بالاترین نرخ تورم اسپانیا و فرانسه در چهار دهه اخیر

تورم
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 571 نفر

نرخ تورم در اسپانیا و فرانسه به ترتیب به ۱۰.۸ درصد و ۶.۱ درصد رسیده است. ممکن است نرخ تورم در ایالات متحده کاهش یافته باشد، اما در جاهای دیگر، داستان متفاوت است. در واقع، نرخ تورم فرانسه و اسپانیا به سطحی رسیده است که تقریباً در چهار دهه گذشته مشاهده نشده است. ارقام رسمی نگران کننده است.

پذیرش کریپتو در هر دو کشور رو به افزایش بوده است. اما آیا فشارهای مالی آتی پیامدهای منفی بر صنعت کریپتو خواهد داشت؟

داستان اسپانیا و فرانسه

نرخ تورم سالانه اسپانیا در ماه جولای به ۱۰.۸ درصد رسید که کمی بالاتر از انتظارات است. داده های رسمی نشان می دهد که این رقم بالاترین رقم از سال ۱۹۸۴ است. بانک مرکزی اسپانیا، در گزارش اخیر آورده است که:

تورم یکی از بزرگترین مشکلاتی است که این کشور را آزار می دهد. در نتیجه نمی توان موج بی ثباتی را کنترل کرد.

با این حال، تورم به طور بالقوه می‌تواند باعث پذیرش کریپتو در این کشور شود. اگرچه سطح پذیرش کریپتو در اسپانیا بسیار عقبتر از سایر اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه است; اما محبوبیت کریپتو در این کشور یک مسیر صعودی را دنبال کرده است.

همانطور که قبلاً گزارش شد; کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار (CNMV) تخمین زده است که تقریباً ۷٪ از بزرگسالان اسپانیا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. این رگولاتور اسپانیایی از ۱۵۰۰ بزرگسال در این کشور نظرسنجی کرد تا بفهمد چه تعدادی از آنها بخشی از سرمایه خود را به بازار دارایی های دیجیتال اختصاص داده اند. افراد متعلق به این گروه، اتفاقاً افراد جوان، تحصیل کرده و با درآمد خوبی هستند. این روند صعودی را می توان به وضوح نظارت در فضا نیز نسبت داد. مقامات اسپانیایی دارایی های دیجیتال را شکل قانونی سرمایه گذاری می دانند. به طور همزمان، سود ناشی از کریپتو مشمول مالیاتی حدود ۱۹ الی ۲۳ درصد می شود.

فرانسه نیز داستان مشابهی دارد و نرخ تورم در ماه جولای به ۶.۱ درصد رسید. آخرین باری که این ارقام به این میزان بود به سال ۱۹۸۵ برمی گردد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تورم در بدترین بخش از دهه گذشته بوده است زیرا همه‌گیری کرونا آن را تسریع کرده است.

بحران اروپا و کریپتو

عدم اطمینان فزاینده‌ای وجود دارد که بیت‌کوین و کریپتو بتوانند حفاظ مؤثری در برابر افزایش قیمت‌ها باشند. با این حال، در میان نوسانات شدید در دو ماه گذشته; تضعیف یورو و تقویت دلار این پتانسیل را دارد که مشکلات بسیاری برای اروپایی ها ایجاد کند. بیت کوین و کریپتو می توانند راهی برای خروج از موضوع کمبود گاز، قیمت بالای انرژی و رکود قریب الوقوع باشند که سیستم مالی فعلی به وجود آورده است. با این حال، ادامه بحران انرژی در اروپا; احتمال یک بازار نزولی طولانی مدت را تقویت می کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx