پنج نکته در مورد ارتقای Dencun اتریوم

اتریوم
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 157 نفر

شبکه بلاکچین اتریوم در حال حاضر یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های خود را از زمان ادغام (Merge) در سپتامبر ۲۰۲۲ تجربه می‌کند. این به‌روزرسانی که دنچون یا دنکون (Dencun) نام دارد، با هدف بهبود مقیاس‌پذیری، کارایی و امنیت شبکه اتریو‌م از طریق اجرای پیشنهادهای بهبود اتریوم (EIP) انجام می‌شود.

طبق گزارش‌ها، به‌روزرسانی دنکون به‌طور قابل توجهی بر راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه ۲ مبتنی بر اتریوم تأثیر می‌گذارد. همچنین، دنکون شیوه ذخیره‌سازی داده‌ها در اتریو‌م را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود ثبت تراکنش‌های لایه ۲ بسیار ارزان‌تر و در دسترس‌تر شود. بیایید به پنج مورد از مهم‌ترین پیشرفت‌هایی که دنکون برای اتریوم به ارمغان می‌آورد نگاهی بیندازیم:

۱. کاهش کارمزد تراکنش‌های اتریوم: به‌روزرسانی Dencun هزینه تراکنش‌های لایه ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تقریباً ناچیز شوند. این امر می‌تواند به طور بالقوه منجر به انتقال تقریباً تمام فعالیت‌های اتریو‌م به این شبکه‌ها شود. حتی ممکن است برخی از پروژه‌ها یا پروتکل‌ها با پوشش کارمزد تراکنش‌هایی که معمولاً بر عهده کاربران است، استفاده از این شبکه‌ها را تشویق کنند.

۲. پشتیبانی از Rollupها: همانطور که گفته شد، دنکون مهم‌ترین به‌روزرسانی اتر‌یوم از زمان ادغام در سپتامبر ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. این به‌روزرسانی گام مهمی در راستای هدف نهایی اتریوم برای پشتیبانی از رول‌آپ‌های متعدد و لایه‌های مقیاس‌بندی ثانویه است که در نهایت امکان پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را فراهم می‌کند.

۳. معرفی پروتو-دنک‌شاردینگ: به‌روزرسانی دنکون پروتو-دنک‌شاردینگ را که مفهومی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ توسط ویتالیک بوترین مطرح شد، اجرا می‌کند. این مفهوم، مکانیزم ذخیره‌سازی داده‌ها در اتر‌یوم را تغییر می‌دهد. به جای ذخیره تمام داده‌ها به طور مستقیم روی لایه اجرایی تغییرناپذیر شبکه اصلی اتریوم (که پرهزینه و نیازمند منابع زیادی است)، دنکون روش جدیدی برای ذخیره موقت «بسته‌های داده» یا «Blob» را معرفی می‌کند که از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

۴. درک پروتو-دنک‌شاردینگ: پروتو-دنک‌شاردینگ نام خود را از دو محقق اتریوم، دنکراد فایست و پروتو لامبدا گرفته است که این مفهوم را پیشنهاد کردند. این نامگذاری مناسب است زیرا پروتو-دنک‌شاردینگ به عنوان زیرساخت برای اجرای کامل دنک‌شاردینگ عمل می‌کند که توسعه آن انتظار می‌رود چند سال بعد اتفاق بیفتد.

ارتقا اتریوم

دنکراد فایست، یکی از محققانی که پروتو-دنک‌شاردینگ را معرفی کرد

هدف دنک‌شاردینگ ساده‌سازی بیشتر ذخیره‌سازی داده‌ها است. علی‌رغم وجود کلمه «شاردینگ» در نام آن، نه دنک‌شاردینگ و نه پروتو-دنک‌شاردینگ، روش متعارف «شاردینگ» را دنبال نمی‌کنند. در ابتدا، شاردینگ راه‌حل پیشنهادی برای مقیاس‌بندی اتریوم بود. معرفی پروتو-دنک‌شاردینگ با Dencun نشان‌دهنده انحراف قابل توجهی از نقشه راه اولیه اتریو‌م است که به دلیل سهولت اجرا انتخاب شده است.

۵. راه‌اندازی پروتو-دنک‌شاردینگ: در سال ۲۰۲۲، فاز اولیه ایجاد پروتو-دنک‌شاردینگ با بزرگترین مراسم «KZG» جهان آغاز شد. این مراسم به افتخار محققان مشارکت‌کننده، آنیکت کیت، گریگوری ام. زاوروچا و ایان گلدبرگ، که جزء حیاتی را برای فعال کردن ذخیره‌سازی Blob در اتریو‌م ابداع کردند، نامگذاری شده است. این مراسم با مشارکت ده‌ها هزار نفر از جامعه اتریوم همراه بود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx