آیا کوکوین، FTX بعدی خواهد بود؟

کوکوین
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 155 نفر

روز سه‌شنبه، وزارت دادگستری آمریکا اتهامات کیفری را علیه صرافی ارز دیجیتال کوکوین و دو نفر از بنیان‌گذاران آن، چون گان (همچنین با نام مستعار «مایکل») و کِه تانگ (همچنین با نام مستعار «اریک») اعلام کرد. این اتهامات که به توطئه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار انتقال پول بدون مجوز و نقض قانون رازداری بانکداری آمریکا مربوط می‌شود، نگرانی‌هایی را در میان کاربران و سرمایه‌گذاران در مورد آینده این صرافی واقع در سیشل ایجاد کرده است. این نگرانی‌ها یادآور ترس‌هایی است که از فروپاشی صرافی FTX ناشی شد.

مدیر عامل کوکوین

مایکل گن، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی کوکوین

طبق بیانیه مطبوعاتی رسمی دادسرای منطقه جنوبی نیویورک، کیفرخواست علیه کوکوین و بنیان‌گذاران آن، آن‌ها را متهم می‌کند که به عمد از اجرای یک برنامه مناسب برای مبارزه با پولشویی (AML) خودداری کرده‌اند. ادعا می‌شود این سهل‌انگاری، استفاده از این پلتفرم را برای پولشویی و تأمین مالی تروریسم تسهیل کرده است.

علاوه بر این، این صرافی متهم است که رویه‌های لازم برای تأیید هویت مشتریان را ندارد و از گزارش فعالیت‌های مشکوک خودداری می‌کند.

با وجود این اتهامات جدی، کی یانگ جو، مدیرعامل کریپتوکوانت، دیدگاهی متفاوت ارائه کرد که بر ثبات عملیاتی و مالی صرافی تمرکز دارد. جو در بیانیه‌ای که در پلتفرم X منتشر شد، با بررسی بلاکچین، تأکید کرد که ذخایر بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) کوکوین به نظر تحت تأثیر افزایش برداشت‌ها، که عمدتا توسط کاربران خرد (خُرده فروش) انجام شده، قرار نگرفته است.

جو اظهار داشت: «از نظر داده‌های روی بلاک‌چین، حال کوکوین خوب است. برداشت‌های بیت‌کوین و اتریوم با افزایش قابل توجهی روبرو شده که عمدتاً توسط کاربران خرد هدایت می‌شود و تأثیر کمی بر کل ذخایر داشته است. به نظر می‌رسد آن‌ها وجوه مشتریان را با هم مخلوط نمی‌کنند و ذخایر کافی برای پردازش برداشت‌های کاربران را دارند.»

این اطمینان‌بخشی در زمانی حساس مطرح می‌شود که هنوز خاطره سقوط صرافی FTX، ناشی از مشکلات نقدینگی و اتهام سوءاستفاده از وجوه مشتریان، در ذهن جامعه ارز دیجیتال باقی مانده است. جو با تأکید بر ماهیت ارگانیک ذخایر بیت‌کوین و اتریوم کوکوین در مقابل مدیریت نادرست وجوه توسط FTX، تمایز روشنی بین شیوه‌های مدیریت ذخایر کوکوین و FTX قائل شد.

جو گفت: «ذخایر بیت‌کوین و اتریوم کوکوین در مقایسه با FTX ارگانیک به نظر می‌رسد. آن‌ها وجوه مشتریان را با هم مخلوط نمی‌کنند.» او همچنین نمودارهای ذخایر صرافی بیت‌کوین و اتریوم را که توسط کریپتوکوانت تهیه شده بود به اشتراک گذاشت.

اخبار کوکوین

جو این نمودارها را با نمودارهای صرافی FTX مقایسه کرد و گفت: «برای مقایسه، این‌ها هم ذخایر FTX هستند. FTX وجوه مشتریان را با وجوه خود ادغام می‌کرد؛ همانطور که می‌بینید حجم زیادی از واریز و برداشت‌های کلان در این نمودارها وجود دارد. این روند طبیعی به نظر نمی‌رسد.»

صرافی کوکوین

طبق اطلاعات کریپتوکوانت، در حال حاضر کوکوین ۵،۹۴۹ بیت‌کوین و ۹۹،۳۵۸ اتریوم در اختیار دارد. همچنین بر اساس داده‌های اسکوپ‌اسکن، کل دارایی‌های سبد کوکوین در زنجیره‌های مختلف، معادل ۴.۷۶۴ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx