موسسFrax: پروژه های استیبل کوین نیاز به همکاری دارند، نه رقابت

frax
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1177 نفر

سام کاظمیان از Frax فایننس می گوید تا زمانی که  نقدینگی استیبل کوین ها متناسب با یکدیگر رشد می کند، هرگز رقابت واقعی بین استیبل کوین ها وجود نخواهد داشت

سام کاظمیان، بنیانگذار فراکس فایننس، می گوید که پروژه های استیبل کوین باید رویکرد مشارکتی بیشتری برای رشد نقدینگی یکدیگر و اکوسیستم به طور کلی داشته باشند.

کاظمیان در گفتگو با کوین تلگراف توضیح داد که تا زمانی که استیبل کوین از طریق استخرهای نقدینگی مشترک و طرح‌های وثیقه «نقدینگی متناسب با یکدیگر رشد می‌کند»، هرگز رقابت واقعی بین استیبل کوین‌ها وجود نخواهد داشت.

 FRAX یک استیبل کوین کسری-الگوریتمی است که بخش هایی از عرضه آن توسط وثیقه و سایر بخش ها به صورت الگوریتمی پشتیبانی می شود.

کاظمیان توضیح داد که رشد در اکوسیستم استیبل کوین یک “بازی حاصل جمع صفر” نیست زیرا هر توکن به طور فزاینده ای در هم تنیده شده و به عملکرد یکدیگر وابسته است.

FRAX از کوین USD Circle (USDC) به عنوان بخشی از وثیقه خود استفاده می کند. DAI، یک استیبل کوین غیرمتمرکز که توسط پروتکل Maker نگهداری می شود، همچنین از USDC به عنوان وثیقه برای بیش از نیمی از توکن های در گردش استفاده می کند. از آنجایی که FRAX و DAI به گسترش ارزش بازار خود ادامه می دهند، احتمالاً به وثیقه USDC بیشتری نیاز خواهند داشت.

با این حال کاظمیان خاطرنشان کرد: اگر پروژه ای تصمیم به دامپ پروژه دیگری داشته باشد، می تواند اثرات منفی بر اکوسیستم داشته باشد.

گفتن این حرف رایج نیست، اما اگر میکر USDC خود را کنار بگذارد، به دلیل بازدهی که از آنها به دست می‌آورد، برای Circle بد خواهد بود.
USDC کلیدی است

سه استیبل کوین برتر فعلی بر اساس مارکت کپ به ترتیب از بالا عبارتند از Tether (USDT)، USDC و Binance USD (BUSD). DAI و FRAX هر دو استیبل کوین های غیرمتمرکز هستند که جایگاه های چهارم و پنجم را در میان برترین ها به خود اختصاص داده اند.

USDC در سال گذشته بیشترین رشد را در بین هر سه سال گذشته داشته است، به طوری که ارزش بازار در جولای گذشته بیش از دو برابر شده و به ۵۵ میلیارد دلار رسیده است، که طبق CoinGecko آن را تقریباً در دسترس USDT قرار داده است.

کاظمیان احساس می کند که گسترش USDC در سراسر صنعت و شفافیت بیشتر در مورد ذخایر آن باید آن را به با ارزش ترین استیبل کوین برای همکاری در اکوسیستم تبدیل کند.

او USDC را یک “پروژه کم خطر و کم نوآوری” نامید و اذعان کرد که به عنوان لایه پایه برای نوآوری بیشتر از سایر استیبل کوین ها عمل می کند. او گفت:

ما و DAI لایه نوآوری در بالای USDC هستیم، مانند بانک غیرمتمرکز بالای یک بانک کلاسیک.

استیبل کوین های Algo کار نمی کنند

اگرچه استیبل کوین FRAX تا حدی از نظر الگوریتمی تثبیت شده است، کاظمیان می گوید که استیبل کوین های الگوریتمی خالص « کار نمی کنند».

استیبل کوین‌های الگوریتمی مانند Terra USD (UST) که در ماه می به طرز چشمگیری سقوط کرد، از طریق الگوریتم‌های پیچیده‌ای که عرضه را بر اساس شرایط بازار تنظیم می‌کنند و نه وثیقه سنتی، پیوند خود را حفظ می‌کنند.

برای داشتن یک استیبل کوین غیرمتمرکز زنجیره ای، باید وثیقه داشته باشد. مانند میکر نیازی به وثیقه افراطی ندارد، اما به وثیقه بیرونی نیاز دارد.»
مارپیچ مرگ در اکوسیستم Terra زمانی آشکار شد که UST، که اکنون با نام USTC شناخته می شود، میخ خود را از دست داد.

پروتکل; شروع به ضرب توکن‌های جدید LUNA کرد تا مطمئن شود توکن‌های کافی پشتیبان استیبل کوین وجود دارد. ضربات سریع قیمت LUNA را کاهش داد، که اکنون با نام LUNC شناخته می شود، که جرقه فروش کامل توکن های خرده فروشی را به همراه داشت و هر گونه امیدی برای پیوند مجدد را از بین برد.

 

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx