شبکه پالیگان (Polygon Labs) از پروژه لایه ۲ خود رونمایی کرد!

آپدیت جدید پالیگان2
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 514 نفر

اخیراً تیم توسعه‌دهنده پالیگان لبز (Polygon Labs)، اعلام کرد تصمیم گرفته است ساختار شبکه را ارتقا دهد و راه‌حل‌های جدیدی برای بلاک‌چین پالیگان در نظر دارد. این آپدیت شبکه شامل یک طرح لایه ۲ غیرمتمرکز می‌شود که مبتنی بر فناوری دانش صفر (ZK)، فعالیت می‌کند. پروتکل دانش صفر به روشی اطلاق دارد که در سال ۱۹۸۵، ایجاد شد. این روش در ایمن‌سازی هر چه بیشتر یک اکوسیستم تأثیر بسزایی دارد و پالیگان نیز قصد دارد از فناوری اثبات ZK، در ارتقا لایه ۲ شبکه خود بهره‌مند شود. طرح Polygon 2.0، تأثیرات شاخصی بر روی بلاک‌چین این شبکه خواهد گذاشت و می‌تواند نقطه قوتی برای اکوسیستم پالیگان باشد. در ادامه همه چیز درباره آپدیت شبکه پالیگان را شرح دادیم.

ویژگی‌های ارتقا Polygon 2.0

پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره کرد، تصمیمی که پالیگان لبز برای ارتقا نسخه لایه ۲ پالیگان اتخاذ کرده است در نوبه خود جزو اولین‌های بازار به شمار می‌رود. چراکه این اولین‌بار در تاریخ کریپتو است که یک پروژه به این مهمی، فناوری اثبات ZK را به طرح لایه دوم شبکه (L2)، اضافه می‌کند. آپدیت شبکه پالیگان می‌تواند تأثیرات مثبتی بر بلاک‌چین بگذارد و به بهره‌وری و امنیت بیشتر شبکه منجر شود. بر اساس توضیحات تیم پالیگان لبز، ارتقا شبکه با استفاده از ماشین مجازی دانش صفر اتریوم پالیگان (zkEVM)، در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد. طی این پروسه، توانایی شبکه افزایش‌یافته و درعین‌حال هزینه‌ها به طور چشمگیری کاهی میابد. رول‌آپ‌های اثبات دانش صفر، مقیاس‌پذیری شبکه را تقویت می‌کند و همچنین امنیت شبکه را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، طرح پالیگان ۰.۲، پروتکل اثبات سهام (PoS) را به یک شبکه جدیدتر منتقل خواهد کرد که توسط تکنولوژی zkEVM، ارتقا یافته و ایمن‌سازی شده است. این امر باعث می‌شود کاربران شبکه بتوانند از هر دو مزایای اثبات سهام و zkEVM، به طور هم‌زمان بهره‌مند شوند. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال ماتیک $ ۰.۶۹۸۳۲۴ است.

ارتقا شبکه پالیگان

آپدیت شبکه پالیگان به لایه باز ۲ در راه است.

هدف پروژه پالیگان ۰.۲

در آپدیت شبکه پالیگان و استفاده از راه‌حل لایه ۲، اعتبارسنج‌های اکوسیستم یا همان Validator، نقش کلیدی را ایفا می‌کنند. در این طرح، ولیدی‌تورها ۲ نقش مهم دسترسی به داده‌های اکوسیستم و ترتیب‌بندی تراکنش‌ها را به عهده دارند. همچنین این اعتبارسنج‌ها با ترتیب‌بندی تراکنش‌ها به حفظ تمرکززدایی هر چه بیشتر کمک می‌کنند. این امر پالیگان را به اولین پروژه لایه باز ۲ که از ترتیب سنجی غیرمتمرکز تراکنش‌ها بهره‌مند است، تبدیل می‌کند. یکی دیگر از اهداف اصلی Polygon 2.0، افزایش مقیاس‌پذیری شبکه و همچنین کاهش کارمزد تراکنش‌ها است.

این اتفاق باعث می‌شود شبکه پالیگان با ارائه مقیاس‌پذیری بالا و تراکنش‌های ارزان، به بستری مناسب برای بازی‌های Web3 و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، تبدیل شود. علاوه‌برآن، استراتژی zkEVM سطح بالایی از امنیت را ارائه می‌دهد که این امر برای حوزه DeFi بسیار کاربردی است. چراکه در حوزه دیفای تراکنش‌های گران‌بهایی انجام می‌شود که نیاز به بالاترین سطح امنیت دارند.

زمان آپدیت شبکه پالیگان به لایه ۲

در حال حاضر پروسه ارتقا نسخه لایه ۲ پالیگان، در مرحله بهبود عملکرد (PIP)، است و تنها در انجمن حاکمیتی منتشر می‌شود. در صورتی که چالشی وجود نداشته باشد و حمایت موردنظر جلب شود، یک PIP رسمی منتشر خواهد شد. سپس این طرح در فراخوان‌های PPG، انجمن‌های حاکمیتی و سپس در دسترس عموم شرکت‌کنندگان اکوسیستم قرار می‌گیرد. زمانی که اجماع در مورد این طرح اتفاق بیفتد، پیاده‌سازی طرح تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، در Mainnet فعال خواهد شد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx