کلاهبرداری جدید NFT کاربران اوپن سی را تهدید می کند

اوپن سی
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1028 نفر

با محبوبیت بیشتر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، بازیگران بدی که دائماً سعی می‌کنند از کاربران سوءاستفاده کنند، فعال‌تر شده‌اند. اکنون، یک کلاهبرداری جدید با استفاده از یک ویژگی در بازار NFT اوپن سی، دارندگان NFT را از طریق سایت‌های فیشینگ تهدید می‌کند.

پروژه ضد سرقت هارپی در اطلاعیه ای به کاربران NFT در مورد هک جدیدی که شامل فروش بدون گاز در پلتفرم اوپن سی می شود، هشدار داد. به گفته هارپی، هکرها با بهره برداری از این ویژگی توانستند میلیون ها دارایی دیجیتال را به سرقت ببرند. هنگامی که کاربران می خواهند فروش بدون گاز را در پلتفرم اوپن سی انجام دهند، باید یک درخواست امضا با یک پیام غیرقابل خواندن را تأیید کنند. با استفاده از این ویژگی، کاربران همچنین قادر به ایجاد حراج خصوصی با امضاهای ناخوانا هستند. هارپی گفت:

«هکرها توانسته‌اند NFT‌هایی مانند مجیک را با یک ویژگی ناشناخته اوپن سی بدزدند. این جدیدترین هک است و چندین میلیون ایپ (APE) در حال حاضر به خاطر آن از دست رفته است.»

به همین دلیل، وب سایت های فیشینگ از این ویژگی برای درخواست از قربانیان خود برای امضای یکی از این پیام های ناخوانا استفاده می کنند. به گفته هارپی، امضاها اغلب به عنوان یک مرحله مورد نیاز برای ورود و دسترسی به وب سایت هستند. با این حال، پیام های ورود به سیستم در واقع درخواست امضا برای انجام فروش خصوصی NFT های قربانی به کلاهبردار برای قیمت ۰ اتر هستند. در صورت امضا، NFT ها را به آدرس کیف پول هکر ارسال می شود.

جدای از این کلاهبرداری، شرکت امنیت بلاکچین سرتیک نیز اخیراً هشداری به جامعه رمزارزها در مورد آنچه که آنها به عنوان “آیس فیشینگ” توصیف می کنند، صادر کرده است. از طریق این سوء استفاده، کلاهبرداران کاربران وب۳ را فریب می دهند تا مجوزهایی را امضا کنند که به مهاجمان اجازه می دهد توکن های خود را خرج کنند. سرتیک خاطرنشان کرد که این کلاهبرداری یک تهدید مهم است و منحصر به دنیای وب۳ است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx