایی می‌کنند.

نمونه‌هایی از شرکت‌های لایه ۲ شامل BlueMethane هستند که فناوری امیدوارکننده‌ای دارند که می‌تواند روزی ۱ میلیارد تن متان را از سدهای برق آبی، شالیزارهای برنج و فاضلاب جهان حذف کند. مثال دیگر Cetogenix است که می تواند کارایی استخراج متان را بهبود بخشد.

هر چهار مورد از این نمونه ها می توانند تاثیر جهانی قابل توجهی بر انتشار داشته باشند. به همین ترتیب، هر چهار مورد به چند سال دیگر نیاز دارند تا به مقیاس لازم برای درک این تأثیر بالقوه دست یابند.

درست مانند سلسله مراتب مزلو – مگر اینکه بتوانیم از فناوری‌هایی استفاده کنیم که امروز آماده کاهش انتشار گاز متان در مقیاس جهانی هستند: واقعیت نگران‌کننده این است که این فناوری‌های امیدوارکننده دیگر خیلی دیر آماده خواهند شد، زیرا ما قبلاً به بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش گرما در سال رسیده‌ایم.

حدود یک سال پیش متوجه شدم که تمام پروژه‌هایی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردیم، فناوری‌های لایه ۳ بودند. ما هیچ کاری برای کاهش انتشار گاز متان انجام ندادیم، که یک مسئله فوری تر بود. ثانیاً، ما هیچ کاری برای سرمایه‌گذاری روی فناوری‌هایی که امروز آماده کار در مقیاس بودند، انجام ندادیم.

تولید کنندگان متان

هر چه بیشتر در مورد انتشار متان تحقیق کردم، بیشتر متوجه شدم که ما فرصتی برای منتظر ماندن برای فناوری هایی نداریم که در عرض هشت سال آماده مقیاس شوند. ما همچنین باید به سمت فناوری‌هایی برویم که امروز آماده هستند. اینها پروژه های لایه ۱ ما هستند، یا آنچه من “تکنولوژی بقا” می نامم.

بزرگترین تولیدکنندگان متان ما کشاورزی، ذخایر نفت و گاز و دفن زباله است. من معتقدم که بهترین راه برای کاهش دامپروری شامل تغییر رفتار در عادات غذایی ما است – گوشت و لبنیات کمتر در رژیم غذایی ما. هیچ فناوری فانتزی در آنجا مورد نیاز نیست. با این حال، دو مورد دیگر را نمی توان با تغییر رفتار مقابله کرد. به عنوان مثال، محل های دفن زباله ایجاد شده در دهه ۱۹۷۰ هنوز هم امروز متان منتشر می کنند و بدون توجه به رفتارهای فعلی ما، تا سال های آینده ادامه خواهند داشت.

از بین بیش از ۳۰۰ ایده فناوری آب و هوا که در دهه گذشته دیده ام، بهترین فناوری آب و هوای لایه ۱ که دیده ام کم فناوری ترین است: جذب متان و استفاده از آن برای تولید الکتریسیته، سپس استفاده از آن برق برای مشتریانی که از موقعیت مکانی آگاه هستند و برای رساندن آن نیرو به خطوط لوله گاز یا دکل‌های گران قیمت نیاز ندارند. آستانه در برای اکثر این محل‌های دفن زباله، تنها مشتری ناشناس که از نظر اقتصادی منطقی بود، استخراج بیت‌کوین بود.

این یک راه بسیار ساده، خام و بسیار مؤثر برای حل فوری ترین مسائل مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای است

مزیت اضافه‌ای که محل‌های دفن زباله دارند این است که از حواس پرتی افرادی که از شما برای کار با شرکت‌های نفت و گاز انتقاد می‌کنند، رنج نمی‌برید. تمام سود به شهرداری ها، جامعه می رسد. بنابراین فوراً جعبه های محیطی و اجتماعی را علامت می زند.

ناآگاهان همچنان پاسخ خواهند داد که “ما باید از آن متان برای تامین انرژی چیزهای مفیدتر استفاده کنیم”، بیانیه ای که هر دو را بیان می کند: “من فکر نکرده ام بیت کوین چقدر برای دو سوم افرادی که تحت رژیم های خودکامه یا نیمه خودکامه زندگی می کنند مفید است.” بدون سیستم های مالی مستحکم» و «من به قابلیت استفاده های جایگزین از آن انرژی توجه نکرده ام» در همان زمان.

واقعیت این است که مگر اینکه محل دفن زباله شما در یک مرکز شهری بسیار بزرگ باشد، هیچ راه اقتصادی برای استفاده از گاز تولید شده وجود ندارد: ساخت خطوط لوله گاز می تواند حدود ۵ میلیون دلار در هر مایل هزینه داشته باشد و ایجاد یک نیروگاه تنها در مقیاس منطقی است. برای سه چهارم از محل های دفن زباله در جهان، ویژگی منحصر به فرد مکان یابی واحدهای استخراج سیار بیت کوین راه حلی برای دو سوم از فوری ترین مشکل لایه ۱ جهان ما (انتشار از دفن زباله ها و میادین نفتی) ارائه می دهد.

می‌تواند سریع مقیاس شود، و یک بدهی (هزینه درج و نگهداری پشته‌های شعله‌ور) را به دارایی برای محل دفن زباله شهری و در نتیجه کل جامعه تبدیل می‌کند.

در حال حاضر Vespene رهبری این اتهام را بر عهده دارد. به دلیل دورانی که ما در آن زندگی می کنیم، اغراق نیست اگر بگوییم که این امر آنها را به یکی از مهم ترین شرکت های فناوری آب و هوای لایه ۱ در جهان تبدیل می کند و بنابراین یکی از مهم ترین شرکت های جهان در زمان ما است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx