ارزش بازار اتریوم برای اولین‌بار از تمام آلت‌کوین‌های بازار پیشی گرفت!

دلایل افزایش ارزش بازار اتریوم
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 291 نفر

پس از گذشت ۲۸ ماه، بالاخره ارزش بازار اتریوم به بیشتر از تمام آلت‌کوین‌های موجود در بازار رسید. اتریوم از بهمن‌ماه ۲۰۲۱، از نظر ارزش بازار روند نزولی را طی می‌کرد و سایر آلت‌کوین‌ها از این رمزارز محبوب پیشی گرفتند. اما اخیراً ارزش بازار اتریوم به طور چشمگیری افزایش یافت و از عمده آلت‌کوین‌هایی همچون دوج‌کوین (DOGE)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و بسیاری از رمزارزهای محبوب دیگر فراتر رفته است. در زمان انتشار این مقاله، ارزش بازار اتریوم ۲۱۳.۸ میلیارد دلار احتساب می‌شود که این جهش برای اولین‌بار در ۲۸ ماه گذشته اتفاق افتاده است. به همین ترتیب می‌توان گفت در حال حاضر اتریوم بهتر از تمام آلت‌کوین‌های بازار عمل می‌کند.

 اتریوم سایر آلت‌کوین‌ها را شکست می‌دهد!

طبق گزارش وب‌سایت CoinMarketCap، ارزش بازار بیت کوین تا تاریخ ۳۰ خردادماه سال ۱۴۰۲، ۵۰ درصد از ارزش بازار کریپتو را در اختیاردارند. این بدان معناست که BTC باارزش بازار بیش از ۵۴۱.۹ میلیارد دلار، بازار ارزهای دیجیتال را تحت تسلط دارد. سایر رمزارزهای موجود در بازار حتی به نیمی از این رقم نیز نمی‌رسند. اما اتریوم اخیراً با افزایش نرخ بازار مواجه شد که روند بسیار خوبی برای این ارز محسوب می‌شود. برای این افزایش نرخ دلایل متعددی را می‌توان شرح داد که در اوج‌گرفتن ارزش بازار اتریوم مؤثر واقع شدند.

 دلایل اوج‌گیری ارزش بازار اتریوم

یکی از تأثیرگذارترین عوامل این موضوع را می‌توان پذیرش جمعی اتریوم میان سرمایه‌گذاران دانست. چراکه اتریوم اولین پلتفرمی است که قراردادهای هوشمند را در بازار پیاده‌سازی کرد و با ارائه کارایی و امنیت بالا، توجه‌ها را معطوف به خود می‌کند. بلاک‌چین اتریوم پروژه‌های کریپتویی محبوبی اعم از آوه (Aave) و Maker را ارائه می‌دهد. این پروژه‌ها میلیاردها دارایی رمزنگاری را مدیریت می‌کنند و همچنان درحال‌توسعه بیشتر هستند. به لطف همین ویژگی‌های کاربردی است که اتریوم مورد مقبولیت حجم زیادی از سرمایه‌گذاران بازار قرار دارد و همین پذیرش جمعی منجر به افزایش ارزش بازار اتریوم می‌شود.

ارزش بازار اتریوم چقدر است؟

تحلیل ارزش بازار اتریوم از وب سایت تریدینگ ویو(tradingview)

 از سوی دیگر اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز است که بیشترین فعالیت‌های غیرمتمرکز حوزه (DeFi)، را به خود اختصاص می‌دهد. بیشتر توکن‌های غیرقابل‌تعویض NFT، بر روی شبکه اتریوم توسعه میابند. در حال حاضر فعالیت‌های مختص به عرصه دیفای یکی از محبوب‌ترین سرمایه‌گذاری‌های جهانی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش DeFiLlama، در تاریخ ۳۰ خردادماه، پروتکل‌های DeFi اتریوم به طور تجمعی بیش از ۲۵.۲ میلیارد دلار دارایی را تحت کنترل دارند. این آمار نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد از کل ارزش قفل شده DeFi یا TVL، است. در نهایت باید گفت اتریوم امنیت بالایی را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد که دلیل دیگری است برای محبوبیت این شبکه در میان سرمایه‌گذاران بازار کریپتوکارنسی.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx