یکی از مدیران طرح هرمی وان کوین با ۴۰ سال زندان مواجه است

وان کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 396 نفر

دادستان های فدرال ایالات متحده یکی از مدیران سابق طرح هرمی ارزهای دیجیتال وان کوین (OneCoin) را به دلیل نقش او در این عملیات متهم کرده‌اند. ایرینا دیلکینسکا پس از استرداد از بلغارستان اکنون با ۴۰ سال زندان مواجه است.

در ۲۱ مارس، وزارت دادگستری دیلکینسکا (رئیس سابق بخش حقوقی وان کوین) را به یک فقره کلاهبرداری و یک مورد توطئه برای ارتکاب پولشویی متهم کرد. هر کدام از این اتهامات حداکثر ۲۰ سال زندان را در پی دارد. ادعا می شود که دیلکینسکا در پولشویی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از درآمدهای وان کوین کمک کرده است و با شنیدن دستگیری یکی از توطئه کنندگان، شواهد متهم را از بین برده و پیام های متهم کننده ارسال کرده است.

دادستان ایالات متحده دامیان ویلیامز به طنز به عنوان شغلی دیلکینسکا با توجه به ماهیت وان‌کوین اشاره کرد و گفت:

“ایرینا دیلکینسکا، رئیس فرضی بخش حقوقی و انطباق طرح هرمی وان کوین، دقیقاً خلاف عنوان شغلی خود را انجام داد و ظاهراً به وان کوین اجازه داده است تا میلیون‌ها دلار از درآمدهای غیرقانونی را از طریق شرکت‌های پوسته پولشویی کند.

در این اطلاعیه آمده است که دیلکینسکا در ۲۰ مارس از بلغارستان مسترد شد و قرار است در برابر قاضی دادگاه ایالات متحده سارا نتبرن حاضر شود.

وان کوین در سال ۲۰۱۴ توسط «کریپتوکوئین» روجا ایگناتوا و کارل سباستین گرین‌وود تأسیس شد که گرین‌وود پس از اعتراف به اتهامات متعدد در ماه دسامبر به ۶۰ سال زندان محکوم شد. با این حال، ایگناتوا توانسته است از آژانس های مجری قانون فرار کند و در اکتبر ۲۰۱۷ پس از پرواز به یونان تنها ۱۵ روز پس از صدور حکم فدرال برای دستگیری او ناپدید شد.

در ژوئن سال ۲۰۲۲، ایگناتوا به فهرست ده مورد تحت تعقیب برتر اداره تحقیقات فدرال (FBI) اضافه شد و برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود، یک جایزه ۱۰۰۰۰۰ دلاری در نظر گرفته شد.

وان کوین در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک کلاهبرداری در معرض دید قرار گرفت، اما توانست بیش از ۴.۳ میلیارد دلار کلاهبرداری کند و تنها بین سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ و سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ نزدیک به ۳ میلیارد دلار سود داشته است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx