تحلیل و بررسی وضعیت آن‌چین و تکنیکال سولانا

انتشار 3 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

سولانا به عنوان سومین بلاکچین بزرگ جهان، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. ارز دیجیتال SOL، با عملکرد فوق‌العاده در سال گذشته، توانسته است حتی از بیت کوین پیشی بگیرد. با وجود سرد شدن کلی بازار، سولانا به دلیل نوآوری‌ها و پتانسیل‌های رشد خود، همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران است. سولانا بیش از اتریوم و پالیگان، […]

تحلیل سولانا

سولانا به عنوان سومین بلاکچین بزرگ جهان، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. ارز دیجیتال SOL، با عملکرد فوق‌العاده در سال گذشته، توانسته است حتی از بیت کوین پیشی بگیرد. با وجود سرد شدن کلی بازار، سولانا به دلیل نوآوری‌ها و پتانسیل‌های رشد خود، همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

سولانا بیش از اتریوم و پالیگان، کاربران NFT را جذب می‌کند

آخرین داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که سولانا پادشاه NFTها است؛ به ویژه از نظر تعداد آیتم‌های ضرب شده. در زمان نگارش این مطلب، سولانا با تصاحب ۳۵ درصد از سهم بازار توکن‌های غیر مثلی، تقریباً دو برابر سهم اتریوم با ۱۶ درصد، پیشتاز است.

از طرفی طبق داده‌های NFT Pulse، سولانا در روز گذشته ۸۴۰۰ کاربر فعال داشت. در همین حال، برخی دیگر پالیگان را به عنوان پلتفرم ترجیحی خود انتخاب کردند که در روز گذشته ۶۱۰۰ کاربر فعال داشت.

بررسی قیمت سولانا

تعداد کاربران فعال روزانه در سولانا به شدت افزایش یافته است. در هفته گذشته، به طور متوسط ۴۰ هزار کاربر از این شبکه استفاده کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد چشمگیر این پلتفرم است. با این حساب، تعداد کل کاربران سولانا در سال جاری از ۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته است. در مقایسه، اتریوم در همین مدت حدود ۷۰۶ هزار کاربر فعال داشته است.

اتریوم همچنان از نظر حجم تراکنش پیشتاز است

اتریوم هنوز هم از نظر حجم معاملات مالی، پیشتاز بازار است. در روز گذشته، تقریباً ۴.۷ میلیون دلار ارز دیجیتال در پلتفرم اتریوم جابه‌جا شده است. این مقدار بیش از دو برابر حجم تراکنش‌ها در شبکه سولانا بوده که به حدود ۲.۱ میلیون دلار می‌رسد.

در کل سال گذشته هم، اتریوم با حجم معاملات NFT به ارزش بیش از ۷.۳ میلیارد دلار، سهم بسیار بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده است. این رقم بیش از سه برابر حجم معاملات NFT در سولانا است که تنها به ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

علت اصلی افزایش تعداد کاربران سولانا، هزینه‌های تراکنش پایین و مقیاس‌پذیری بالای این شبکه است. با این حال، هزینه‌های تراکنش در اتریوم هم در ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

کاهش هزینه‌ها، یکی از نتایج تلاش‌های توسعه‌دهندگان اتریوم برای بهبود تجربه کاربری بوده است. در اوایل سال، با فعال شدن به‌روزرسانی دونکن، هزینه تراکنش‌ها در لایه ۲ اتریوم به طور قابل توجهی کاهش یافت. این به‌روزرسانی باعث شد تا ایجاد قراردادهای هوشمند و ساخت NFTها بسیار ارزان‌تر شود. کاهش هزینه‌ها به طور مستقیم بر تعداد کاربران تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، در هفته گذشته، بیش از ۱۴,۵۰۰ نفر از پلتفرم بیس (یکی از بزرگترین لایه‌های ۲ اتریوم) استفاده کردند.

تحلیل تکنیکال سولانا

با افزایش فعالیت آنچین سولانا، معامله‌گران نظاره‌گر این هستند که آیا قیمت SOL به سمت سطوح بالاتر حرکت خواهد کرد یا خیر.

تحلیل سولانا

قیمت سولانا طی 3 روز گذشته، حدود 11 درصد از ارزش خود را از دست داده است. طی این کاهش قیمت، سولانا خط میانی باند بولینگر خود را به سمت پایین شکست. این موضوع به ریزش قیمت تا باند پایینی بولینگر اشاره می‌کند. باند پایین بولینگر با یک محدوده حماتی اصلی در حدود 135 دلار (محدوده سبز رنگ) هم پوشانی دارد که اعتبار حمایت این محدوده را افزایش می‌دهد.

البته که کندل روزانه امروز (چهارشنبه 7 شهریور) هنوز بسته نشده است. در صورتی که این کندل با رنگ قرمز و بدنه بزرگ، زیر خط میانی بولینگر بسته شود سناریوی نزولی قوت بیشتری می‌گیرد.

از سوی دیگر، مقاومت اصلی سولانا در حدود 170 دلار (محدوده قرمز رنگ) قرار گرفته است؛ محدوده‌ای نزدیک به باند بالای بولینگر که آن هم به عنوان یک مقاومت شناخته می‌شود. اگر کندل امروز روی خط میانی بسته شود سناریو صعودی پررنگ‌تر می‌شود. در نهایت با عبور از محدوده مقاومتی 170 دلار، رسیدن به قیمت 190 دلار برای سولانا دور از ذهن نخواهد بود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سولانا
SOL
سولانا
سولانا، نامی درخشان در عرصه بلاکچین است که با ارائه تراکنش‌های سریع و هزینه‌های پایین، قواعد بازی را تغییر داده است. با تمرکز بر مقیاس‌پذیری و سرعت، سولانا به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های پیچیده و مقیاس‌پذیر بسازند. سرعت بالای پردازش تراکنش‌های سولانا به بهینه‌سازی عملکرد بلاکچین کمک می‌کند.
خرید سولانا
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx