داده های آن چین: سرمایه گذاران خرد سریعتر از اوج ۲۰۱۷ بیت کوین می خرند

سرمایه گذاران خرد بیت کوین
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 588 نفر

سرمایه گذاران خرد درحال خرید بیت کوین

در تحلیل داده های آن چین امروز، به معیارهای آدرس‌های بیت کوین به اصطلاح میگوها نگاه می‌کنیم. در زبان عامیانه ارزهای دیجیتال، میگوها افرادی هستند که کمتر از ۱ بیت کوین دارند. به نظر می رسد که در حال حاضر، رشد این گروه از سرمایه گذاران خرد بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است، حتی از اوج بازار گاوی تاریخی اواخر سال ۲۰۱۷ نیز فراتر رفته است.

در زنجیره غذایی شبکه بیت کوین، میگوها تقریباً پایین ترین مکان را در سلسله مراتب از نظر مقدار دارایی اشغال می کنند، درست بالاتر از پلانکتون ها. پلانکتون ها کمتر از ۰.۰۵ BTC دارد. اگرچه معیار این طبقه بندی با گذشت زمان و توسط نویسنده های مختلف تغییر می کند، اما ایده ای خوب از اندازه و اهمیت طبقه های مختلف شبکه بیت کوین را ارائه می دهد.

میگوها در حال افزایش قدرت هستند

در تحلیل آن چین اخیر، مشاهده شده است که با وجود اصلاحات عمیق بازار، تعداد آدرس‌های عمومی با کمتر از یک بیت کوین دارایی به‌طور پیوسته در حال افزایش است. هم تعداد آدرس هایی که بیش از ۰.۰۱ بیت کوین دارند و هم آنهایی که بیش از ۰.۱ بیت کوین دارند از اوایل سال ۲۰۲۱ در حال افزایش بوده است.

علاوه بر این، این رشد از اواسط ژوئن ۲۰۲۲ شتاب بیشتری گرفته است. در چرخه‌های بازار قبلی، این رفتار سرمایه گداران خرد بیت کوین و آدرس‌های شبکه بیت‌کوین مشخصه یک بازار صعودی در حال افزایش بوده است. در مقابل، در طی اصلاحات عمده بازار، تجزیه و تحلیل آن چین بازار نشان از افزایش جزئی، رکود یا حتی کاهش تعداد آدرس های با کمتر از ۰.۱  بیتکوین داشته است.

در یک توییت اخیر، تحلیلگر معروف آن چین @WClementeIII نموداری از تغییر عرضه ۹۰ روزه کاربرانی که ۰.۱-۱  بیت کوین (صورتی) دارند، منتشر کرد. این نمودار یک افزایش شدید در بیت کوین های نگه داری شده توسط میگوها را نشان می دهد. مقدار فعلی این بیت کوین ها از اوج بازار صعودی ۲۰۱۷، زمانی که بیت کوین به ATH تاریخی ۲۰,۰۰۰ دلار رسید، فراتر رفته است.

در شرایط فعلی بازار، بیت کوین پس از افت ۷۰ درصدی از ATH 69000 دلاری در نوامبر ۲۰۲۱، بیت کوین دوباره به این مقدار رسیده است. البته، احساسات ترس شدید حال حاضر شرایط کاملاً متفاوتی از اواخر سال ۲۰۱۷ ایجاد می کند. با این حال، رفتار سرمایه گذاران خرد یکسان بوده است. با این توجیه که الان زمان خوبی برای خرید بیت کوین است.

چرا سرمایه گذاران خرد بیت کوین می خرند؟

رفتار متفاوت سرمایه گذاران کوچک از منظر این حقیقت کلاسیک بازار که «خرده فروشی همیشه اشتباه است»; می تواند گیج کننده باشد. اگر سرمایه گذاران خرد (میگوها) در اوج بازار گاوی ۲۰۱۷ بیت کوین می خریدند; بازیگران بزرگ جزء فروشندگان بودند و بهترین زمان ممکن از بازار خارج شدند.

از طرف دیگر، اگر سرمایه گذاران خرد پس از کاهش ۷۰ درصدی، بیت کوین را با سرعتی بی سابقه بخرند; چه کسی به آنها می فروشد؟ آیا ممکن است سرمایه گذاران بزرگ به طور غیرمنطقی تصمیم به فروش در قیمت های پایین داشته باشند؟ یا آیا آنها انتظار کاهش بیشتر قیمت را دارند؟ گزینه سوم این است که افزایش تعداد سرمایه گذارانی که زیر ۱ بیت کوین دارند; اصلاً نشان‌دهنده هجوم موج عظیمی از سرمایه‌گذاران کوچک نیست. این داده ها می تواند مربوط به تعداد زیادی آدرس کوچک باشد; که متعلق به سرمایه گذاران بزرگ و موسسات مالی باشد

احتمال دوم توسط تحلیلگر معروف آن چین،@woonomic  پیشنهاد شد. او نوشت;

خوب است، اما توجه داشته باشید که داده‌هایی مانند این تغییر می‌کنند و سرمایه گذاران خرد نسبت به شرایط اخیر بیش از حد خوش‌بین هستند. حدود ۲ سال طول می کشد تا این شرایط تثبیت شود.

از طرف دیگر، میزبان پادکست ارزهای دیجیتال @VentureCoinist; به نظر می‌رسد که احتمال واقعی گزینه دوم را پیشنهاد می‌کند. از نظر او، خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران خرد سیگنالی از کاهش قیمت در آینده است:

آیا رفتار سرمایه گذاران خرد درست است؟

از پایان سال ۲۰۲۱، شاهد روند صعودی واضحی در تعداد میگوها بوده ایم که تنها با سال ۲۰۱۷ قابل مقایسه است. علیرغم این واقعیت که دوره آخر سال ۲۰۱۷ بیشتر به چشم می آید; رشد امسال از هر از نظر نسبت به سال ۲۰۱۸ فراتر رفته است.

شایان ذکر است که بر اساس این داده ها; منبع اصلی کسب بیت کوین توسط سرمایه گذاران خرد، از طریق استخراج بیت کوین است. در سال ۲۰۱۷، ۴۹ درصد از عرضه ارائه شده توسط ماینرها; توسط کیف پول هایی با کمتر از یک بیت کوین خریداری شده بودند. این مقدار در سال ۲۰۲۲، ۷۵٪ است. ما از دیگر داده های درون زنجیره ای می دانیم که ماینرها در حال فروش بیت کوین های خود هستند. بنابراین، ما به این نتیجه میرسیم که; سرمایه گذاران خرد بیت کوین های خود را از فروش ماینرها تامین می کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx