معامله گران حرفه ای از صعود قیمت بیتکوین حمایت نمی کنند

ترید بیت کوین
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 543 نفر

نهنگ ها انتظار رشد بیشتر قیمت بیتکوین را ندارند

پوزیشن های معاملاتی نهنگ ها و معمله گران حرفه ای از افزایش قیمت بیتکوین به بالای ۲۴۰۰۰ دلار پشتیبانی نمی کنند.

قیمت بیتکوین به خوبی از سطح حمایت ۱۹۰۰۰ دلاری قبلی بیت کوین (BTC); پس از افزایش ۲۲.۵ درصدی در ۹ روز فاصله گرفته است. با این حال، بازار با مقداری خوش بینی نسبت به قیمت همراه بوده است; زیرا تأثیر بحران‌های ورشکگی شرکت های ۳AC، وویجر، بابل فاینانس و بحران سلسیوس نامشخص است. علاوه بر این، صرافی تایلندی Zipmex برداشت ها را در ۲۰ جولای متوقف کرده است.

ادامه روند صعودی قیمت یبتکوین به تقویت حمایت ۲۳۰۰۰ دلاری با گذشت زمان بستگی دارد; اما معیارهای بازار مشتقات بیتکوین نشان می‌دهند; که معامله‌گران حرفه‌ای هنوز به شدت نسبت به ادامه این روند صعودی شک دارند.

اقتصاد کلان به نفع دارایی های کمیاب است

برخی از تحلیلگران قدرت بازار کریپتو را به داده های تولید ناخالص داخلی پایین تر از حد انتظار چین نسبت می دهند; که باعث می شود سرمایه گذاران انتظار اقدامات انبساطی بیشتر توسط سیاست گذاران را داشته باشند. بر اساس گزارش CNBC، در حالی که این کشور همچنان با محدودیت‌های تحمیلی خود و قرنطینه برای مهار شیوع سویه دیگری از ویروس کووید ۱۹ مبارزه می‌کند; اقتصاد چین در سه ماهه دوم نسبت به سال قبل ۰.۴ درصد رشد کرد.

تورم ۹.۴ درصدی بریتانیا در ژوئن به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسید; و ندیم زهاوی، وزیر خزانه داری آمریکا، برای کمک به افراد کم بضاعت، بسته کمکی ۴۴.۵ میلیارد دلاری (۳۷ میلیارد پوند) را اعلام کرد. در این شرایط، که سیاست گذاران برای حل مشکل کند شدن اقتصادها در میان بدهی های دولت فزاینده تلاش های زیادی کرده اند; قیمت بیتکوین روند نزولی خود را معکوس کرده و یک روند صعودی را شروع کرده است.

با این حال، صنعت ارزهای دیجیتال با مشکلات خاص خود از جمله عدم وجود ارگان های نظارتی مواجه است. به عنوان مثال، در ۲۱ ژوئیه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نه توکن را به عنوان “اوراق دارایی های رمزنگاری شده” اعلام کرد; بنابراین این پروژه ها نه تنها تحت نظارت نهادهای مالی قرار می گیرند; بلکه به مشکل عدم ثبت و داشتن مجوز نیز خواهند داشت.

نقش SEC

SEC به صراحت، به توکن های   Powerledger (POWR)، Kromatika (KROM)، DFX Finance (DFX)، Amp (AMP)، Rally (RLY)، Rari (RGT)، DerivaDAO (DDX)، LCX، و XYO اشاره کرد. هم چنین یک مدیر سابق Coinbase را به دلیل «معاملات نهانی» متهم کرد; که ادعا می شود از اطلاعات غیر عمومی برای منافع شخصی استفاده کرده است.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران بیت کوین با وجود پس‌زمینه اقتصادی کلان مفید، با عدم اطمینان بیش از حد مواجه هستندک که باید به نفع دارایی‌های کمیاب مانند BTC باشد. به همین دلیل، تجزیه و تحلیل داده های بازار مشتقات برای درک اینکه آیا سرمایه گذاران احتمال نزول بیشتری را دارند، ارزشمند است.

معامله گران حرفه ای همچنان نسبت به بهبود قیمت بیتکوین شک دارند

معامله گران خرد معمولا از معاملات آتی سه ماهه به دلیل تفاوت قیمت آنها با بازارهای اسپات اجتناب می کنند. با این حال، آنها ابزار ترجیحی معامله گران حرفه ای هستند; زیرا از نوسانات دائمی Funding Rate جلوگیری می کنند.

این قراردادهای آتی با زمان معین معمولاً با قیمتی جزئی در بازارهای لحظه ای معامله می شوند; زیرا سرمایه گذاران پول بیشتری را برای خودداری از تسویه طلب می کنند. اما این وضعیت منحصر به بازارهای کریپتو نیست، بنابراین قراردادهای آتی باید در بازارهای سالم با ۴ تا ۱۰ درصد حق بیمه سالانه معامله شوند.

حق بیمه آتی بیتکوین در اواسط ژوئن منفی شد; چیزی که معمولا در دوره های بسیار نزولی دیده می شود. نرخ پایه ۱% یا حق بیمه سالانه، نشان دهنده عدم تمایل معامله گران حرفه ای به ایجاد موقعیت های اهرمی لانگ (صعودی) است. سرمایه گذاران با وجود هزینه پایین باز کردن یک پوزیشن لانگ (موقعیت خرید) همچنان نسبت به بهبود قیمت تردید دارند.

برررسی نقش معاملات آپشن

همچنین باید معاملات آپشن (اختیار معامله) بیتکوین را تجزیه و تحلیل کرد; تا عوامل خارجی خاص را از بازارهای آتی حذف کرد.

در بازارهای نزولی، سرمایه گذارانی که از معاملات آپشن (اختیار معامله) استفاده می کنند; شانس بیشتری برای کاهش قیمت قائل هستند که باعث می‌شود اندیکاتور انحراف به بالای ۱۲ درصد برسد; در حالی که عکس آن در بازارهای صعودی صادق است.

شیب دلتای ۳۰ روزه در ۱۴ جولای به ۲۱ درصد رسید; زیرا قیمت بیتکوین در تلاش برای شکستن مقاومت ۲۰۰۰۰ دلاری بود. هر چه این اندیکاتور بالاتر باشد، معامله گران معاملات آپشن تمایل کمتری به کاهش قیمت دارند.

اخیراً، این اندیکاتور به زیر آستانه ۱۲ درصد رفت و وارد یک منطقه خنثی شد; و دیگر در سطوحی که منعکس کننده بیزاری شدید است، قرار نگرفت. در نتیجه، بازارهای آپشن در حال حاضر یک ارزیابی خنثی بین شروع یک دوره صعودی و تست مجدد منطقه حمایتی ۲۰۰۰۰ دلاری را نشان می‌دهند.

برخی از معیارها حاکی از آن است که کف قیمت بیتکوین هنوز فرا نرسیده است; اما تا زمانی که معامله گران دید بهتری نسبت به تصمیمات نهادهای نظارتی و وضعیت شرکت های ورشکست شده کریپتویی نداشته باشند; احتمال شکستن سطح ۲۴۰۰۰ دلار نامشخص است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx