کاهش سهم دلار آمریکا در صرافی‌های متمرکز (CEX)

دلار
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 474 نفر

حجم معاملات در صرافی‌های ارزدیجیتال متمرکز (CEX) طی چند هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است. حجم معاملات ۱۸ صرافی برتر به بالاترین حد در چهار ماه گذشته یعنی ۵۱ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین سطح از زمان فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX است.

اکثر معاملات در CEXها توسط استیبل کوین‌ها انجام می‌شود

طبق گزارش ۲۰ مارس Kaiko، وبسایت ارائه‌دهنده داده‌های بازار ارزهای دیجیتال، حجم فزاینده در CEX با نقدینگی بسیار محدود در تضاد است. گزارش شده است که عمق بازار برای BTC/USD تنها ۲٪ است، در حالی که جفت ارزهای BTC/USDT پس از سقوط بانک سیلورگیت به پایین ترین حد در ۱۰ ماه گذشته رسیدند.

علاوه بر این، این گزارش می‌گوید که عمق بازار (Depth) به مقدار کمتر از زمانی که FTX سقوط کرد، کاهش یافته است. تعطیلی درگاه‌های پرداخت اصلی برای صرافی‌های رمزنگاری به عنوان علت شناسایی شده است. این محدودیت در درگاه‌ها همچنین منجر به کاهش چشمگیر سهم بازار دلار آمریکا در صرافی‌های غیر متمرکز شده است. تجارت ارزهای فیات در صرافی ها از ۶۹ درصد به ۴۷ درصد کاهش یافت که نشان دهنده کاهش ۳۱ درصدی بود.

در حال حاضر، ۷۸ درصد از کل معاملات در صرافی ها توسط استیبل کوین ها انجام می شود که سهم ارزهای فیات را ۱۹ درصد می کند. بیت کوین [BTC]، اتریوم [ETH] یا توکن صرافی‌ها مانند بایننس کوین [BNB] حجم معاملات باقی مانده را جبران می کنند.

Kaiko پیش‌بینی می‌کند که سهم بازار استیبل کوین‌ها افزایش بیشتری پیدا کند، به‌ویژه در پلتفرم‌های خارج از کشور مانند بایننس. در میان استیبل کوین ها، ترا [USDT] محبوب ترین انتخاب برای معامله گران است. به دنبال آن استیبل کوین بایننس [BUSD] قرار دارد که ۱۹ درصد از حجم را در زمان نگارش مفاله به خود اختصاص داده است. این گزارش در مورد USDC و DAI بیان کرد که، هر دو استیبل کوین در صرافی‌های متمرکز کاربرد بسیار کمی دارند و بیشتر در اکوسیستم DeFi استفاده می‌شوند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx