شرکت خطر پذیر سکویا کل سپرده های خود را در FTX فروخت

صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 449 نفر

 مشکل نقدینگی FTX جدی تر می شود

شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز Sequoia Capital نامه ای را در ۱۰ نوامبر به شرکای خود ارسال کرد که نشان می داد این شرکت سرمایه گذاری ۲۱۳.۵ میلیون دلاری خود در FTX و FTX US را به ۰ دلار کاهش داده است و ادعا می کند که آنها در ضرر کامل هستند.

در این نامه آمده است که بحرانی که FTX با آن مواجه است «یک ریسک پرداخت بدهی» ایجاد کرده است، اما ادعا می‌کند که قرار گرفتن در معرض این صرافی در صندوق رشد جهانی III «محدود» است، جایی که مبنای هزینه آن برای بخش FTX از صندوق بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار است.

سکویا همچنین به شرکای خود اطمینان داد که حذف FTX تأثیر مخربی بر صندوق نخواهد داشت و گفت که کمتر از ۳ درصد از سرمایه تعهد شده به آن را تشکیل می دهد و افزود:

زیان ۱۵۰ میلیون دلاری با ۷.۵ میلیارد دلار سود تحقق یافته و تحقق نیافته در همان صندوق جبران می شود، بنابراین صندوق در وضعیت خوبی باقی می ماند.

این شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر همچنین گزارش داد که ۶۳.۵ میلیون دلار در FTX و FTX US از صندوق سهام جهانی Sequoia Capital سرمایه گذاری کرده است، با این حال، دارایی ها کمتر از ۱٪ از کل سبد را تشکیل می دهند.

سرمایه‌گذاری‌های سکویا در صرافی ارزهای دیجیتال که اکنون دارای محدودیت نقدی هستند، به‌عنوان بخشی از دور سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری FTX سری B در ژوئیه ۲۰۲۱ انجام شد که بزرگترین سرمایه‌گذاری رمزارز ثبت‌شده در آن زمان بود.

در مورد تصمیم سرمایه‌گذاری، سکویا به شرکای خود اطمینان داد که به طور گسترده در مورد هر سرمایه‌گذاری با دقت کامل تحقیق می‌کند:

«در زمان سرمایه‌گذاری ما در FTX، ما یک فرآیند دقیق بررسی دقیق را انجام دادیم. در سال ۲۰۲۱، سال سرمایه گذاری ما، FTX تقریباً ۱ میلیارد دلار درآمد و بیش از ۲۵۰ میلیون دلار درآمد عملیاتی ایجاد کرد.

“ما در تجارت ریسک پذیر هستیم. در این نامه توضیح داده شده است که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها به صورت صعودی و برخی دیگر به سمت نزولی شگفت‌زده خواهند شد.

Sequoia اضافه کرد که حرکات بعدی خود را در صورت در دسترس بودن اطلاعات بیشتر به شرکای خود اطلاع خواهد داد.

Sequoia Capital در حال حاضر حدود ۸۵ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد و قبلاً در غول های فناوری اپل و گوگل و اخیراً Airbnb سرمایه گذاری کرده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx