کاهش شدید کاربران بازی STEPN

بازی STEPN
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 510 نفر

گیمر ها بازی STEPN را رها کرده اند

پلتفرم‌های بازی های بلاکچینی Play-to-earn از جمله پلتفرم‌هایی بودند که بیشترین تأثیر را از ریزش شدید بازار ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال را داشتند. با توجه به کاهش علاقه گیمرها که به دلیل رکود بازار و شک و تردیدهای عمومی در مورد دوام مدل کسب و کار بازی برای کسب درآمد تشدید شده است، در چند ماه گذشته پلتفرم هایی مانند بازی STEPN مجبور شده اند با از دست دادن کاربران فعال و کاهش عمومی درآمد در بازار مقابله کنند.

بازی STEPN  در چند ماه گذشته

اولین ضربه بزرگ به بازی STEPN در ماه مه وارد شد، زمانی که این پلتفرم اعلام کرد که فعالیت های خود را برای کاربران چینی در انطباق با سیاست های نظارتی این کشور متوقف می کند.

این اعلامیه در ۲۶ می منتشر شد، به هر صورت این کار تأثیر کمی بر شاخص کاربران فعال در شبکه در آن ماه داشت. طبق داده‌های Dune Analytics، این بازی Move-to-earn در ماه می در مجموع ۷۰۲۶۴۹ کاربر فعال ماهانه ثبت کرده است.

با این حال، در ماه ژوئن، کاربران فعال در شبکه ۳۲ درصد کاهش یافت زیرا این پلتفرم تنها ۴۷۴۵۶۸ کاربر در دوره ۳۰ روزه خود داشت.

با کاهش ۵۰ درصدی در ماه جولای، شاخص کاربران فعال ماهانه به ۲۳۷۷۸۰ رسید. تاکنون در این ماه، بازی STEPN مجموعا ۸۵۸۰۷ کاربر ثبت کرده است.

علاوه بر این، با وجود خبر تعلیق فعالیت آن در کشور چین، داده‌های Dune Analytics نشان داد که تعداد کاربران فعال روزانه جدید و موجود دربازی STEPN در همان روز به بالاترین حد خود رسیده است.

در آن روز، کاربران جدید در STEPN حدود ۱۴ درصد رشد کردند، در حالی که کاربران فعلی آن ۱۵ درصد افزایش یافتند. از آن زمان، این مقدار به طور مداوم کاهش یافته است. تا ۱۳ آگوست، تعداد کاربرانی که روزانه وارد پلتفرم بازی می‌شوند، ۵۴۹ نفر بوده است.

ترفند های جدید برای جذب دوباره کاربران

در ماه گذشته، بازی  STEPN که از کاهش مشارکت گیمرها آگاه بود، سعی کرد علاقه بازیکنان را دوباره برانگیزد.

این پلتفرم یک سری مسابقات جدید راه اندازی کرده و چند مزیت را برای گیمرها معرفی کرده است. با این حال، تعداد کاربران جدید هنوز کاهش می یابد. علاوه بر این، با کاهش تعداد گیمرها، کفش‌های جدید بر روی پلتفرم نیز کاهش یافت.

با تولید تنها ۶۹۰ کفش در ۱۴ آگوست; کاهش ۱۶۶۴ درصدی نسبت به بالاترین نرخ روزانه ۱۲۱۷۶ کفش در ۲۱ ژوئن به ثبت رسید. تعداد کل کفش های موجود در STEPN به ۱۴۲۷۷۱ رسید.

توکن های GMT  و  GST-SOL

در اینجا لازم به ذکر است که دو توکن اکوسیستم STEPN در ماه گذشته عملکرد متفاوتی داشته اند.

با رسیدن قیمت به ۱.۰۱ دلار در زمان انتشار این مقاله، قیمت GMT در ماه گذشته ۷ درصد افزایش یافت. همچنین قیمت هر توکن GST-SOL در مدت مشابه ۲۳ درصد کاهش یافت.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx